עמוד הבית » מה הקשר בין חג שבועות, שחרור 4 חטופים לשינה רצופה?

מה הקשר בין חג שבועות, שחרור 4 חטופים לשינה רצופה?

צילום: pexels
שבועות, חג מתן תורה:

שלושה ימים ושלושה לילות לפני המעמד המרגש, בני ישראל התבקשו לכבס את בגדיהם, להתרחץ היטב, חל איסור על יחסי אישות. התרגשות באוויר כמו כלה צחה וטהורה, המכינה את עצמה לקראת חתונתה. הכלה, עם ישראל, פורשת בלילה לישון היטב לפני האירוע המרגש. היא נרדמת רק כדי להתעורר בבהלה לקול רעמים וברקים מפחידים.

כל אותם מיליון עבדים ועבדי עבדים, נלחצים, נבהלים ומחליטים שהם לא מוכנים להתחייב ולהינשא לבן זוג כל כך מפחיד. הם אומרים למשה לך אתה כנציג שלנו, כי אנחנו חוששים לחיינו. זה הרגע בו משה מקבל על עצמו את משימת חייו, לייצג את העם בפני האל ולהביא את התורה לעם ישראל. הוא עולה להר סיני לזמן בלתי ידוע.

צילום: pixabay

 

>>> פגישה אישית עם איש שב"כ לשעבר: ארז חסון 

שחרור 4 החטופים:
שבת בבוקר, לא נראה שונה מ – 280 הימים שקדמו להם. מעין שגרה איומה של שבי. פתאום ללא הכנה, הפגזות ורעש אימים ודפיקה על הדלת, "כאן צה"ל, באנו להציל אתכם". בהלה, מה יהיה? האם זה יצליח? הפעולות נעשות במהירות, בחיפזון. יש מכשולים. כל שניה מיליון דברים יכולים להשתבש. רעש עצום מייצר מסדרון אש ובדיוק כמו בסרטים, ואף למעלה מזה, הם חוצים את הגיהנום העזתי בריצה, אל ההליקופטר שאוסף אותם לקרבו ומעלה אותם, מעלה מעלה, אל החופש.

צילום: pexels

מה המשותף? הלילה השקט שלפני הרעש, הפתעה במפגש, הפחד, החרדה, ההבטחה, העלייה למעלה.
מה ההבדלים? רק משה עולה, במקום שכולם יעלו איתו להר, על כנפי נשרים, כדי להיות גוי קדוש.
כל הארבעה, היו בני חורין, הפכו בעל כורחם לחטופים, עולים למסוק, כמו על כנפי נשרים ועולים חזרה לארץ המובטחת ולחירות המקודשת.

צילום: pexels

שינה רצופה:
היא השקט שלפני סערות היומיום ולאחריהן. היא מחלימה ומחזקת. האגדה מספרת שהמלאך רפאל וכל צבא המלאכים בשירותו, עברו בין השורות של מחנה ישראל, בשלושת הלילות, במהלך השינה וריפאו את כולם עד אחד.
עד היום נערך תיקון שבועות, בו הגברים נשארים ערים כל הלילה, בתפילה והכנה לקראת החתונה עם אלוהים, לילה לבן, כדי לא לחזור על הטעות המקורית ולא להתעורר בזמן, להכעיס שוב את החתן ולפספס את ההזדמנות האחת לעילוי הנשמות בעודן בחיים.

"שומר ישראל לא ינום ולא ישן"
כאשר אנחנו יודעים שיש מי ששומר עלינו, 24/7 השינה משתפרת, נינוחה ובטוחה. בשבעה באוקטובר, כולנו התעוררנו לסיוט שעדיין לא הסתיים. החילוצים ההירואיים של 7 החטופים, מחזירים לכולנו יכולת לחזור לנשימה סדירה, שתושלם רק לאחר החזרת כל החטופים, השבויים, החלמת הפצועים, שיבת המפונים, החיילים והפסקת מצב המלחמה – רק אז נוכל להתחיל לנשום בבטחה על מלא.

בואו הביתה לשלום
חג שבועות, חג מתן תורה שקט ובטוח לכל
עם ישראל חי.