עמוד הבית » תחליב גוף, שמן או חמאת גוף ?המדריך שישיב לעורכן את רמת הלחות הרצויה בעונה הקרה.

תחליב גוף, שמן או חמאת גוף ?המדריך שישיב לעורכן את רמת הלחות הרצויה בעונה הקרה.

קרמי-ידיים-בניחוחות-ספא-של-שיק--צילום-אלון-גנון.jpg
אם גם אתן מתלבטות במה עדיף למרוח ולרכך את גופכן הגעתן למקום הנכון

כל יצרן מוצרי טואלטיקה מבין כי לכולנו יש יותר ממוצר אחד לטיפוח הגוף על המדף: קרם גוף, תחליב גוף או חמאת גוף.   ואכן נדמה שאותו תכשיר בסיסי שנועד להימרח על הגוף בתום המקלחת בכדי להשיב לעור את רמת הלחות והגמישות שהמים הקשים זללו ממנו,  כבר מזמן פיתח סביבו תעשייה שלמה המציעה שפע עצום של קרמים ותמרוקים בשלל ניחוחות ומרקמים לטיפוח עור הגוף.

פרמטר הריח הוא ללא ספק גורם מכריע בבחירת התמרוק לגוף וברוב המקרים אף דוחק הצידה פרמטרים חשובים וחיוניים אחרים. לכן לפני שאתן 'נופלות' שוב למלכודת הניחוחות הקסומים ומתלבטות באיזה קרם, חמאה או בכלל שמן גוף כדאי לכן לבחור – מוטב שתקראו את הכתבה הבאה ותפינו מספר עובדות וטיפים חיוניים שיעזרו לכן לקבל את הבחירה הנכונה.

עור הגוף בדיוק כמו עור הפנים, מצריך שיגרת טיפוח יומיומית קבועה, אי לכך הקפידו לבחור תכשירים המכילים רכיבי  הזנה וכאלה שתכליתם היא שמירה על לחות העור.  בדקו נוכחות  ויטמינים חיוניים כגון ויטמין E וויטמין A, אנטי אוקסידנטיים הידועים כ"לוחמי" אנטי-איג'ינג  ורכיבים המשמרים את רמת הלחות לאורך זמן כגון 'גליצרין' ו'אוריה'.

על המדף מוצעים שלושה סוגים עיקריים של תכשירים יעודיים לגוף: קרם גוף, שמן גוף וחמאת-גוף. מרבית האנשים סבורים כי מדובר בהיצע כללי אולם האמת היא שכל אחד מהשלושה מיועד לסוג עור אחר ולכן חשוב לעמוד על ההבדלים של תכשירי הגוף על מנת למקסם את התוצאה הסופית המבוקשת של עור רווי לחות, רך וגמיש.

protection plus פרוטקשן פלוס לפנים ולגוף של מאג'ירי במכונים ואצל קוסמטיקאיות
צילום : יח"צ

מהו קרם גוף?

הקרמים אף הם נחלקים לשתי קטגוריות:  אלה המבוססים על פאזה שומנית ומנגד אלה שמבוססי מים.  אלה האחרונים ברובם מכילים תמציות צמחיות מרעננות, הם אווריריים מאד ובעלי מרקם קליל יותר ולכן מבוקשים בעיקר בחודשי הקיץ החמים והדביקים של ישראל. קרם מסוג זה אידיאלי לסוג עור שאינו סביל לשמנוניות ואינו סובל מיובש. לעומתו קרם הגוף על בסיס השמנים מומלץ לשימוש לבעלי עור רגיל עד יבש .

"מאחר ועור הגוף שווה ערך לעור הפנים, חשוב לטפל בו באופן דומה ולהימנע מאותם החומרים שלא הייתם מורחים על עור הפנים שלכם" מציין גל אלטמן – המדריך הראשי בחברת שיק תמרוקים. בטיפול בגוף הקפידו להימנע מחומרים העוינים את העור כגון, לנונלין, שמנים מינראליים, צבעים מלאכותיים  ואלכוהול. "גם את בחירת ריח התכשיר חשוב לעשות מתוך דאגה לבריאות העור שכן תוספות ריח ובשמים עלולות לעורר גירויים ואלרגיות בעור ועל כן בחרו אך ורק תכשיר שמקור הארומה והניחוח שלו היא ממרכיבים ומקורות טבעיים.

בנוסף העדיפו תכשירים המכילים חומצות הידרוקסיות המסירות תאים מתים וצמחים ארומתיים, המרגיעים ומרככים את העור וכן מעניקים ריח נעים וממקור טבעי. מעבר לתכשירי הלחות חשוב להקפיד להסתבן בתכשיר ניקוי ללא סבון המכיל צמחים ושמנים ארומתרפיים לטיהור, חידוש ואיזון רמת הלחות בעור וכן לשלב פעמיים בשבוע, בזמן הרחצה  פילינג גרגירי.

"השוק רווי תכשירים לטיפול בגוף, בחירה חכמה צריכה להתבסס על מרכיבי התכשיר, הקפידו לחפש את הרכיבים הטבעיים וידידותיים לעור ולהימנע מאלו שעלולים להזיק לו", מסכם אלטמן.

קרם גוף Talשח להשיג ברשתות הפארם ובמשביר חלאבי ןצילום : יח"צ

חמאת גוף, במה היא שונה מתחליב גוף?

"גילוי נאות – שימוש בתמרוקים ייעודיים לטיפוח עור הגוף אינו בעל אפקט מצטבר. מריחה חד פעמית ביום אינה מכסה כלל את מכסת הלחות הנדרשת לעור הגוף, ולכן יש לשוב ולחזור על פעולת המריחה לפחות פעם נוספת ביום. יתרה מכך,  בעונות המעבר ובעונה הקרה –  עור גוף הנוטה להתייבש  מחייב טיפול הרבה יותר אינטנסיבי", סיגל קדם – המדריכה הראשית בחברת תפוח טכנולוגיות. בימים בהם תחושת היובש של העור אינה מרפה, על אף שאתן מקפידות להימרח בקרם אפילו פעמיים ביום ועור הגוף נראה ומרגיש כמו אדמה צחיחה ויבשה במדבר, זה הזמן לפנות את הבמה לאחות השמנמנה של קרם – חמאת הגוף!  רוב החמאות מבוססות על חמאה המופקת מהאגוז הסודני "שיאה". חמאות הגוף מיועדות לבעלי עור יבש וכזה המאבד את גמישותו וניכרים בו סימני יובש גסים בעקבים במרפקים ואפילו בברכיים.

עם זאת ומשום שיובש בעור, הוא אחד התסמינים השכיחים בחילופי העונות ותסמיניו הבאים לידי ביטוי באדמומיות צורבת על גבי העור, בקילופי עור, בסדקים, במרקם עור מחוספס ולא נעים, ובתחושת גרד ועקצוץ וחוסר נוחות כללית ישנם גם תחליבי גוף ייעודיים שהאפקטיביות שלהם אינה מוטלת בספק. כך למשל במחקר קליני שנערך על 125 משתתפים בעלי תסמינים של עור יבש (אדמומיות, גרד, עיקצוצים, גירוי צורב וחוסר נוחות), בשימוש תחליב הלחות "אטודרם" של המותג הצרפתי ביודרמה, דיווחו בתקופה של 28 יום בלבד כ-58% מהמשתתפים על הקלה בגרד ותקופת שימוש כפולה הם דיווחו על אחוזי הצלחה כמעט כפולים.  סוד התחליב האמור טמון בנוכחות קומפלקס ה משחזר באופן ביולוגי את המחסום הטבעי של העור  ופעיל סינרגטית Phytosphingosine המגביר באופן ניכר את התנגדותו של העור להיפגע מפעולות תוקפניות סביבתיות ומחדירת אלרגניים המשפיעים ישירות  על האופטימיזציה של העור.

"הסתיו והחורף הישראלי שונים מחורפים עולמיים אחרים בכך שלצד הימים הגשומים, יש בהם ימי שמש עתירי קרינה", מוסיפה "על כן עדיף לעניות דעתי לרכוש תכשירים המותאמים במיוחד לאקלים הישראלי ההפכפך, המצטיינים בהחדרת לחות תוך מתן הגנה אופטימאלית מפני קרינת השמש".

חמאות-גוף-חלאבין–צילום-אלון-גנון
שיק חמאת גוף
צילום: יח"צ

אז מהו שמן הגוף ובמה הוא שונה מקודמיו?

שמן הגוף הוא בעל השפעה דומה מאד לזאת של חמאת הגוף, אולם ההבדל המהותי טמון במרקם. נשים רבות מעדיפות שימוש בשמן בשל הטענה כי הוא נוח בפעולת המריחה ואינו מותיר את העור בתחושה כבדה עד לספיגתו המלאה. יתרון נוסף הוא היכולת להשתמש בו גם כשמן עיסוי.  השמן לרוב מיועד לעיסוי מרגיע, הוא מבוסס על תרכובות שמנים צמחיים טבעיים וצמחי מרפא ותורם להעלאת מצב הרוח ומצויין לשימוש במצבי לחץ ומתח.

שמן גוף שיק

עתה, כשההבדלים הרבה יותר ברורים לכן, שווה לכן להשקיע מחשבה נוספת בבחירת התמרוק האידיאלי ולצד זאת להקפיד על כללי בסיס נוספים בשגרת הטיפוח בכדי להבטיח שהעור יודה לכן. אפילו בימי החורף הקרים וותרו על רחצה במים חמים מדי, אלה בעצם מייבשים את העור ומגרים אותו. אל שגרת טיפוח הגוף  הוסיפו פילינג  אשר יסיר את שכבות העור המת, ויאפשר לכל מה שימרח לאחר המקלחת לחדור טוב יותר אל שכבת העור הצעירה יותר ולתת לה את הלחות המוגברת שהיא צריכה. מומלץ להשתמש בפילינג גוף פעם-פעמיים בשבוע ולסיום זכרו רבים נוטים בתום המקלחת לשפשף את עורם בחוזקה מתוך הרצון לסלק את מי המקלחת ולהתייבש במהרה. התוצאה של פעולה כזאת עלולה להביא לגירוי וייבוש יתר של העור ולכן בטרם תגשו לתהליך מריחת התמרוק לגופכם לכו על ספיגה נעימה בטפיחות קלות של המים.

אטודרם של ביודרמה – להשיג בסופר פארם צילום יח"צ חו"ל
rescuecream- קרם להרגעת עור מגורה ואדמומי