עמוד הבית » תערוכה זוגית כמיהה

תערוכה זוגית כמיהה

צילום: אלינור וולנרמן
19.05 ביקרתי בגלריית הוראס ריכטר שברחוב מזל אריה, על שם מזלי, שביפו כדי לבקר בתערוכה המשותפת והנהדרת של האמניות קרן ברגר ורוני אלמגור.

נכנסתי אל הגלריה ומולי ניצבים פסלים שונים נטולי צורה מוגדרת כאשר מאחוריהם תלויים ציורי שמן בגוונים כחולים וכתומים. קרן ברגר ורוני אלמגור אמניות העוסקות ביצירותיהן בתפיסת התנועה במרחב.

אלמגור מציגה סדרת ציורי שמן המציגה דימויים של דגים השוחים בכל ציור בקומפוזיציות שונות בין עלים ירוקים בבריכות נוי ובמקומות בלתי אפשריים כמו על גבי דימוי של נוף מזרקות או פסלים שונים הצבועים בכחול. בשנייה הראשונה שהבטתי בציורים לא הבחנתי שהדגים לא שוחים בבריכה או בים מפני שבאופן חכם ויצירתי הנוף כולו צבוע בכחול שהצליח לתעתע בי. אלמגור המשיכה להקסים אותי בהצגת שלושה קנבסים עגולים המזכירים חלונות עגולים באוניה שעליהם ציירה דגים על גבי דימוי של מזרקת המזלות אשר ממוקמת לא רחוק מן הגלריה אשר בה מוצגת התערוכה.

צילום: אלינור וולנרמן

ברגר מציגה סדרה של פסלים אמורפיים שנעשו בעבודת ידה ללא אובניים. ביצירתה, ברגר העדיפה לא להחליק את פסליה כדי לתת להם לנוע במרחב וכך בעצם הם הופכים חיים.

צילום: אלינור וולנרמן

שתי האמניות מקשרות בין תנועת החי והחומרי לתנועה האנושית בעוד הדגים "הולכים" בכל מקום והחומר הפיסולי נע "כרצונו" במרחב. הן נותנות לתנועה החמקמקה מקום מבלי לנסות לייפות אותה. השילוב הפנומנלי בין עבודותיהן של שתי האמניות היוצרות במדיומים שונים יוצר תחושה אינסופית המעצימה את תחושת החיים בחלל הגלריה.

אוצרת התערוכה: רעות ברנע

בגלריה הוראס ריכטר, נעילה: מוצ׳׳ש 28.5.2022

מאת: אלינור וולנרמן

 

תגובה

הוספת תגובה