עמוד הבית » איך לשמור על מגבות נקיות ורכות יותר בכביסה?

איך לשמור על מגבות נקיות ורכות יותר בכביסה?

צילום:FREEPIK
מקלחת או אמבטיה מפנקים מטהרים את הגוף ומכניסים שלווה לנשמה. והכי כיף לאחר הפינוק הזה, להתנגב עם מגבות נעימות, רכות וכמובן נקיות. לא משנה אם אתם חובבי מגבות צבעוניות או מגבות לבנות, כך תשמרו עליהם נקיות יותר בכביסה, וגם רכות ונעימות יותר לגוף, לאחר כל רחצה.

כך תזהו את המגבות הטובות יותר

לפני שנסביר איך לכבס אותן נכון ולשמור אותן רכות, איך בכלל כדאי לבחור מגבות ? אז ככה, דבר ראשון עדיף שהן תהיינה מיוצרות מכותנה טבעית, בעלת סיבים איכותיים וארוכים. הסימן המובהק ביותר של מגבת איכותית הוא שהיא לא דקה מדי אלא שיש לה מעין נפח.

טיפוח ראשון למגבת חדשה – יש דבר כזה

זה אולי יפתיע, אבל יש נקודה של דמיון בין מגבת חדשה לבין מכשיר נטען חדש. כפי שמכשיר חדש צריך לטעון פרק זמן ארוך מהרגיל בטעינה הראשונה, יש המלצה כיצד לנהוג במגבת חדשה לפני כביסה ראשונה. כמובן שמגבת איננה זקוקה לטעינה בחשמל, אבל היא תיעשה סופגת ורכה יותר אם לפני שימוש ראשון וכביסה ראשונה תשימו אותה בהשריה במים קרים.  התייחסו לכך כמו לטעינה ראשונה והמהדרין אף מוסיפים למים חופן מלח ים. זה תורם ל"פתיחת" הסיבים והופך את המגבת לבעלת כושר טוב יותר של ספיגת נוזלים. לאחר ההשריה, כבסו כרגיל.

שימו לב לטמפרטורת הכביסה

על פי רוב איך שום צורך להרתיח מגבות גוף למעשה, גם אין שום צורך להפעיל תוכנית כביסה בטמפרטורות גבוהות. חום רב לא מרכך את המגבת ולא צריך להפוך אותה לסטרילית בנסיבות רגילות. טמפרטורה של כ-30 מעלות לערך מספיקה בהחלט והבונוס – כביסה כזאת שומרת על רכות ואיכות המגבת לאורך זמן.

מגבות לבנות או צבעוניות

לא ננסה לשכנע את חובבי המגבות הלבנות כי הצבעוניות מפנקות יותר, או להפך. זה נטו עניין של טעם. אבל מה שחשוב לדעת זה שאין לערבב מגבות לבנות ביחד עם צבעוניות במכונת הכביסה. אם מערבבים, הצבעוניות מעבירות צבע אל הלבנות והתוצאה פחות אסתטית. אגב, מרבית הלבנות לאחר כמה כביסות לא נשארות באותו גוון לבן. הוא משתנה מעט, זה טבעי ולא בהכרח מעיד על איכות המוצר.

איך לשמור על המגבת מפני המים הקשים (אבנית)

הידעתם? בישראל המים מוגדרים "מים קשים", כלומר הם מייצרים אבנית, במיוחד כאשר מחממים אותם. עם הזמן, האבנית פוגעת ברכות של המגבות, אבל יש פתרון ולמעשה יותר מאחד. ראשית, ניתן להתקין מסנן אבנית (פילטר). את הפילטר מחליפים בכל כמה חודשים, והוא מסלק את מרבית האבנית שבמים. שנית, כדאי ליבש מגבות באמצעות מייבש כביסה לפחות מדי פעם. הייבוש במייבש מסלק חלק ניכר מהשפעת האבנית. אגב, זהו מיתוס שמרכך כביסה חיוני למגבות מושלמות. למעשה, מגבות רחצה שעוברות כביסות רבות עם הרבה מרכך הופכות יותר אטומות למים (כלומר חלה ירידה ביכולת הספיגה). אפשר לשים מרכך בכביסה, אך רק מעט ומומלץ שלא בכל כביסה.

ייבוש מומלץ – כשיש צל

אמנם השימוש במייבש מקובל למדי, אך יש רבים שמעדיפים לחסוך בחשמל ולתלות לייבוש. עדיף לתזמן את התלייה על גבי מתלה מגבות, לשעות שבהן אין שמש חזקה. השמש החזקה בארצנו גורמת לצבע לדהות ואף עלולה להחליש את הסיבים. זה נכון לא רק לגדולות אלא גם כאשר מייבשים מגבות רגליים. אגב, יש שמייבשים בתוך הבית, על גבי מתלה ובחדר ממוזג. מיזוג אוויר ידוע כמייבש מצוין כך שהמגבות מתייבשות במהירות מפתיעה.