עמוד הבית » אילו חומרים אפשר לחתוך בלייזר?

אילו חומרים אפשר לחתוך בלייזר?

חיתוך בלייזר. נשמע קצת כמו העתיד. אז כן, בהחלט. העתיד כבר כאן ואנחנו פה כדי להראות לכם אותו. יש מגוון מאוד רחב של חומרי גלם אשר אפשר להשתמש בהם בשביל לייצר כל מיני דברים וזאת על ידי שימוש במכונות של חיתוך ושל חריטה בלייזר. המכונות הללו מאפשרות חריטה על דיקטים, עץ, אקריליק, עור, נייר וקרטון, מתכת ואפילו זכוכית. כמובן שיש עוד חומרים ולכל חומר תכונות משלו. אפשר לחרוט כמעט על הכל. הסתקרנתם? המשיכו לקרוא ותגלו מה עוד אפשר לעשות עם לייזר.

מה יוביל אתכם להחלטה לעשות שימוש באתר האינטרנט חלום חרוט?

מה שבהכרח יוביל אתכם להחלטה לעשות שימוש באתר האינטרנט שנקרא  חלום חרוט –  מתבטא בכך שסימונים או חריטה בלייזר נחשבים למוגדרים או למדויקים בפרט, כאשר ניתן באמצעות הלייזר ליהנות מחריטה דקה, כמו גם לפעול על גבי אלמנטים עדינים או שבריריים של אובייקטים, ואף לפעול על משטחים שממש לא קל להגיע אליהם עם כלי חריטה רגילים. אף פורטל עמק חפר את התופעה הזאת, והגיע למסקנה כי הפוטנציאל של חריטת הלייזר לא נעצר בזה, כי אם השימוש בטכנולוגיה הזאת, במקביל לעבודה עם תוכנה ייעודית, מאפשר קבלת תוצאות מעודנות והן יותר אסתטיות, כאשר על ידי הלייזר אפשרי ליצור שינוי של צבעי החומר המועדף או ליצור תבליט בכל מיני עומקים, וזאת משום שאפשר לכייל את קרני הלייזר אשר פוגעות במתכת, וזאת בשביל לקבל תוצאות מרהיבות שכאלו.

מה אפשרים להכין בעזרת חיתוך בלייזר?

האמת, שכל דבר. כל דבר שעולה ברוחכם אפשר להכין בעזרת חיתוך בלייזר. הדבר היפה בחיתוך בלייזר הוא שהלייזר לא רק חותך לכם את המוצר הוא גם יכול לחרוט עליו ולכתוב עליו. הנה כמה דוגמאות שאפשר לייצר עם חיתוך לייזר. אתם יכולים ליצור מודל אדריכלי של חדר, דירה ואפילו בניין. אם אתם עוסקים בנדל"ן זה יכול מאוד לעזור לכם להראות את הנכס מבלי להיכנס אליו פיזית. דוגמה נוספת היא חיתוך של כרטיסי ביקור. אתם יכולים לייצר כרטיסי ביקור מיוחדים אשר בולטים במקומות מסוימים ומושכים את העין. אפשר להכין ברכות, ארנקים מעור, מדבקות מיוחדות, ריהוט, לוחות שעם ועוד המון דברים רבים מגוונים. כמו שנאמר, הזרוע עוד נטויה.

האם אפשר להשתמש במכונה של חיתוך לייזר בבית?

בהחלט. יש מכונות של חיתוך לייזר שהן קטנות יותר והן מתאימות לשימוש ביתי. הדרך עבודה בבית היא אותו דבר כמו במפעל או בחנו, אך יש כמה מגבלות. במכונה הביתית אתם תוכלו לבצע רק את הפעולות הבאות: חיתוך מלא, צריבת קווים וצריבת שטחים. יש תוכנות מיוחדות שעליכם להוריד בשביל להשתמש במכונה. לא ניתן בכלל לחתוך או לצרוב מתכות. כן ניתן לצרוב זכוכיות. החומרים שאתם כן יכולים לחתוך, לסמן ולצרוב הם עץ, קרטון ביצוע, בריסטול, אקריל, פלסטיק מסוג פוליפרופילן, פורמייקה, בד כותנה, בד סינטטי, עור, עור סינטטי ופוליאתילן מוקצף. זהו. מעבר לחומרים הללו, אי אפשר להשתמש בחומרים אחרים בבית. יש הרבה חומרים שפולטים גם גזים רעילים אז לא רק שהם אסורים בשימוש ביתי הם אסורים בכלל לשימוש במכונות לייזר. כמו כן, ישנם חומרים שאם תנסו להשתמש בהם במכונת לייזר ביתי הם יכולים לגרום נזק גם לכם וגם למכונה. נכון, אין לכם מגע ישיר עם החומר אך זה עדיין יכול להיות מאוד מסוכן. אז לסיכום, אתם בהחלט יכולים לחסוך כסף וזמן ולהשתמש במכונת לייזר ביתי אך אל תשכחו לשים לב לסיכונים שבדבר.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה