עמוד הבית » איפה מומלץ לגור בדיור מוגן

איפה מומלץ לגור בדיור מוגן

צילום:FREEPIK
בלי שכלל שמנו לכך לב, נוצר דור חדש ושונה מזה שהכרנו בחברה שלנו. בני הגיל השלישי של העשורים האחרונים רוצים לחיות חיים מלאים, לממש את עצמם ולשמר את המעגלים החברתיים שלהם

מגמה זו משפיעה גם על האופן בו אנו תופסים מהי פרישה ומהם הצרכים של אוכלוסייה זו. אין ספק שבמציאות הזו, קהילות הדיור המוגן החדשות מציעות יתרונות רבים. בתי האבות המיושנים והסגורים בפני הסביבה הפכו לנחלת העבר. כעת, ניתן ליהנות מכל היתרונות שבחיי קהילה, במרחב בטוח, מאתגר ושמציע שלל פעילויות ועדיין להישאר מחוברים לסביבה שמצמיחה אותנו. כיום יותר מתמיד, ניתן למצוא פתרונות מגורים בלב העיר הגדולה ולהמשיך לנהל את שגרת החיים התוססת שלנו. אז מה חשוב שנבחן בעת בחירת המיקום לדיור המוגן שלנו? אלו כמה נקודות שכדאי לבחון, עבור אלו מאיתנו שרוצים להמשיך באורח החיים הפעיל שלנו.

מקומות שיאפשרו לנו להרחיב את האופקים

אין ספק שברבים מפתרונות הדיור ובמרכזי ההעשרה והפנאי המיועדים לבני הגיל השלישי, ניתן כיום ללמוד מגוון רחב של נושאים, להשתתף בסדנאות ובחוגים מעשירים ולהעמיק את הידע בנושאים רבים. עם זאת, גיל הפרישה הוא גם הזדמנות פז לכבוש יעדים שתמיד קסמו לנו ולא הספקנו להגיע אליהם. כיום יותר מתמיד, בוחרים מבוגרים רבים להתחיל במסלול לתואר אקדמי. עבור חלקם, תהיה זו הפעם הראשונה במסגרת כזו ועבור אחרים, חוויה מעשירה המאפשרת להם להרחיב את ידיעותיהם ואת ההכשרה הקיימת שלהם. לעולם לא מאוחר מדי לרכוש עוד השכלה ולהעשיר את עולמנו הפנימי. אם נבחר בדיור בסביבה המשופעת במרכזים אקדמיים, האפשרות הזו תמיד תישאר זמינה לנו במרחק נסיעת אוטובוס קצרה.

התניידות נוחה אל מרכזי הערים

כשזה מגיע לבחירת פתרון דיור מתאים לאורח החיים שלנו, נגישות וזמינות הן ללא ספק מילות המפתח. כשבוחרים בפתרונות דיור מוגן בתל אביב ובערים גדולות אחרות במרכז, כל היתרונות שבמרחב האורבני זמינים לנו תמיד, מבלי לוותר על הנוחות וההגנה של הדיור המוגן. סביר להניח שככל שהזמן יחלוף, יהיה לנו קשה יותר להתנייד בכוחות עצמנו ברכב הפרטי. ברגעים כמו אלו, חשוב שתהיה לנו נגישות טובה לתחבורה ציבורית אמינה, תכופה ואיכותית. החיים בעיר מעמידים לרשותנו תשתיות נרחבות שיאפשרו לנו להישאר תמיד קרובים אל מרכזי תרבות ופנאי, לפארקים, למסעדות ובתי קפה טובים, מרכזים אקדמיים, מרכזי קניות או סתם עוד שיטוט מרגיע ונחמד ברחובות העיר שלמדנו לאהוב.

למלא את החיים בתרבות

אם החלטת ללכת על דיור מוגן בעיר, סביר מאוד להניח שאחת הסיבות המרכזיות לכך היא הנגישות לתרבות ולמרכזי פנאי. בין אם אנו בני 20, או בני 70, אין ספק שזהו אחד ממוקדי המשיכה הבולטים ביותר של החיים האורבניים. מאז ומעולם ערים היו מרכזי תרבות שוקקים וערי המרכז בישראל אינן יוצאות דופן. אם העושר התרבותי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלך, אין ספק שמעבר לדיור מוגן שמכבד את הצורך הזה הוא חיוני. החיים בעיר המציעה תיאטראות נחשבים, מוזיאונים, גלריות ומתחמי הופעות יאפשרו לך ליהנות מכל הטוב שהעיר מציעה.

על אף שיש משהו קוסם מאוד בגילוי כל העולמות הללו בעצמנו, עלינו לזכור שבחרנו לחיות בקהילה. אין שום סיבה שנצטרך לעשות את כל התהליך הזה לבדנו. לקראת המעבר לדיור המוגן, חשוב שנוודא שהקהילה שנבחר בה מוקירה את הצרכים הללו ומציעה אירועי תרבות, הכשרה ולימוד מטעמה. כך, נוכל ליהנות מכל היתרונות של החיים בעיר יחד עם האנשים שחולקים איתנו את חיינו במגורים החדשים שלנו.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה