עמוד הבית » בלעדי: נשמה במסע, ראיון אישי עם יוסי גינסברג הרפתקן, מחבר הספר רב המכר העולמי "בחזרה מטואיצ'י"

בלעדי: נשמה במסע, ראיון אישי עם יוסי גינסברג הרפתקן, מחבר הספר רב המכר העולמי "בחזרה מטואיצ'י"

יוסי גינסברג צילום מעין קריסי
"יצאתי לאמזונס מתוך שאיפה לחיות את החלום, לא הגעתי לשם בשביל לטייל אלא רציתי לחשוף יערות, להתחתן עם בת שבט"..

רוב הראיונות מתוכננים לפרטי פרטים, אך כשיש הזדמנות טובה לראיון עם אדם מעניין אני לוקחת את ההזדמנות בשתי ידיים. כך קרה הראיון עם יוסי גנסבורג. מחבר הספר בחזרה מטואיצ'י.

יוסי גדל ברמת גן הורים פליטי שואה. לדבריו: הוא התברך בדמיון עשיר, מגיל צעיר הוא חלם על חלומות רחוקים ולא רצה להיות שייך לכאן אלא לעולם הגדול וברגע שנפתחה האפשרות הזאת הוא יצא בעקבות החלום והפך להיות אחד הדברים החזקים בתפיסת העולם.

החלום מכיל את המציאות והיא מתממשת, יש חלום שהוא בריחה ויש חלום היוצר מציאות.

ההרפתקה של יוסי מפורסמת בכל העולם. את רוב המרואיינים צריך לדובב. לשאול המון שאלות ולמקד אותם. יוסי הוא אדם מיוחד, הוא מספר לכל מי שרק חפץ על החוויה שהוא חווה במטואיצ'י.

" יצאתי לאמזונס מתוך שאיפה לחיות את החלום, לא הגעתי לשם בשביל לטייל אלא רציתי לחשוף יערות, להתחתן עם בת שבט, התמימות שבי הניעה אותי לעבר החלום. החוויה באמזונס הוא חלק מאוד מכונן בחיי וניתב את החיים שלי למקום אחר."

"החיים שלי הם עדין חיים של מסע, נסעתי ברחבי העולם אני מחשיב את עצמי ילד העולם ולא רק ישראלי, בהשקפה שלי אנו קודם כל צריכים להיות בני כדור הארץ ורק אח"כ להשתייך לתרבות, זהות פלנטרית, קיימת אצלנו עיוות בתפיסה ועולמו נחלק למדינות, והאמת היא שישנם אנשים שרואים את כדור הארץ ועסוקים בלבנות אותו ביחד והחלק השני עסוק בלזהות בעיות ולהתלונן עליהם ולא רואים מה מתרחש.  אחת החסרונות הכי גדולות של בני האנושות הוא ראייה צרה של העולם".

"המסע בעולם לימד אותי לפגוש, להתנסות, חקרתי דתות, שמאנים, מאסטרים, מורים, מדריכים, נדדתי בעולם, חייתי בארבע יבשות, התחתנתי שלוש פעמים, אני דובר שבע שפות, עבדתי בעבודות שונות : שימור יערות ,נפגעי סמים, תסריטים.  במסע הזה חייתי חיים מלאים מרתקים ממש הרפתקה,טיול אמיתי זה אינו טיול מאורגן, טיול זה לצאת מאזור הנוחות שלנו, לא להיות מוגנים, להיות הכי חשופים שיש גם במחיר של שברון לב."

צילום באדיבות יוסי גינסברג

במהלך עשרים השנים האחרונות יוסי עלה על הבמות הבינלאומיות והרצה בתאגידים גדולים, סיפר מנהיגי תעשיות בעולם ושם הוא משתף את כולם את סיפורו האישי על משיכה הרומנטית של הטבע, אנשים שחיים מסביב למדורה, חולקים יחדיו אוכל, אנושיות במהותה וכך, התגבשה תפיסת עולמי והורדתי אותה לכתב. כתבתי תשעה חוקי הג'ונגל חוקי הטבע.

מה כובש אותך ?

"תמימות, אהבה, נתינה, נדיבות, כוח, אומץ, תעוזה, פוגש אדם נדיב אני נופל בקסמו, חיבור לטבע, הגיבורים של חיי יום יום הם כובשים אותי גבורתם מתבטאת אבא קם בלילה ומנדנד את העריסה של בנו בעיני זה יותר כובש אותי מאשר לטפס להרי האוורסט. ניצוץ הקסם של היומיום זה חג עבורי כל יום הוא חג .

שמעתי שאתה חי באוהל בארץ ?

"נכון מאוד. האהבה שלי לאוהלים התחילה כבר בתקופה ששירתתי בסיני, כך הכרתי את הבדואים זו התרבות הראשונה שנחשפתי אליה מלבד ישראל, התאהבתי בסגנון לחיות באוהל ולשבת לצידי המדורה ומאז ועד היום אני בונה אוהל ובו מתאספים חברים, האוהל הוא מאובזר עם שטיחים, מיטות אפיריון, המון בדים, כך אני מרגיש קרוב לטבע, כך אני מרגיש את הרוחות הנושבות , גשם מטפטף , דריכה על האדמה ולהרגיש אותה.  אנחנו חיים כאן ועכשיו ובסופו של דבר מתים, אנחנו נשמות של מסע , נוודים וזמניים .

אני בניתי לכל אישה שהייתה אהבת חיי אוהל זו התשוקה שלי .

 מה הקורונה גרמה לך ?

תופעת הקורונה הפיחה בי תקווה. זהו שינוי תודעתי פלנטרי כל האנושות חיה ביחד,  אני מגדיר זאת כשינוי טקטוני פני העולם משתנים, הוא לעולם לא יהיה אותו דבר קיבלנו קריאת אזהרה שהרחקנו לכת, סימן שאנחנו צריכים לקחת אחריות על הבית שלנו בכדור הארץ. אני רגיל לטוס פעם בחודש וממרץ לא טסתי. מקור הפרנסה נעלם, הקורונה זירזה משהו חדש, מסע של האדם אל עצמו .

אני יצרתי בתקופה זו מסגרת מיוחדת ובה אני לוקח עימי עשרים אנשים לדרך למסע של תשעים יום של מפגשים על בסיס יומי וחודשי באון ליין או פיזי. כל יום "שותפי במסע" לוקחים צעד פנימה אל עצמם ולהתבוננות מסע של חייהם. אנחנו עושים מדיטציה רבע שעה, תרגולת של שינוי תודעה, הקשבה לעצמי הרוחני והמנטלי. זה רגע מאוד אינטימי. אני קורא לעצמי "האקר תודעתי" וזאת לאחר שלמדתי והשכלתי מהמורים בכל העולם את כל הידע שלי למודל אפקטיבי ואני מגיש את זה ארוז בעטיפה לאנשים.

המקצב יוצר הטמעה קל לאחוז במורה ומפחיד להעז אומץ הוא פחד, מי שלא פוחד לא יכול להיות אמיץ

צילום באדיבות יוסי גינסברג

מה אתה מאחל לעצמך ?

כשיש לי יום הולדת אני מאחל לעצמי להמשיך עם העשייה, להמשיך להעביר את הידע שלי שצברתי ולהתפתח. היום אני מרגיש שאני רק תחילת דרכי ואריכות החיים זו מתיקות של קדושת החיים. אני רוצה להגיע לאהבה עצמית שתאפשר לי  לקיים את המצווה על רגל אחת ואהבת לרעך כמוך .

היכן אתה רוצה להיות בעוד 5 שנים?

לקחת את ההרפתקה שלי ולהפוך אותה למותג בינלאומי, לקחת אנשים ללא נודע, ולתת השראה ולצאת למסע עם מדריך דרך, מדריך ולא מורה. להיות אדם שמשפיע על הסביבה אבל תמיד לעשות זאת בענווה.

אני טיפוס משיחי ורומנטי. כל החלומות שלי הם התוכן של המציאות .

אומץ הוא פחד. מי שלא פוחד לא יכול להיות אמיץ.

מאת: שני ברמן