עמוד הבית » דיוקנאות אדריכליים בספרו החדש של אלי מתתיהו

דיוקנאות אדריכליים בספרו החדש של אלי מתתיהו

אוקולוס ניו יורק נבנה על חורבות מגדלי התאומים. אדיריכל ס. קלאטראווה צילום: אלי מתתיהו
מתתיהו הינו צלם עטור פרסים, אשר צילומיו השתתפו וזכו בתחרויות צילום רבות והוצגו בתערוכות ברחבי העולם. צילומיו הוצגו במוזיאון הלובר בפאריז, במוזיאון דל קאסטלו - פררה, איטליה, במוזיאון העיצוב בחולון, במוזיאון יפו לעתיקות, בסינמטק תל אביב, בגלריות: אגורה צ׳לסי ניו יורק, עמליה ארבל, גבו, שורשים, תיאטרון ירושלים, בית מזיא ועוד.

הצלם ואיש התרבות הירושלמי אלי מתתיהו הוציא לאור את ספרו ובו צילומי אדריכלות נבחרים מתוך מסעות אשר טייל בעולם. בתקופה האחרונה  זכה בפרס "תגלית השנה" של תחרות  The Architecture Master Prize.מגזין הצילום הבריטי LE MAG ומגזין הצילום Shades of Gray הצרפתי הקדישו לו כתבות על יצירותיו המופלאות.

מתתיהו מצלם מזה שנים מבנים ארכיטקטוניים של אדריכלים עכשוויים מובילים בעקבותיהם יצא למסעות ברחבי העולם. את הצילומים הוא מעבד לתמונות פיגורטיביות ואבסטרקטיות המזוהות עם השפה הצילומית אישית-ייחודית לו. בנוסף, ייחד מתתיהו בספרו פרק לעבודותיה של האדריכלית העל  זאהה חדיד Zaha Hadid אותה הוא מעריץ  ועקב בדבקות אחר המבנים שלה בערים כמו בקו, סאול, מילאנו, וינה, שטוטגארט מינכן ועוד.

דונגדהמון, סיאול, אדריכלית זאהה חדיד, צילום: אלי מתתיהו

את הספר אצר ד״ר ניסן פרז היסטוריון ואוצר צילום, ועוצב ע״י סטודיו נטו שמואל כהן. הספר הודפס באנגלית ומלווה ספרון ובו תרגום הטקסטים לעברית.

אלי מתתיהו

אלי מתתיהו הוא ירושלמי שורשי ומאושיות התרבות של העיר. הוא מכהן כדירקטור בגופי תרבות כמו הורה ירושלים, התיאטרון הירושלמי- בית מזיא , העמותה למורשת יהדות ספרד, העמותה להתחדשות השפה הארמית, ועוד. בעבר הגיש תכנית שבועית ברדיו ירושלים וזכור כמי שיזם הפיק והנחה את פסטיבל הזמר ״פסטילאדינו״ בהשתתפות התזמורת הסימפונית ירושלים אשר שודר בטלוויזיה הישראלית.

ישובה על הספא בהתרוממות רוח, לוקחת אויר לנשימה ופותחת בעונג את ספרו של אלי מתתיהו לרווחה. נגלה לעיני צילומים מיוחדים מזוויות שונות אשר יוצרות סיפור אדריכלי מעניין, חדות בקווים נקיים. אלי מכניס את הקורא לעיני העדשה ולתוך עולם התוכן האורבני והקר שאנו חיים כיום. דרך הצילום הייחודי והאומנותי הוא מעלה "חיים" במיצג האדריכלי והכול בצילום שחור לבן להעניק אחידות, פשטות מול העוצמה האורבנית " חסרת חיים" שהאדם בונה ובכישרון רב המסר עובר. כל צילום מתוך הספר חסרה לי פעימה בלב. (מערכת האתר).