עמוד הבית » האם חובה לקנות מתנת שחרור למפקד?

האם חובה לקנות מתנת שחרור למפקד?

צילום: pexels
במהלך השירות הצבאי יש לנו, כידוע, בחירה מוגבלת מאוד. למעשה יש שורה ארוכה מאוד של חוקים ונהלים, חלקים שרירותיים למדי, וההיררכיה הנוקשה מאוד גורמת גם היא לצמצום אפשרויות הבחירה. גם השירות עצמו הוא כמובן חובה, למרות ששיעור הגיוס בפועל הוא כ-60% בלבד – כלומר 2 מכל 5 צעירים וצעירות כלל לא משרתים בצה"ל. למרות כל הנ"ל, מתנת שחרור למפקד אינה חובה, אלא רשות – אבל במקרים רבים כדאי כן להעניק מתנה שכזו.

למה כדאי לקנות מתנה למפקד שמשתחרר?

הסיבה העיקרית שבגללה כן כדאי לרכוש מתנת שחרור למפקד היא הכרת תודה. אם יש לכם מפקד שלא מילא את תפקידו כפי שמצופה ממפקדים בצה"ל, מן הסתם אין סיבה אמיתית להעניק לו מתנה כשהוא משתחרר, פרט לנימוס. אבל כשמדובר על מפקדים (או מפקדות, כמובן) שדאגו גם למילוי כל המשימות וגם לרווחת פקודיהם, תמיד נתנו דוגמה אישית, היטו אוזן קשבת וסיפקו כתף תומכת – מן הראוי להכיר להם תודה. עוד חשוב לזכור בהקשר זה שהכרת תודה חשובה לא רק ביחס למי שמקבל את התודה ואת המתנה, אלא גם לצד הנותן. כשאנחנו מכירים תודה, אנחנו מזהים את הטוב שבחיינו, יודעים שיש מי שיפעלו למעננו ומבינים שמצבנו טוב.

מתנה בסכום כסף סביר

אחרי שמבינים שמתנה למפקד אינה חובה אלא זכות, וכזו שכדאי לממש כשהמפקד הוא מודל לחיקוי, עולה השאלה כמה כסף נכון להשקיע במתנה. התשובה משתנה בהתאם למספר החיילים והחיילות שלוקחים חלק ברכישה, אבל באופן עקרוני ההמלצה היא לקנות מתנה לא יקרה מדי.

סיבה אחת לכך היא הסכום הצנוע מאוד שמשולם לחיילים מדי חודש. סיבה שנייה היא שגם אם המפקד עומד להשתחרר, ואולי כבר סיים את שירותו הצבאי, יש טעם לפגם בהענקת מתנה יקרה מאוד. מתנה בסכום כסף סביר בתוספת הבעה מפורשת של הכרת התודה ורגשי ההערכה בהחלט תעשה את העבודה.

איך לבחור מתנת שחרור למפקד?

גם בסכומי כסף לא גבוהים מדי ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של אפשרויות עבור מתנת שחרור למפקד. הדגש העיקרי הוא התאמה לאותו מפקד. כך למשל למפקד חובב בישול כדאי לקנות סכין שף או בוצ'ר, ואת הכרת התודה ורגשי ההערכה אפשר להוסיף בדמות חריטה על הפריט הנבחר. בדרך כלל החיילים מכירים מספיק טוב את המפקד שמשתחרר כדי לדעת מה לקנות לו, ואם לא תמיד אפשר להתייעץ עם קרוב/ת משפחה או חבר/ה קרוב/ה.

איפה לחפש מתנה למפקד?

מתנת שחרור למפקד – שמן הסתם עבורו סיום השירות בצה"ל הוא אירוע מרגש מאוד – כדאי לרכוש בחנות מתנות בעיצוב אישי. הסיבה לכך היא שבחנות כזו יש גם מגוון רחב של פריטים, וגם ציוד שמאפשר לחרוט על כל פריט ופריט את הברכה שתרצו להוסיף למתנה – כך שתתקבל התוצאה הטובה ביותר, בכל מסגרת תקציב.