עמוד הבית » הפינה של "טטי" – שמה אותך בחזית השיק הפריזאי הנוצצת

הפינה של "טטי" – שמה אותך בחזית השיק הפריזאי הנוצצת

טטי, צילום מעוז משה
לאחר שנים רבות של חיי פשטות קיבוצניקית מגושמת, שם מכובס להזנחה של המראה החיצוני בשם אידיאולוגיה קומוניסטית, שבזה לכל מה שנודף מלכות וטיפוח בורגני, הגעתי לחגיגה המיוחדת של טטי, ברח' שדרות מוריה 124 בחיפה

כל מה שהתרחש במיני קוסמוס המיוחד הזה – גרם לי לתחושה של חייזרית, שנחתה לשעה קלה של קלילות, יופי, אסתטיקה, נשים יפהפיות, בגדים מרהיבים על דוגמניות ללא דופי. כל ההשקה מעוצבת לפרטי פרטים, של המקום המיוחד של טטי שטרן – שנפתח אמנם לפני 5 שנים, אך הקורונה – איך לא – אמרה את שלה.

בהפוגה הקלה בין שבין וריאנט הקורונה הסיני למתחרהו ההודי – זכיתי להיות נוכחת בהשקה שבאה כמשב רוח אופנתי, קליל, של עולם חושני, חומרי, נשי ומלא בחגיגת החיים השבים למסלולם.

עולם החומר לרוב נחשב לכבד ורציני יחסית לעולם הרוח – אך ההפתעה הגדולה היתה דבר והיפוכו. ואולי זו רק אני שהשתניתי?

אורית ארונס ז"ל – חברה יקרה, לימדה את כולנו שיעור חשוב (אחד מיני רבים) – שרוחניות ונצנצים לא סותרים זה את זה. גלאם – זו הגדרה של אותו רגע, שבו היופי החיצוני והפנימי, נמזגים זה לתוך זה וקורנים החוצה בדרך שאי אפשר להתכחש לה. חגיגה של חומר ורוח בו זמנית ועל זמנית.

ההשקעה העצומה באירוע היתה במהותה חומרית, כזו המרחיבה דעתו של אדם. כשאשה משקיעה בעצמה, מרגישה נוח בתוך ועם עצמה, זה נוסך בטחון ונינוחות בה ובכל הסובבים אותה. אשה קורנת ויפה – וטטי היא דוגמא מקסימה כזו, לאשה שבנתה את עצמה בעשר אצבעותיה – אי אפשר להתעלם מנוכחותה המלכותית.

צילום משה מעוז

טטי מביאה בגדים מהממים, עם שיק, מעיר האורות פריז גם הבגדים הפשוטים ביותר ואפילו הזולים ביותר מבורכים בשיק. כזה יש רק בפריז. שם כולם נולדו על התכונה המיוחדת הזו.

צילום מעוז משה

מה זה שיק?

חן, טוב טעם בלבוש… אפילו התרגום נעדר שיק. אחת ההגדרות שהמצאתי כרגע: שיק – זו מעין הרמוניה חיננית, קלילה ואלגנטית, גם בבלויי סחבות. כלומר, בדרך שאינה תלויה בדבר. אי אפשר לרכוש שיק, כנראה – פשוט נולדים איתו. לכל הנשים בצרפת יש אותו.

זו הדרך שבה הן נושאות את עצמן בעולמנו – כשהן מתהלכות בו. מעין הדר מלכותי. מה שמצחיק זה שהן עצמן לא רואות את זה. חברתי יעל, מדברת צרפתית פריזאית מהבית. יש לה שיק אפילו כשהיא מכינה חביתה הכי פשוטה שיש. גם החביתה יוצאת עם שיק. שיק זו תופעת טבע מסתורית. כמעט מיסטית.

צילום משה מעוז

כאשה שבאה מעולם הרוח, וזלזלה בעולם החומר – הבנתי לפני 6 שנים  – שטעיתי. כיום אני יודעת שהנשמה והרוח – המלכה והמלך שבתוכנו – קיבלו ארמון אמיתי. הגוף הפיזי המדהים. היכל מקודש ומיוחד.  כראוי להיכל – יש לטפח אותו ולשמור עליו מכל משמר. מה שראיתי סביבי ב"פינה של טטי" – היו ארמונות מלכות בגוף נשי – וחגיגה מלכותית ראויה.

QUEEN TATI, צארינה מקסימה, החמימות שלך – בה בירכת אישית כל אחד ואחת מיד בכניסה לשער והיופי עוצר הנשימה שהתברכת בו – תמיד יהיו נוצצים. הרצון שלך לראות סביבך יופי וטיפוח נשי, אסתטיקה והרמוניה אנושית ובמיוחד הדוגמא האישית שלך ליזמות ופריצת דרך עסקית שאותן, את כולן, את שואפת להנחיל לנשים אחרות ולהיות השראה למי שתבחר בכך, ללכת בעקבותיך ולפרוש כנפיים אל מי שהן עתידות להיות. תבורכי על פועלך המיוחד הזה.

באותו הלילה הלכתי לישון עם שיק. ישנתי שינה רצופה והרמונית של מלכה = אשה המכירה ובטוחה בעצמה, באשר היא.

יש שיקראו לשינה כזו  – שנת יופי מלכותית!