עמוד הבית » ורד גרנדיר פרוכטמן מציגה: מודל ארבעת הקודקודים למציאת היהלום הפנימי

ורד גרנדיר פרוכטמן מציגה: מודל ארבעת הקודקודים למציאת היהלום הפנימי

צילום: בנימין לפיד
"נפשו של אדם סקרנה אותי מאז ומתמיד וידעתי לשאול שאלות עמוקות שבעקבותיהן מפגשים קצרים הסתיימו בשיחות נפש עמוקות".

ורד, איך הכול התחיל?

לפני כשני עשורים כשעבדתי בעולם האופנה כמאפרת מצליחה בניו יורק התחלתי לחוש שקופה. העיסוק הסיזיפי באופנה ונראות והסגידה לרזון ונעורים חידדו אצלי תחושה שלא רואים אותי ושקולי לא נשמע. התחדדה בי ההכרה שאני לא באמת מביאה לידי ביטוי את הפוטנציאל המלא שבי ועם השנים חרטתי על דגלי לזעוק את זעקת האנשים השקופים ולסייע לכל אדם באשר הוא להשמיע את קולו ולהותיר חותם בעולם.

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית ?

כילדה שגדלה עם אמא סובייטית שעסקה בהנהלת חשבונות חוויתי תסכול מהעובדה שלא הצלחתי לגלות עניין במקצועות המתמטיקה והפיסיקה. התהלכתי בעולם בתחושה שמי שאינו מבין מתמטיקה ונוסחאות סבוכות לא יצליח בחייו.בגיל 8 צלצל הטלפון בבית שלנו והמנהלת על הקו בישרה לאמי שבית הספר מצא אותי מחוננת באומנויות.

המורה לאומנויות זיהתה בי כשרון אומנותי בולט ונשלחתי לחוג לנוער שוחר אומניות במוזיאון תל אביב ושם תוך כדי שאני מציירת ומפסלת זכיתי להכרה כאומנית ואף זכיתי בפרסים ומלגות ופיתחתי עקב כך אישיות עצמאית ויזמית המודעת לחוזקותיה.

מה משך אותך למקצוע?

עסקתי בעולמות האומנות שנים אך תמיד הייתה לי סקרנות שהביאה אלי חיי שיחות נפש לרוב. נפשו של אדם סקרנה אותי מאז ומתמיד וידעתי לשאול שאלות עמוקות שבעקבותיהן מפגשים קצרים הסתיימו בשיחות נפש עמוקות. לקראת גיל 40 חזרתי לספסל הלמודים ורכשתי מקצועות טיפוליים על מנת לממש את החוזקות והמתנות המולדות שלי.

צילום: באדיבות ורד גרנדיר

איך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות?

לאחר שסיימתי את לימודי מקצועות הטיפול הייתה לי תחושה שחסר לי כלי מרכזי, ייחודי ויצירתי. גייסתי מתוכי משאבים ויצירתיות ופיתחתי מודל ייחודי בשפה אימונית לזיהוי חוזקות שבהמשך הצלחתי לשלבו במאגר התוכניות של משרד החינוך שמצאו אותו רלוונטי משום שהוא עוסק גם בזיהוי חוזקות וגם בפיתוח חוסן מנטלי שהינם מאוד רלוונטיים למאה ה 21.

נקודת המפנה שלך?

משבר גיל הארבעים מלווה בתשוקה עזה לחיות חיים יותר מלאים ומספקים גרם לי לחזור לאקדמיה ולרכוש מקצועות טיפוליים.

מהיכן התעוזה והאומץ?

הגעתי לנקודה שהבנתי שהגיע הזמן לשינוי וכשהצורך במימוש הייעוד שלי בער בי גייסתי תעוזה ואומץ שהיו תמיד מנת חלקי ויצאתי לדרך.

הפחדים שבדרך?

להיות עצמאית זו הוויה מתמשכת של חוסר וודאות.הפחדים קשורים לחרדה קיומית המתקשרת לרווחה כלכלית.פחד נוסף הוא שאלת החיבור: האם הקהל יתחבר לתכנים שלי? הספר לימד אותי שהקהל אוהב את התכנים  שלי מאוד.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה?

הקורונה שינתה את כללי המשחק והכניסה את הזום לחיינו. מאז שאני מנחה, מרצה ומטפלת בזום אני יותר בבית והאיזון בין בית לקריירה נשמר בקלות.

זוהי מתנת הקורונה ללא ספק!

מה את עושה בימים אלה של הקורונה?

הקורונה אפשרה לי לקחת את הזמן ולכתוב את ספרי ובו זמנית לפתח את 7 המוצרים הנלווים לספרי (ספרוני תרגול וערכות) וכעת לאחר שיצאו לאור אני מתפנה להרצאות וסדנאות מתוך התכנים של הספר והמודל שלי, מודל ארבעת הקודקודים למציאת היהלום הפנימי.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

"להיות מועדון שקשה להתקבל אליו " בתפיסת האני שלי.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

התחושה שיש לי יכולת השפעה על חייהם של אנשים בשינוי תפיסות עולם והובלת שינוי בעיקר ברובד של קבלה עצמית ואהבה עצמית שפותחת ערוץ שלם של מימוש עצמי והותרת חותם אישית.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

עדיין לא הגעתי אליו אבל כשאהפוך להיות מנטורית בעלת שם עולמי שאחרים צמאים להרצאות שלי ולתוכניות רדיו וטלוויזיה בהנחייתי אדע שהצלחתי להגיע לתודעה של רבים ולהותיר עליהם חותם משמעותי.

מה הערך שאת מביאה לשוק?

במציאות בה אנשים עסוקים בהלקאה עצמית מתוך ההשוואות לאחרים, אני מלמדת אותם לזהות בעצמם את הכישרונות והמשאבים עמם הגיעו לעולם כשהשוואות לאחרים הופכות לבלתי רלוונטיות ומתאפשרת קבלה עצמית ופיתוח תחושת מסוגלות עמוקה.

מה מרגש אותך ?

שיחות נפש והוקרת תודה של אחרים על היכולת שלי להותיר חותם בחייהם בדרך לקבלה עצמית ולמסלול חיים מלאי סיפוק.

מה סוד ההצלחה שלך?

שאני אופטימית חסרת תקנה שמצליחה לחלום חלומות ולממש אותם בזכות נאיביות ילדותית שמאפשרת לי להצליח במקום בו אחרים נכשלים כי אני מאמינה שהכל אפשרי.

טיפ למתחילים?

"לא אכנע לאפשרות שאי אפשר" – ציטוט מתוך שיר של רונה קינן.

מה לא תסכים/מי לעשות במסגרת העבודה?

לוותר על הערכים שלי שבראשם: יושרה ,נאמנות, חברות וערך כבוד האדם.

עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

מאז שפניתי לעולמות הטיפול נותרו בחיי אך ורק אנשים שהערכים שלי ושלהם נפגשים.אין מקום לשיחות שטחיות ולחברים לא ערכיים. כמות החברים שלי כיום מעטה אך איכותית.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

הייתי רוצה להיות מנחה ומנטורית מבוקשת בארץ ובעולם שמצליחה להנחיל את שפת היהלום הפנימי לזיהוי חוזקות אישיות בקרב אנשים רבים.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

שפעם לא הייתי מעיזה להשמיע את קולי וכיום אני שמיעה את קולי בכל הזדמנות משום שחשוב לי להותיר חותם בעולם.

ורד גרנדיר פרוכטמן מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' – www.womenspeakers.online