עמוד הבית » "חנות ספרים בפריס"

"חנות ספרים בפריס"

צילום: באדיבות סרטי נחשון
הסרט המבוסס על תסריט וספקרקומיקס שכתב הבמאי הנודע אטורה סקולה. קופרודוקציה צרפתית איטלקית משנת 2021

הסרט מתחיל לצלילי מוסיקה נעימה ורומנטית, מסך אדום של תאטרון נפתח ונותן תחושה של מחזה בתוך סרט. בסוף הסרט המסך האדום נסגר.
הגיבור וינצ'נצ'ו בעל חנות גדושת ספרים, בשכונה ציורית בפריס, מצטט סופרים מפורסמים כל העת. החנות היא מרכז חייו וגם בתו אלברטין נערה נכה, מעט מוזרה, הנמצאת בדיכאון עקב טראומה שחוותה כאשר קפצה לבריכה ריקה. ומאז מרותקת למיטה ולכיסא הגלגלים והוזה כל מיני הזיות מוזרות.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

היא אינה מתקשרת עם סביבתה והרופא המטפל בה מידי יום טוען שהיא מתחזה. אביה וכן המטפלת מטפלים בה במסירות רבה. ויצ'נזו סרג'יו קסטליטו המצוין, נראה עצוב, מאוד מאופק ולא כל כך מתקשר עם ללקוחותיו לכאורה מתנהגים בשגרה אבל הוא נראה כאילו מדכא רגשות, מחשבות וכ"ו.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

עד שיום אחד מתפרצת לחנות הספרים, בתזזיתיות כרוח סערה, יולנד השחקנית הצעירה הרגשית והמאוד מוחצנת ומערערת את עולמו השקט לכאורה. והיא גורמת לו לצאת מהקליפה בה עטף את עצמו ולעורר בו רגשות כמוסים של צחוק, אהבה ושמחה.(היא מכריחה אותו למשל לאחוז בידיה ולרוץ אחריה בשכונה בעוד היא מדקלמת את התפקיד שלה בהצגה)הוא מוקסם מהאנרגיות העוצמתיות שלה ואף מאמין לה כשהיא אומרת שתאהבה בו. הוא קונה לה פרחים ומדמיין עצמו רוקד אתה לצלילי מוסיקה רומנטית.

האם יש לאהבה כזו אפשרות לקרום עור וגידים?
מה קורה לאלברטין בסוף? מה קורה ליולנד השחקנית? לוינצ'נצו .

באדיבות סרטי נחשון

במאי סרג'יו  קסטליטו
שחקנים:סרג'יו קסטליטו, ברניס בז',

לכו לצפות בסרט, ממליצה,
מסך אדום נסגר, מוסיקה רומנטית ברקע
סוף!!!

הוספת תגובה

הוספת תגובה