עמוד הבית » לחם יוגורט וזתים של השף ארז קמרובסקי

לחם יוגורט וזתים של השף ארז קמרובסקי

לחם יוגורט. צילום- דן פרץ
חוזרים לשגרה עם מתכון מנצח של השף-אופה המוביל ארז קומרובסקי ללחם רך, עסיסי וטעים, ששווה כל רגע של לישה והתפחה. לביס הזה בדיוק התגעגעתם.

חומרים ל-2 כיכרות:

1 קילו קמח לחם "סוגת"

10 גרם שמרים יבשים "סוגת"

½2 כוסות יוגורט

½1 – ¾1 כוסות מים פושרים

1 כוס זיתי טאסוס מגולענים

½ כף מלח ים עדין

  1. מערבבים בקערה גדולה את הקמח והשמרים. מוסיפים יוגורט ומים ולשים כמה דקות עד שמתקבל בצק רך (אפשר ללוש במיקסר). מוסיפים זיתים ומלח וממשיכים ללוש 5 דקות נוספות, עד לקבלת בצק רך ודי דביק.
  2. משמנים קערה בשמן זית ומעבירים אליה את הבצק. מכסים בניילון (לא נצמד) ומשהים לתפיחה במשך שעה וחצי. כל חצי שעה לשים את הבצק במשך כחצי דקה להוצאת האוויר ומחזירים לקערה.

מרפדים תבנית אפייה בנייר אפייה ומקמחים אותו היטב.

  1. מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח בנדיבות, מחלקים לשני חלקים שווים (אין צורך להוציא את האוויר מהבצק) ויוצרים בעדינות מכל חלק צורת כיכר ארוכה תוך כדי החלקת הקמח באצבעות אל מתחת לשולי הבצק. הופכים ומניחים על נייר האפייה המקומח. מניחים לתפוח שעה נוספת.
  2. מחממים תנור ל-230 מעלות ומניחים תבנית הפוכה או אבן אפייה בשליש התחתון.
  3. מחליקים את נייר האפייה עם הלחמים אל התבנית או אבן האפייה שבתנור. זורקים על רצפת התנור כמה קוביות קרח ליצירת אדים ואופים כ-20 דקות.
  4. מנמיכים את טמפרטורת התנור ל-210 מעלות וממשיכים לאפות עוד 25 דקות, עד שהלחמים זהובים ונקישה על התחתית משמיעה צליל חלול. מוציאים ומניחים להתקרר על רשת צינון.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה