עמוד הבית » מוכרחים להמשיך לנגן

מוכרחים להמשיך לנגן

מחאת סימפונט רעננה צילום אליה סולובייציק
נגני " סימפונט רעננה" יפגינו היום מול המשכן ל מוזיקה , על היעדר התמיכה של משרד התרבות שתוביל לקריסת מוסדות התרבות . מנכ"לית " סימפונט רעננה" לרה"ע: " על רקע המשבר, דרישות העירייה פוגעות קשות בהמשך פעילותה של התזמורת"

תזמורת "סימפונט רעננה שזוכה לפופולאריות רבה בקרב קהל המוסיקה הקלאסית בישראל ובקרב תושבי רעננה בפרט, נאלצת להשבית את פעילותה כבר יותר משלושה חודשים וסופגת הפסדים כספיים עצומים.
משרד התרבות אמנם הציג מתווה חזרה לשגרה עם פיצויים חלקיים, אך לא הציג שום תכנית פעולה ברורה,ואף דורש לפתוח את האולמות בתפוסות של 40% – 35% שיובילו אותם תוך זמן קצר לפשיטת רגל כלכלית.
במסגרת מחאת מוסדות התרבות בישראל, עובדי התזמורת יגיעו לבושים בשחור ובידיהם שלטים:

"אסור להשאיר את הבמה הזאת ריקה".

מחאה סימפונט רעננה
צילום אליה סולובייציק

אורית פוגל – שפרן, מנכ"לית תזמורת סימפונט: " אסור לתת לנכס תרבות ומורשת כמו תזמורת סימפונט רעננה לרדת לטמיון. חוסר העמידה של משרד התרבות והעירייה לצד התזמורת בעת הזאת היא תעודת עניות לחברה שלנו. נעשה הכל ונילחם עד לשנייה האחרונה כדי שאת המנגינה שלנו – אף אחד לא יוכל להפסיק" .
ההפגנה היא חלק מסדרת מחאות חסרות תקדים בהיקפם שיתרחשו מחר במקביל בכל רחבי הארץ בהובלתפורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל.

לצד אוזלת היד של משרד התרבות וההפסדים שכבר נגרמו ל"סימפונט רעננה" , מבקש ראש העירייה, חיים ברוידא דווקא בעת הקשה הזאת, להכפיל את העלויות שהעירייה דורשת מהתזמורת על השימוש באולםהקונצרטים.

הדרישה הזאת באה על רקע קיצוץ מתמשך בתמיכת העירייה בתזמורת, שגם כך עומדת על חמישית מההשקעה של חיפה, ראשון לציון ואשדוד בתזמורות שלהן. "בשעה הקשה הזאת, בשלושים שנותינו", כתבה מנכ"לית "סימפונט רעננה", אורית פוגל שפרן לראש העירייה, "הכפלת התשלומים שאנחנו נדרשים לשלם לעירייה, בזמן שרשויות אחרות נרתמות לתמוך, מערערת את היכולת שלנו להמשיך ולהביא תרבות במיטבה לעשרות אלפים שפוקדים את ביתנו".

הוספת תגובה

הוספת תגובה