עמוד הבית » מופע "הקולות של נשות שפשאוון"

מופע "הקולות של נשות שפשאוון"

צילום: נעמה משיח כהן
תזמורת האנדלוסית קיימה קונצרט במשכן לאומניות ברעננה בשילוב מקהלת הנשים האנדלוסית של שפשאוון מרוקו סגנון ייחודי כפי שהונהג בעירם.

התיישבתי מול הבמה בעינים פעורות ,כאשר נפרש מולי הרכב מיוחד של קונצרט, הסדר שבו הוא נערך סיקרן אותי לחלוטין, הרכב הנשים ממרקו ישבו בחצי סהר על כריות מרוקאיות הן היו לבושות בשמלות אותנטיות מפוארות כאשר כל אחת מחזיקה בידיה כלי נגינה, תופים קטנים, תוף מרים כלי נגינה שאנו מכירים עוד מהמקרא, מנהיגת הנשים חאיירא אפאזאז שרה בקולה המיוחד במרוקאית.

סגנון השירה וניגון המוזיקה השכיח בשם :אל חדרה – (Al Khadara) מדובר על סגנון שהתפתח וטופח בלעדית על ידי נשים ומושפע מהמסורות האנדלוסית והסופית ומעודדות השתתפות נשים בשירה ובנגינה. בהמשך להרכב הנשים, ישב המאסטרו דריס בראדה ממרוקו עם כלי נגינה הוד וכינור ולצידו הזמרת ישראלית הבינלאומית מור קרבסי פצחה בקולה הענוג והפיוטי. מעליהם עמדו שלוש זמרות של מקהלת שפשאון שהוסיפו לקולם,ומסביב ניגנו נגני הכינורות של התזמורת ומעבר גיטרה אקוסטית, חליל, צ'לו.

צילום: נעמה משיח כהן

דמיינו לעצמכם, שרק להעיף מבט על הבמה זה נראה כמו תמונה למופע של איזה מלך כמו באגדות ועד היום היא חקוקה בזיכרוני. מגוון תלבושות מסורתיות, כלי נגינה מגוונים קלאסי ומרוקאי אשר יוצרים הרמוניה יחדיו 43 נגנים. יצירות המופת חלקם היו במרוקאית וכמה שירים של קרבסי אשר שרה מתוך "שיר השירים" .הסגנונות השונים והתרבויות השונות הובילו לשמיעה מושלמת עם המון חן אסתטיקה, הדופק שלי מאיץ בהערצה זה רגעים הכי מדהימים שחוויתי אי פעם.

תוך כדי השירה הוצגו מול הקהל תמונות אותנטיות של סמטאות במרוקו בתים צבועים בתכלת, שיצר עבור הקהל מעין כניסה לשוטט בסמטאות  המרוקאיות תוך כדי הקונצרט.

בסיום, המופע זכה לתשואות סוערות מהקהל שנכח באולם.

מנצח ומנהל מוסיקלי: דריס בראדה (Driss Berrada ) מרוקו.

משתתפים: חאיירא אפאזאז ממרוקו, מקהלת הנשים האנדלוסית של שפשאוון (Chefchaouen) מרוקו והסולנית מור קרבסי.