עמוד הבית » ענת אביעד מדברת על העצמה נשית לרגל יום האישה

ענת אביעד מדברת על העצמה נשית לרגל יום האישה

צילום: שמרית מאור
לרגל חודש המודעות בהעצמה נשית ענת אביעד עונה על 5 שאלות בתחום

מהי המשמעות עבורך יום האישה והעצמה נשית?

הזדמנות לעצור ולחשוב על המהות הזו שנקראת אישה. האמת היא שעבורי כל יום הוא יום האישה ואני מייחלת ליום שבו לא נצטרך לציין אותו. אני חושבת על הדרך ההיסטורית שנשים עברו ויודעת בוודאות שהעולם כולו נשען על כוח נשי שהרי כיח הבריאה נמצא אצל האישה. עד כמה שהיינו מייחלות לשיווין הרי שכל עוד נשים ורק נשים מסוגלות להביא חיים לעולם, הרי שבעיני עוצמה נשית היא עוצמה המייחדת את הנשים ואין לה תחליף. אני חושבת על הנשים משחר הבריאה ועד היום ואני מלאה בהתפעלות על היכולת של נשים   להניע את העולם ולהחיות אותו, בין אם זה בג'ונגל באפריקה או בישראל.

מהי נשיות בעידן החדש?

נשיות בעידן החדש בעיני היא היכולת לתרגם את עוצמת הבריאה לכוח מניע לפעולה. אם בעבר ציפו מנשים ללדת ולטפל בבית ובילדים הרי שהיום מבינים שהכוח הנשי נמצא בכל תחום ובכל מקום בו נוכחת אישה היא מביאה זוויות ראיה אחרת, יצירתיות ואפילו דרך חדשה לפתרון בעיות. היום נשים יודעות לנתב את כל הכוח הזה לשם השיגים אישיים וחברתיים כאחד.
צילום:pexels

מהי גבריות בעינך?

 גבריות בעיני היא היכולת להיות גמיש ולאפשר שיתוף פעולה הן לגברים והן לנשים כאחד. גבריות נמדדת גם ביכולת להפגין פגיעות ולהבין שדווקא אז מסתתרת עוצמה גדולה.
מהו האיזון הנכון בין המגדרים?
 איזון נכון  הוא היכולת לנתב זה את כוחו של האחר לתועלת אישית וחברתית כאחד. כלומר איחוד של עוצמה נשית ועוצמה נשית למען מטרה אחת. רק כאשר שני הכוחות פועלים באיזון ובסינרגיה אפשר להגשים אין ספור מטרות. אין דבר שגבר עושה ואשה לא יכולה לעשות  החכמה היא להשתמש בכוח הנשי והכוח הגברי באיזון ובשיתוף פעולה.

מה את מאחלת לעצמך לשנה הזו?

בכל שנה שחולפת אני מתבוננת לאחור ובודקת מה הגשמתי, מה השגתי ולאן פניי מועדות. אם הייתי מקשיבה לרחשי הסביבה לא הייתי מגיעה להישגים שלי היום. משפטים כגון: " יש לך ילדים, איך את מופיעה בלילה? " , או: " רוב הסטנדאפיסטים הם גברים. אין נשים מצחיקות"….הם משפטים ששמעתי לאורך כל הדרך המקצועית שלי, ואם הייתי מקשיבה להם כנראה שלא הייתי משיגה דבר. אני מאחלת לעצמי להמשיך לשמוע לעצות הכי טובות – העצות של הלב שלי, לסמן לעצמי מטרות, להגשים אותם ולא להביט לאחור.

הוספת תגובה

הוספת תגובה