עמוד הבית » פעילות קהילת ״לקום לצאת לרקוד״

פעילות קהילת ״לקום לצאת לרקוד״

צילום אלדד מאסטרו
משנת 2013 מתקיימים בכל שנה ביום האהבה הבינלאומי אירועים, כחלק מהקריאה העולמית של “One Billion Rising” למניעת אלימות כלפי נשים וילדים.

האירועים בהשתתפות מאות נשים וגברים כוללים קטעי אומנות, סדנאות תנועה מרפאת, מעגלי שיתוף והקשבה ועוד.
באירועי השנה האחרונה לקחו חלק ארגונים רבים כמו פורום מיכל סלה, אורקה, יו״ר הועדה למעמד האישה ח״כ עודד פורר ועוד דוברים ואמנים.כל הפעילות נעשית בהתנדבות מלאה וללא כוונת רווח, מתוך שאיפה להביא לריפוי חברתי!

בעידוד המשתתפים הרבים, הוחלט השנה להמשיך גם בפעילות שוטפת במהלך השנה, ואכן נערכו כבר ארועים נוספים כמו האירוע המרגש והמוצלח בעין שמר בחודש יוני, וכבר החלה הפקת האירוע הבא שיתקיים במועצה המקומית מעאר בשיתוף המועצה, ומיועד במיוחד לנשים מכל המגזרים, בדגש על המגזר הדרוזי והערבי.

צילום אלדד מאסטרו

חזון הקהילה הוא לחיות חיי שלום ואחווה, הקשבה וקרבה. חיים ללא אלימות באשר היא, בדגש על הפסקת האלימות המיגדרית, וקידום פיוס ואחווה בין המינים.

לשם כך הקהילה פועלת להעלאת המודעות לתופעת האלימות המיגדרית, וכן לריפוי פנימי משמעותי של כל אחד ואחת, המונע הן את הסבל האישי והן גרימת סבל לסביבה.הפעילות כוללת סדנאות קבוצתיות המשלבות תנועה מודעת ומעגלי הקשבה, ומיועדת לכל אישה או גבר מגיל 17 ומעלה ללא צורך ברקע או נסיון מיוחד.

חשוב לציין שהכל נעשה תוך שיתוף פעולה הדוק בין גברים ונשים, ושותף בולט בעשייה הוא אסל״י – אירגון סרט לבן ישראל, גברים הפועלים למניעת אלימות כלפי נשים. כמו כן מעורבים בפעילות ובהנחיה גם מנחים מנוסים מארגון ״גברים נפגשים לשם שינוי״.

צילום אלדד מאסטרו

תהליך ריפוי אמיתי של מגפת האלימות חייב לכלול בתוכו גם את הגברים, כי גבר שלומד לגעת בכאב ובקושי שלו, הוא גבר שיכול להתמודד עם הקשיים והאתגרים שלו בלי לגלוש לאלימות!

צילום אלדד מאסטרו

סדנאות התנועה: ריפוי הגוף והנפש שנפגעו על ידי תנועה, שחרור חסמים, כאבים, דפוסים והתניות שונות. יצירת חיבור מחודש על ידי תבונת הגוף. התנועה מונחית אך היא חופשית ויצירתית, ונובעת מתוך החוויה הפנימית של המשתתפים.

מעגלי ההקשבה: ריפוי על ידי שיתוף סיפורי הפגיעה והכאב במרחב מכיל ותומך. במעגל יש לנו את ההזדמנות להיפגש בשדה של רגש, של החוויה האישית שלנו. אפשר פשוט להיות באהבה עם מה שנוכח בלב שלנו, להכיר בפגיעות ובכאב שאנחנו חווים אלה מול אלה בלי להרגיש אשמה או בושה, אלא ממקום שרוצה ללמוד את הדרך חזרה לאמון וקירבה. ההקשבה והשיתוף מהלב מאפשרים לחוכמת המעגל להתגלות בפנינו ולהוביל את הדרך.
סדנאות התנועה וההקשבה מונחות על ידי מנחים מנוסים, המאמינים ופועלים בדרך הזאת של רכות והתבוננות מעמיקה וכנה בדפוסי ההתנהגות האנושיים.

כתב: אריק קליין

תגובות 3

הוספת תגובה