עמוד הבית » פתיחת מוזאון תל אביב לאומנות

פתיחת מוזאון תל אביב לאומנות

רוני גמזו חיים סאמט רון חולדאי טניה כהן עוזיאלי אביגדור יצחקי צלם סיון פרג
האירוע היווה את יריית הפתיחה להטבה מיוחדת שיעניקו מפעל הפיס ומוזיאון תל אביב שתאפשר לצוותים הרפואיים והפרא-רפואיים מכל רחבי הארץ להיכנס בחינם למוזיאון תל אביב לאמנות במהלך השבוע הראשון לפתיחה (3-11/6/2020).

האירוע התקיים במוזיאון תל אביב לאמנות במעמד:

מר רון חולדאי – ראש העיר תל־אביב-יפו, רו״ח אביגדור יצחקי – יו״ר מפעל הפיס, אשר הגיע בלוויית בת זוגו אפרת קסנטיני חובב, עו"ד בני דרייפוס – המנכ"ל הנכנס של מפעל הפיס, פרופ׳ רוני גמזו – מנהל המרכז הרפואי איכילוב, טניה כהן־עוזיאלי – מנכ״לית מוזיאון תל אביב לאמנות, עו"ד חיים סאמט – סגן יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון תל אביב לאמנות, אשר הגיע בלוויית רעייתו ורדה.

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, פנה לצוות הרפואי של בית החולים איכלוב ואמר: " אנחנו נמצאים כאן היום כדי להוקיר תודה לכם ולכל הצוותים הרפואיים בכל רחבי הארץ על עמידתכם האיתנה בחזית המאבק נגד הקורונה. משבר הקורונה הציב בפני מערכת הבריאות בישראל, כמו בעולם כולו, אתגר מורכב מאד ואתם עמדתם במשימה בהצלחה פנומנואלית. במהלך המשבר ניתב מפעל הפיס את יכולתיו ומשאביו לצורך תגבור מערך החירום הלאומי של מדינת ישראל והוביל, יחד עם השלטון המקומי ובהירתמות מלאה של הדירקטוריון, חבילת סיוע על סך למעלה מ – 100 מיליון ₪, מתוכם 36 מיליון ש"ח הוקצו לצורך סיוע מיידי ל- 26 בתי חולים ברחבי הארץ. כעת, עם החזרה לשגרה בעולם התרבות שהתאפשרה, בין היתר, בזכות המאמצים האדירים שהשקעתם, החלטנו לנצל את ההזדמנות, לקיים אירוע חגיגי ולהזמין את כל הצוותים הרפואיים בישראל להנות מהחוויה התרבותית המדהימה שחווינו כאן היום.”

במהלך דבריו, הזכיר אביגדור יצחקי את העובדה שמפעל הפיס הוקם בשנות ה- 50 כשכל תכליתו הייתה להקים את ביה"ח איכילוב וזו סגירת מעגל מרגשת. הוא הפתיע את הנוכחים במתנה שהעניק לרון חולדאי ולפרופ' גמזו –  בדמות תמונה עם קטעי עיתונות מהתקופה הנושאת את הכיתוב: "בפיס טמונים יתרונות מעולים. לפרט – הזכייה. לכלל – בתי חולים".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, שיתף את הנוכחים בכך שה- 10/3 היווה נקודת פתיחה כפולה. האחת, נגעה לגילוי חולה הקורונה הראשון בארץ שהגיע לאיכילוב, אשר היה ערוך היטב לנתינת הטיפול הטוב ביותר בעולם לחולי קורונה, כאשר המספרים מדברים בעד עצמם. השני, בתאריך זה נפתחה התערוכה של ג'ף קונס במוזיאון תל אביב לאמנות. פרופ' גמזו סיפר כי הוא הסתכל בקנאה על הפרסום, הוא היה אמור ללכת עם בתו להצגה בימים הללו ו'סימן' את התערוכה כיעד התרבותי הבא שלו, כשהוא לא מתאר לעצמו את שיקרה בקרוב. אט אט המדינה נסגרה והוא הבין שהולכים לתהליך ארוך של הגבלות וריחוק. כעת, הוא שמח על הפתיחה המחודשת של התערוכה והמוזיאון ורואה אומץ לא בלסגור אלא בלפתוח, להשאיר פתוח, גם כשיש נדבקים. לדעתו, עברנו את 'עידן הפטיש' ועברנו ל'עידן הפינצטה', אנחנו מכירים את הריקוד וערוכים לטפל בהכל בו זמנית, תוך שמירה על משק חי ותרבות חיה ובועטת.

טניה כהן-עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, אמרה: "אני נרגשת להיות עמכם כאן הערב לקראת פתיחתו המחודשת של המוזיאון. לאחר תקופה ממושכת של ריחוק, הסתגרות וניכור, המוזיאון משמש כעוגן ומקום לחיבור מחדש, לגילוי, המשכיות ושייכות. שיתוף הפעולה המרכזי של המוזיאון ומפעל הפיס היה סביב תערוכת ג'ף קונס מאוסף מרי וחוזה מוגרבי, אשר נפתחה במרץ האחרון, אותה תזכו לבקר היום. שיתוף פעולה זה מדגיש את החיבור שלנו המושתת על קידום תרבות ואמנות, מתוך מחויבות לחינוך וחיבור לקהילה. ערב זה הוא ההזדמנות שלנו לומר תודה לכל הצוותים הרפואיים, ואנשי הרפואה העושים ימים כלילות להציל חיי אדם. תודה על המסירות שלכם, על מאבק האדיר, בתנאים לא פשוטים – בשביל כולנו".

בתום הברכות, הצוותים הרפואיים של המרכז הרפואי איכילוב ת"א התארחו בסיורים בתערוכות הדגל של המוזיאון:

  • סיור בתערוכה "ג'ף קונס: ערך מוחלט מאוסף מרי וחוזה מוגרבי" עם דורון רובינא האוצר הראשי של המוזיאון ושחר מולכו אוצרת משנה בתערוכה
  • סיור בתערוכה "ויליאם קנטרידג': ביתר מתיקות נגנו את הריקוד" עם אוצרת התערוכה רותי דירקטור ואוצרת המשנה גלית לנדאו אפשטיין.

הוספת תגובה

הוספת תגובה