עמוד הבית » תערוכת 'מייקרים 2019 – מנוודי המדבר ליוצרי המחר'

תערוכת 'מייקרים 2019 – מנוודי המדבר ליוצרי המחר'

צילום פארק קרסו למדע
בתערוכה החדשה אתם תמחזרו, תצרו ותגלו עולמות חדשים של עשייה לצד היסטוריה מרתקת של מייקרים בעבר, נוודי המדבר – עבר, הווה ועתיד.

מיהם המייקרים? תנועה עולמית חדשה בה אנשים מרחבי העולם ממציאים ובונים דברים בעצמם, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות ושיטות מסורתיות. אבל הרבה לפני שתנועת המייקרים התעוררה, היו, ועדיין ישנם חיים בהם עולם המייקרים הוא חלק מהאקלים הטבעי– חיי נוודי המדבר.

כעת בשיתוף פעולה ייחודי המחבר בין עולמות טכנולוגיה חדשים ומסורתיים מציג 'פארק קרסו למדע' תערוכה חדשה החושפת את המורשת המייקרית של עולם הנוודים, החיבור של עולם זה לעולמנו החדש ואת עולם המייקרים המתקדם.

התערוכה תציג את השימוש בטבע למטרות הישרדות ואת יכולת ההמצאה והייצור של הנוודים ותכלול בין השאר חפצים מקוריים לצד מוצגים אינטראקטיביים ועמדות חווייתיות.

מה בתערוכה:

  • יוצרים ומנגנים: מטאלפון ענק העשוי מצינורות מתכת, אורגן הבנוי מצינורות ביוב, צ'לו ממיכלי פלסטיק ממוחזרים, גיטרה חשמלית שהודפסה במדפסת תלת ממד, תופי חבית, ועוד.
  • קולות מדבר: איך הופכים כתישת קפה למנגינה? בואו להכיר את כלי הנגינה המקוריים שיצרו הבדואים הנוודים – המייקרים של המדבר. גלו את סודה של הרבאבה, איך מנגנים בסומסומיה ואיך בונים אותה? מהי תיבת תהודה ואיך מיתר אחד משמיע צלילים רבים כל כך?
  • מחזור מעולם אחר: מאוורר שהפך למגש, ייצור צעצועים מצמיגים דליים ושאר חומרים ממוחזרים –  איך הצליחו נוודי המדבר ליצר את כל צרכיהם במו ידיהם, עכשיו בתצוגה נדירה שנאספה במשך עשרות שנים.
  • עולם תלת הממד: מכונית שהודפסה בתלת ממד, שלל מדפסות, מסך אינטראקטיבי לפעילות משתמשים וסדנאות מעשיות להדפסה בתלת ממד. בנוסף, תוצג גלריית תעתועי ראייה הכוללת בין השאר תמונות תלת ממד.
  • בנוסף, תוצג תערוכות תמונות החושפת את חיי הנוודים בשנים עברו ועד היום. התמונות שצולמו בתקופות שונות ובאזורים שונים חשוף את התהליכים החברתיים והתרבותיים של חיי הנוודים במדבר והקשר של אלו לחיי המייקרים המודרניים.
  • צילום פארק קרסו למדע

    כל זאת, לצד עשרות מתחמי הקבע המדעיים והאינטראקטיביים הקיימים במוזיאון.

  • התערוכה הנה תוצר של פעילות משותפת בדרום ורואה אור בעזרת שותפים רבים שליוו וסייעו כל אחד מהידע ומהניסיון שלחו בתחומי הטכנולוגיה, ההיסטוריה והיצירה. בין השאר סייעו, הרשות לפיתוח הנגב, אוניברסיטת בן גוריון, הנגריה הקהילתית, massivIT, נגב אקולוגיה, דודאים, אימג'ן, BIG IDEA, מכללת סמי שמעון, רשת אורט, עמותת אימג'ן ומוזיאון ג'ו אלון.

מחיר:

63 ₪ מבוגר, 47 ₪ ילד

מבצעים והטבות רבות במועדי הלקוחות

כתובת:

העצמאות 79 באר שבע