עמוד הבית » אורח חיים בריא המדריך למתחילים

אורח חיים בריא המדריך למתחילים

זהבה הר אדיר צילום באדיבות זהבה הר אדיר
כולנו מייחלים לאיכות חיים שופעת בריאות, שמחת חיים ואריכות ימים. לא מעט מדובר על המושג "אורח חיים בריא" כדרך להשגת המטרה. מהי משמעות המילים האלה וכיצד אנו יכולים ליישם זאת על עצמנו ?

אורח חיים בריא הוא למעשה התנהלות בריאה ותקינה יומיומית, כזו שמיטיבה ומחזקת אותנו הן פיזית והן נפשית, גוף ונפש כמקשה אחת, מאחר והם תלויים זה בזה.

בעולם שבו קיימת צריכת מזון מעובד ומתועש מכל עבר וקיים חוסר הבנה לכך, משמעות שילוב הפעילות הגופנית בלו"ז, אני רואה בעבודתי שליחות חשובה בכדי  לסייע ולנתב אנשים בתהליך הזה בהדרגה.

ראשית לפני הכול, חייבים לרצות "להיות שם", לסמן מטרה ולהיות מוכנים לתת "פייט" לקראת שינוי מהותי בחיינו, "לפתוח את הראש" לנוהל תזונתי הכולל תפריט בריא וטבעי ככל האפשר. אין כדורי קסם, הקסם היחיד בחייכם נקרא כוח הרצון.

אל דאגה, המהפך הזה יהיה כל כך מבורך עבורכם שאט אט תרגישו כיצד הגוף מתגמל אתכם, איך הגוף מתאזן ועובר תהליך ריפוי מבעיות רבות ואיך תחושת החיוניות והאנרגיה אופפת אתכם.

אם נפרק את נושא אורח החיים הבריא לגורמים הרי שנקבל את "השילוש הקדוש" שהוא למעשה שילוב המרכיבים השזורים זה בזה: תזונה, פעילות גופנית ונפש

התזונה שלנו היא אבן היסוד העיקרית בתחזוקת הגוף ובמניעת מחלות. לרכיבים במזון יש כוח הבראה.

הצרכים התזונתיים של האדם:

בראש וראשונה המים- מים הינם המרכיב החשוב ביותר לגוף. כשני שליש ממשקל גופנו הם המים.

חלבונים- חומרי הבניין העיקריים של גוף האדם. הם מהווים 18% ממשקל החומרים הבונים את התאים והרקמות.

ויטמינים- חומרים חיוניים לתהליכים שונים בתאים. רוב הויטמינים לא מיוצרים בגוף האדם, ולכן אנו חייבים לקבל אותם מהמזון שאנחנו צורכים.

מינרלים- חומרים הדרושים לבניית הגוף ותפקודו התקין. המינרלים משמשים אבני בניין של מרכיבי הגוף, מזרזים תהליכים כימיים, משתתפים ביצירת גירויים עצביים, מסייעים בשמירת מאזן החומציות, המלחים והנוזלים בגוף.

פחמימות- משמשות כמקור אנרגיה לביצוע תהליכים בגוף. קבוצת תרכובות, הכוללות סוכרים ועמילנים, שמספקים את רוב האנרגיה לגוף.

שומנים- חיוניים לכל התאים. הם גם מקור אנרגיה ומהווים חומר בידוד השומר על חום הגוף ומגן על רקמות פנימיות שונות.

ולגבי פעילות גופנית- קיימת לה השפעה ישירה בחיזוק מערכות הגוף, חיטוב ופיסול נראות הגוף לכדי מראה אסוף ואסתטי, שיפור במצב הרוח, הפחתת מתח, דיכאון, חרדות.

נפש- חשוב שניתן מקום ומענה לכל צורך נפשי, יש לבנות לעצמינו שיגרה נטולת סטרס ככל האפשר ולהיוועץ בסביבה תומכת ובגורמים מוסמכים בהתאם.

נסכם כי השילוב של תזונה נכונה, פעילות גופנית סדירה ודאגה לנפש לאורך זמן יאפשרו לנו חיים בריאים, מלאי חדווה ונחת. הכול במרחק בחירה והחלטה. וכן זה לגמרי תלוי רק בנו.

הכותבת היא זהבה הר-אדיר- מנטורית לאורח חיים בריא

מומחית בשינוי תהליכי חשיבה, ושבירת הרגלים, תוך איזון הקשר הישיר בין גוף ונפש

הוספת תגובה

הוספת תגובה