עמוד הבית » אל רצועת החוף היפה בארץ – מג'יסר א זרקא לחוף דור : יומן מסע ישראלי

אל רצועת החוף היפה בארץ – מג'יסר א זרקא לחוף דור : יומן מסע ישראלי

צילום שי תמרי
קיץ לוהט חם בחוץ אבל הלב משתוקק למרחבים לקום ופשוט ללכת ואז צץ לו רעיון גאוני למה לא לטייל על הים? הים מציע קודם כל ומעל הכל מסלול ממוזג תמידית, גם בשיא חום יולי אוגוסט תמיד נושבת בחופי ישראל רוח קרירה שעוברת תהליך מיזוג אינטנסיבי במרחבי הים הפתוח. וכאשר ממש חם, אין שום בעיה, עצירה לטבילה, שחיה או סתם רביצה במים מרעננת תמיד.

על הבוקר החלטנו לצאת לדרך ולפתוח את היום בחומוס של בוקר באחת החומוסיות שהנחנו שנמצא בג'יסר א זרקא. הגענו לפתח שמורת נחל תנינים אך הרעב הכריע, קודם נכנסים לכפר למצא חומוס. שאלנו כה וכה וכולם הפנו אותנו לאזור המסגד "שם כבר תמצאו כמה חומוסיות שרק תרצו". לאחר עוד כחצי שעה של הליכה בחוצות הכפר המנומנם הגענו למסגד אבל חומוס אין. (דמיון מזרחי מפותח כבר אמרנו?) בצר לנו הסתפקנו בעצירה במאפיה היחידה שהייתה פתוחה ולאחר ארוחה קלה על ספסל המוצב בחצר מבנה מועצת הפועלים המקומית (בג'יסר יש עדיין פועלים על באמת) ירדנו חזרה אל יעדנו המקורי חוף הים.

צילום שי תמרי

כאשר התעניינו אצל הדייגים במעגן מדוע איננו רואים פעילות במעגן הדייג הקסום של הכפרהצביעו על ספינת שיטור חופים באופק וסיפרו לנו שבעונה זו עונת הרבייה  של הדגים הדיג אסור בהוראת משרד החקלאות.

המשכנו בדרכנו צפונה, לאחר קטע סלעי קצר (ולא נקי) הגענו לשפך נחל תנינים. כנחל זורם לו באיטיות מפלס את דרכו בחול הזהוב והעמוק ונשפך לים באלגנטיות שקטה. בדיוק כפי שזרמו אל הים כל נחלי השפלה בארץ ישראל, החוף בנקודה זו פשוט מושלם.

צילום שי תמרי

משם המשכנו צפונה לאורך חופים רחבים וריקים ונקיים מאוד, לאחר כשעת הליכה הופיעו כתמי ירק בחלק האחורי של החוף מה שמלמד על נוכחות מים מתוקים בקרבת החוף ואכן הגענו לשפך נחל דליה המתפתל גם הוא  בכוחותיו האחר ונים אל תוך הים . לאחריו ניתן כבר למצא מספר עצים מצלים הקרובים ממש לקו המים.

באזור פזורות מספר פינות זולה מאולתרות. רק אחרי שיושבים בצל העץ שותים מעט מים קרירים מול רוח הים המרעננת לומדים להעריך את הפינוקים הפשוטים והאמיתיים שמספקים החיים: צל, בריזה נעימה וים כחול – מי צריך יותר מזה.

צילום שי תמרי

מכאן מתחיל חוף מעגן מיכאל חוף מהיפים בארץ המשלב  צמחית חוף ירוקה ומפותחת חול זהוב זהוב, ים צלול וכחול ואי מקסים וקטן ממש בסמוך לחוף. החוף עצמו על אף שאינו חוף מוכרז עם מציל מציע סוכות צל וספסלי ישיבה שנבנו על ידי חברי הקיבוץ המטפחים את החוף ומרבים לפקוד אותו.

המשכנו צפונה, החופים יפים וריקים עד שלאחר כשעת הליכה נוספת הגענו למקבץ אוהלים על החוף ,זהו חוף מעיין צבי. זוהי רצועת חוף של כ 500 מטרים בה מותרת שהות לילה בחוף. החוף מושך כמות גדולה של בעיקר צעירים הבונים זולות ושוהים מספר ימים בחוף. ההגעה ברכב אל החוף יחסית קלה והיא מתחילה באזור התעשיה המערבי של זיכרון יעקב, דרך הנגישה לכל כלי רכב.

בחוף עצמו אין שירותי חוף כגון שירותים, סככות או מים זורמים. הרשויות מנהלות שם מלחמה נגד בוני הזולות המסחריות המקימים סככות ומאהלי קבע ומשכירים לחוגגים או נופשים. הכוונה לשמור על המקום בנקודת קמפינג עממית ונגישה לכל. מהתרשמות אישית העסק מצליח ואכן החוף שוקק חיים ונקי, מלא בצעירים שחוגגים את החיים בצורה ספונטאנית ללא צורך בתשלום כלשהוא לאיש. אחד הצעירים שפגשנו סיפר שהוא יחד עם כעשרים מחבריו חיים עובדים ולומדים בחוף כבר יותר מחודש וכרגע לא מתכננים לעזוב בקרוב.

צילום שי תמרי

בהמשך צפונה לכיוון הקיבוץ נחשולים קו החוף נעשה מעט סלעי עם סלעי כורכר מבצבצים פה ושם החוף שוב מתרחב ונעשה חולי בחוף דור. זהו חוף מסחרי ומפותח מאוד כאן מצויים ממש על קו החוף מספר מגוון של אופציות לינה החל מחניון קרוואנים דרך צימרים ובקתות חוף ועד למלון של ממש.

החוף עצמו עמוס מאוד בעיקר במשפחות גם כאן תמצאו אי קטן וציורי בקרבת החוף המשמש כסוג של שובר גלים טבעי המייצר חוף רדוד וכמעט ללא גלים, מצרך מאוד מבוקש בקרב משפחות עם ילדים. גם חוף דור נגיש בקלות עם דרך טובה המגיעה אליו מכביש 4 במקום יש גם מזנון ואפילו מסעדת חוף. בעבר הייתה הכניסה לחוף כרוכה בתשלום – לא עוד.

בחוף דור סיימנו עם  צלחת אבטיח קר מול השקיעה את יום הטיול .

הוספת תגובה

הוספת תגובה