עמוד הבית » "אף פעם לא מאוחר': סרטו של מנקין על התקומה של אולסי פרי

"אף פעם לא מאוחר': סרטו של מנקין על התקומה של אולסי פרי

אולסי פרי משתף את הקהל, צילום: נעמה משיח כהן
תמר זימט הרימה ביום ראשון ( 02.06) ברעננה אירוע מיוחד ומרגש שהוקדש לאליל הכדורסל הישראלי, אולסי פרי, הידוע כיום בשמו היהודי אלישע בן אברהם. האירוע, שזכה לנוכחותו המכובדת של ראש העיר, התמקד בהקרנת סרט דוקומנטרי מטלטל שביים דני מנקין.

במרכז הערב עמדה הקרנת סרט דוקומנטרי מטלטל, פרי יצירתו של הבמאי דני מנקין, המגולל את מסע חייו המורכב של אלישע בן אברהם (אולסי פרי). הסרט לא הסתפק בהצגת הישגיו המרשימים של הכדורסלן במדי מכבי, אלא העז לחשוף את הצדדים האפלים: ההתמודדות עם כאבי תופת ברגליים שהובילה להתמכרות קשה לסמים, וההידרדרות שהגיעה לשיאה בעונש מאסר של 10 שנים על שימוש והפצה.

צילום: נעמה משיח כהן

>>>עוצמתה של מדינה עצמאית

חשוב היה לי להציג את הסיפור האמיתי והשלם," אומרת זימט. "לא רק את הרגעים המפוארים במגרש, אלא גם את המאבקים הפנימיים, הנפילות וההתמודדות עם התמכרות. זהו סיפור שמזכיר לנו שגם גיבורי-על הם בני אדם, עם חולשות ופגיעויות." האירוע שארגנה משך קהל רב ומגוון, "הופתעתי מכמה אנשים הגיעו," משתפת זימט. "זה מראה שהסיפור של אלישע נוגע בנקודות עמוקות – התגברות על משברים, חיפוש זהות, והכוח שישראל והיהדות יכולים לתת באותם רגעים חשוכים."

צילום: נעמה משיח כהן

 

אחד מרגעי השיא באירוע היה כאשר בן אברהם עצמו עלה לבמה לאחר הקרנת הסרט. הוא דיבר בכנות על הכאב הפיזי שהוביל לכאב נפשי, על ההסתרה מבת זוגתו המנוחה תמי בן עמי, ועל השנים האבודות בכלא. "אבל גם שם, מאחורי הסורגים, התחלתי למצוא את דרכי חזרה – אל עצמי, אל העם היהודי, ואל הארץ הזאת שתמיד הייתה לי לבית," שיתף בדבריו המרגשים.

ימין, עו"ד ריקי אדלין, אולסי פרי, חיים ברוידא, נתי מנקין 

 

לאחר ההקרנה, עלה מנקין לבמה והסביר בפני הקהל הנרגש את מורכבות הסרט: "כשהתחלתי לעבוד על הסיפור של אלישע, חשבתי שאני עושה סרט על  סיפור אישי, אבל מהר מאוד הבנתי שיש כאן הרבה יותר – זהו סרט על משפחתיות, התמכרות, ומעל לכל, אהבה עמוקה לישראל." "הסרט הזה מעורר השראה כי הוא מראה שאף פעם לא מאוחר," סיכם מנקין. "לא מאוחר להתחיל מחדש, לא מאוחר למצוא בית, ובטח שלא מאוחר לאהוב את ישראל באהבה גדולה. אלישע בן אברהם הוא דוגמה חיה לכך, ואני גאה שיכולנו לספר את סיפורו."

תגובות 2

הוספת תגובה

  • כל הכבוד לתמר זימט , היה ערב נוסטלגי . חזרתי לעבר לרגעים היפים של מכבי ומדינת ישראל הגאה .
    נעמה יקרההיטבת לתאר בכתיבתך את הערב הנפלא .

  • נעמה היקרה
    תודה על הכתבה המפרגנת
    סיפורו של אולסי פרי מעורר השראה
    מביא את עם ישראל ומדינת ישראל לתודעת הציבור העולמי על האנטישמיות והפצת השקרים ומביאה דרך הסרטים הדוקומנטריים המוקרנים בעולם את האמת נגד ההסתות 🙏🏻🇮🇱🇮🇱🇮🇱❤️