עמוד הבית » בגדים מדברים היסטוריה

בגדים מדברים היסטוריה

תערוכת 'סיפורי בגדים' עד 120. צילום שי אפגין
רשת בתי הדיור המוגן "עד 120" מציגה: תערוכת "סיפורי בגדים" המציגה פרטי לבוש נוסטלגיים של דיירות הבתים

התשוקה לאופנה אינה חולפת לעולם, כך מוכיחות דיירות בתי הדיור המוגן "עד 120".

בימים אלה נפתחת בבית הדיור המוגן "עד 120" בתל אביב תערוכה מרגשת וראשונה מסוגה,

החושפת פרטי לבוש נוסטלגיים, חלקם בני למעלה מ- 100 שנה, הנמצאים בבעלותן של הנשים הדרות בבתי "עד 120".

התערוכה שזכתה לשם "סיפורי בגדים" כוללת מגוון רחב של פריטי לבוש, כגון: שמלות חתונה, קומבינזונים, כותנות כלולות, מעילים, חצאיות וסריגים, וכן מגוון פריטים שנלבשים עד היום דוגמת חליפה של המעצבת דורין פרנקפורט מלפני 30 שנה. מלבד העובדה שהפריטים נשמרו לאורך מספר רב כל כך של שנים, כל אחד מהם מיוחד גם בשל סיפורו המרתק, השזור בתקופת זמן אחרת.  עשרות הפריטים המוצגים בתערוכה יוצרים מארג אופנתי המציג את תשוקת האופנה הישראלית מראשיתה.

בין הפריטים הייחודיים שיוצגו בתערוכה:

  • דינה גסטש, שהייתה שגרירת בית האופנה המיתולוגי "משכית" בעולם; והלבישה בעיצוביה נשים מכובדות ודיפלומטיות רבות, בהן אורה הרצוג. בשנות השבעים הייתה אוספת רקמות בדואיות ואיתן יוצרת עיצובים חד פעמיים  על שמלות ייחודיות. היא תציג בתערוכה 3 פריטי אופנה נדירים רקומים וסרוגים, אותם לבשה בצעירותה ועדיין לובשת כיום.
  • בטין אמיר, אשתו של הסופר אהרון אמיר, אשר תציג את בגדייה הבוהמיינים אותם לבשה בערבי תל אביב העליזים. בטין, בת 90,  ציירת, משוררת ואשת תרבות צבעונית במיוחד, פגשה בימי תל אביב העליזים את כל משוררי וסופרי תל אביב תוכל לתבל את סיפוריה גם באנקדוטות כאלו.
  • מרים קונדה תציג בתערוכה את כותונת ליל הכלולות שלה, אותה תפרה לה אמה. קונדה התחתנה בזמן הצנע ואמה השיגה את בד המשי בשוק האפור, עליו גם רקמה בעצמה בדרך לא דרך, מאחר והבד לא הספיק, בחלקה האחורי של הכותונת ניתן לראות שנתפרה מחלקי בד וטלאים, הכל נעשה רק כדי שהבת תהיה כלה ראויה בליל כלולותיה.
  • אמירה הוברמן, שבעלה האדריכל נהג לרכוש לה את בגדיה ועשה זאת לרב בלעדיה ובהפתעה, תציג שמלה רקומה על ידי נשים ערביות, אותה רכש בעלה בירושלים המשוחררת אחרי מלחמת ששת הימים. לשמלה הוסיף לאחר מספר חודשים גם תכשיט בסגנון תימני, שיחד מהווים תלבושת מרגשת ומיוחדת. בנוסף, תציג הוברמן פריטים ואביזרי אופנה, בהם תיקי יד נדירים, שמלת משכית לבנה רקומה בעבודת יד שגם אותה כמובן רכש עבורה בעלה שלדבריה היה אנין טעם.
  • רחל נוימן, אשר בשנות החמישים לחייה במהלך אמיץ במיוחד, הקימה מותג אופנה על שמה, עם חוג לקוחות נאמן ודוגמניות עבר כגון תמי בן עמי, פינצ'י מור שהיו דוגמניות הבית שלה, לעצמה הייתה תופרת בגדי משי שאת הבד צבעה לבד ועליו ציירה ציורי אומנות, בתערוכה תציג בגדים שיש ברשותה עד היום.
  • רחל גולני, שחלומה היה להתחתן בשמלת כלולות מבד גיפיור (תחרת משי יקרה), אך לא יכלה להרשות לעצמה. בעלה שידע כמה חפצה בפריט לבוש מהבד הנשחק, חסך ממיטב כספו והעניק לה לשנת נישואיהם הראשונה, חולצה מבד גיפיור.  החולצה תוצג כמובן בתערוכה.
  • אסתר פרנבוק, תציג את אחד מעיצוביה הראשונים של דורין פרנקפורט שרכשה לפני כ – 30 שנה אותו לבשה לחתונת בנה.
  • תערוכת 'סיפורי בגדים' עד 120.
    צילום שי אפגין

סיפורים אלה ועוד רבים אחרים יוצגו בתערוכה שאוצרת גילי סיון, עיתונאית ומפיקת אופנה מהמובילות בארץ, שאצרה מספר רב של תערוכות אופנה ונמנית בצוות שבוע האופנה המתקיים בארץ מדי שנה.

תערוכת 'סיפורי בגדים' עד 120.
צילום שי אפגין

תערוכת "סיפורי בגדים", תוצג בין התאריכים 1-22.1.2020, בבית הדיור המוגן 'עד 120', ראול וולנברג 32, תל אביב.

התערוכה תהיה פתוחה לציבור הרחב בימים א' עד ה' בין השעות 10:00-18:00.

 

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה