עמוד הבית » בלעדי: יינן הקרח הבינלאומי, יין "הזהב K 24" שכבש את ליבו, בראיון אישי עם ליאור נחום יקב גת שומרון

בלעדי: יינן הקרח הבינלאומי, יין "הזהב K 24" שכבש את ליבו, בראיון אישי עם ליאור נחום יקב גת שומרון

ליאור גת יקב גת שומרון צילום דניאלה קילינסקי
"חוויתי ממש התגלות, מנעד הטעמים המורכבים ביין האדום והמיוחד שלא הורגלתי בשתייתו ממש שינה את חיי"

ליאור נחום, הבעלים והיינן של יקב גת שומרון היום בן 46 אבל עד לפני כ 20 שנה לא היה קשור כלל לעולם היין. הוא בעצם הכשיר את עצמו כמהנדס חשמל ואלקטרוניקה.

לפני קצת יותר מ 20 שנה חבר מהמילואים הביא עמו בקבוק יין ביתי שהכין בעצמו. זה היה יין קידוש טיפוסי יין אדום מתוק מאוד וטעים. מתברר שהחבר רכש בכפר הערבי הסמוך ליישוב כ 20-30 ק"ג ענבים, התסיס את הענבים בביתו וייצר יין לצריכה עצמית.

לאחר תחקיר קצר החליט ליאור לאמץ גם הוא את התחביב. לאחר כשנתיים של ייצור יין כתחביב הגיע לביקור בכרמים הידועים של מושב כרם בן זמרה לצורך רכש של ענבים. שם הוא הוזמן לטעימות באחד היקבים המקומיים ושם טעם בפעם הראשונה יין אדום יבש. לדברי ליאור " חוויתי ממש התגלות, מנעד הטעמים המורכבים ביין האדום והמיוחד שלא הורגלתי בשתייתו ממש שינה את חיי.

צילום דניאלה קילינסקי

ליאור חזר לשומרון והחל לייצר יינות יבשים ייחודיים מאוד, לפני מספר שנים החליט לעזוב את עבודתו כמהנדס חשמל ולהתמסר לאהבה החדשה ייצור יין באופן מקצועי. ליאור מספר "התחלתי עם כ 2,000 בקבוקים שאת חלקם מכרתי ואת רובם הענקתי כמתנות והתגובות היו יוצאות דופן".

אחד הסודות של יקב גת שומרון הוא לא מה מכניסים ליין אלא דווקא מה לא. בשונה מרוב רובם של היקבים בארץ, בייצור היינות האדומים ליאור נמנע לחלוטין משימוש בשמרים תעשייתיים והוא משתמש אך ורק בשמרי בר שנמצאים באופן טבעי על קליפת הענבים.

צילום דניאלה קילינסקי

התהליך לא פשוט ואפילו מסוכן מכיוון שכשאין לך שליטה על כמות השמרים אתה חשוף לפעילות לא צפויה של תהליך התסיסה הכוהלית שהוא בבסיס ייצור היין, עם זאת אם אתה מצליח לשלוט בתהליך הטבעי התוצאה שווה את המאמץ.

חומר נוסף שביקב גת שומרון ממעטים מלהשתמש בתהליך הייצור הוא ה 2SO המשמש כמעט בכל סוגי היינות ומשמש כחומר מייצב המבטיח חיי מדף ארוכים ליין. כתוצאה מכך מתקבל , יין ארומתי עם טעמים ייחודים.

אין ספק, שהימנעות מתוספים מסבכת את תהליך הייצור אבל אני מאמין, אומר ליאור שהתוצאות שוות את המאמץ הזה.

די מהר הבינו ביקבי גת שומרון שהתחרות הקשה והברוכה בין מאות היקבים שנפתחו בשנים האחרונות בארץ, מחייבת  יצירתיות כדי לפתח קו מוצרים ייחודי.

צילום דניאלה קילינסקי

קראתי באחד ממגזיני היין על סוג יין ייחודי אותו מייצרים בקנדה – יין קרח (Ice Wine) זהו יין המיוצר מענבים שנבצרים רק בחודש ינואר כ 3-4 חודשים אחרי המועד המקובל. בחודש ינואר הטמפרטורה בכרמים הקנדיים מגיעה לכ 13- מעלות צלזיוס והענבים קפואים לגמרי. הם נסחטים מייד לאחר הבציר בעודם קפואים ומעט המיץ הניגר מהם מתוק וסמיך באופן יוצא דופן. הנוזל המתוק מתוק הזה הוא חומר הגלם לייצור יין קינוח שלא היה מוכר עד אז בארץ.

יין K24
צילום דניאלה קילינסקי

בגת שומרון החליטו לחקות את תהליך ייצור היין הייחודי הזה. נרכש פריזר גדול ובו הוקפאה כמות גדולה של ענבים שנסחטו ושימשו לייצור יין ייחודי. יין מתוק בצבע זהב שזכה בעקבות צבעו לשם K24. היין הזה זכה למדליות רבות בתחרויות יין בינלאומיות והוא יין הדגל המפורסם ביותר של היקב.

סיפור מרגש שמספר ליאור, קשור לאחד הלקוחות בחור בן 25 שרצה להתחתן. ליאור אמר לבחור שיש עניין לעשות הכנה מעשית למשהו שמאוד רוצים, והציע לבחור שעל אחד מהבקבוקים שהוא גם ככה רוכש יכתוב עליו שהוא מיועד לחופה שלו, למרות שעדיין לא הייתה כלה באופק..

הבחור רשם על שני בקבוקים, אחד למסיבת אירוסין והשני עבור החופה,לאחר חודשיים הבחור נכנס כולו זורח ובפיו הבשורה, התארסתי..

מוניטין היקב וקצב המכירות המתגבר אפשר את תהליך הפיתוח והגידול המהיר. לאחרונה היקב עבר לאזור התעשיה קרני שומרון ובצמוד אליו הוקם מרכז מבקרים.

מבצע היכרות מיוחד לקוראי מוקסיני הכולל רכישה ישירה מאתר היקב.

לצורך מימוש המבצע יש להקיש קוד קופון בשם מוקסיני .

בקישור הבא.https://wineli.co.il/