מוטיב הפירוד, הפיצול הטראומטי, הופך למרכזי על רקע מראות מושלגים של עיר דייגים מתפוררת ואנשים פשוטים החיים בקוריאה הדרומית החופשייה. שוק הדגים התוסס והססגוני, וזיכרונותיה של האם אשת השוק, בדבר מאהב צרפתי שנעלם מבלי שוב ומבלי לדעת כי ביתו עדיין מחפשת אותו מקץ שנים רבות, הופכים לזירה מאתגרת כשלחיי הבת החיה חיים קטנים ודלים, אחרי שנטשה וויתרה על חלומות גדולים, נכנס כהדהוד לחיי האם – זר, צרפתי, אמן מתבודד המתמודד עם בלוק יצירתי, מבוגר ממנה בכמה עשורים משמעותיים, וטורף את קלפיי חייה.

מעתה, היא תנסה להתמודד עם כל השדים של עברה – עם חווית הנטישה, עם הפרדות מבן הזוג, ובעיקר בתיקון החוויה של אמה שנותרה ללא מענה ותשובות.הסרט מצטיין באסתטיקה ייחודית, במרחב פריים הנע בין ציור ולבין צילום, על רקע של קווי מיתאר הנעים בין הגוף למרחב החורפי והצבעים הקודרים בגווני אפור וכחלחל קרחוני, והכל כביטוי להלך הרוח של הדמויות, והכל כשההיסטוריה של הביתוק שבין צפון לדרום קוריאה עולה שוב ושוב מבין השורות והנופים.

סרט בעל איכויות ספרותיות – רומן רחב יריעה נפלא!
יוטיוב: קולנוע חדש
אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות’, כותב ומגיש סדרות הפודקאסט “משפט חוזר” ו”ישראל הראשונה” בתאגיד השידור “כאן”, ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.
ניתן להאזין לפודקאסטים של אורון שוורץ, ב”כאן הסכתים” בקישוריות:
“ישראל הראשונה”: https://www.kan.org.il/content/kan/podcasts/p-776284
“משפט חוזר”: https://www.kan.org.il/content/kan/podcasts/p-8222
הוספת תגובה