עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – האם פרק ההחלטה באמת כזה חשוב?

חתונה ממבט ראשון – האם פרק ההחלטה באמת כזה חשוב?

צילום: צילום מסך
קצת אירוני שפרק שמתחיל בזוג שנפרד יפה על המסך אבל לא מסוגל היום לשבת יחד באותו חדר, ממשיך בחפירה עמוקה ופיתוח תיאוריות רוויות ספקולציות לגבי כל זוג – האם יחליט להישאר או להיפרד.

האם החלק הראשון של הפרק לא הראה שההחלטה ממש לא חשובה? שהיא לא באמת משקפת משהו? הנה, עמרי ומעיין סיימו בחיבוקים ונשיקות ועכשיו לא יכלים לשהות באותו חדר. זוכרים את אמיר מהעונה שעברה? החליט מול המצלמות שהוא נותן צ'אנס לדנית, ושלושה ימים לאחר מכן עשה לה (ולכולם) גוסטינג. ההחלטה של הזוגות היא לא כזו הרת גורל. אפשר לחשוב שהם צריכים להחליט האם הם מתחתנים עכשיו.

ובכל זאת, ה"מומחים" חופרים. ואולי אי אפשר באמת לבוא אליהם בטענות, כי זה למעשה המקצוע שלהם. לחפור, לנבור ולפתח תיאוריות. אז הם יושבים ומנתחים כל זוג אם כדאי לכל אחד מהצדדים להישאר או להיפרד.

דני ושני – יעל טוענת שדני צריך לבחון האם הבהלה שלו מגיעה מאינטואיציה או מפחד. אם זה מאינטואיציה ששני לא מתאימה לו הוא צריך לחתוך, אבל אם הבהלה מגיעה מפחד ממחוייבות הוא צריך לשים את הפחד בצד ולתת לזה צ'אנס.

הלו! זה לא מה שהוא עשה עכשיו 42 יום? הוא היה בחרדות, שני הצליחה לנטרל את החרדות הללו לתקופה מסוימת, עד שלאחרונה – לקראת ההחלטה – חזרו החרדות. לי זה נראה כמו נסיון שנכשל. ומה יעל מציעה? להמשיך לנסות. לא צריך לדעת לעצור בשלב מסוים? לא חבל על הלב של שני? כמה פעמים היא עוד תגיד שמגיע לה גבר-גבר, כזה שעף עליה ורוצה אותה? כמה פעמים היא עוד תרגיש דחויה? הרי גבר שמתלבט זה הגבר הכי לא סקסי בעולם.

דני כל הזמן מדבר על הניצוץ והרגש שלא מגיע. וזו בדיוק התשובה לשאלה. לטעמי ראינו בפרק הקודם את הסוף של דני ושני. הם כבר היו בשלב הסיכומים. ההחלטה שלהם שקופה.

לירון ועינת – הזוג היחיד שיש לו סיכוי ממשי להגיד שהם רוצים להמשיך יחד, אז יעל ודני מחפשים לערער את החשיבה הזו: בעצם הם לא כאלה דומים כמו שהם חושבים כי לירון אוהב לבלות עם החברים שלו והוא אוהב הרבה ספורט. בל נשכח שעינת אוהבת גברים שמבוגרים ממנה. אולי בעצם מה שאיתמר אמר להם נכון: מה שבא מהר גם הולך מהר… יאללה, מה זה הקשקוש הזה? אולי הכל נכון, אבל אלה לא השיקולים שהם ישקלו עם עצמם ביומיים שהם יהיו לבד ויגרמו להם לקבל החלטה שהם לא ממשיכים יחד.

שי והדס – מרוב שאין שם זוגיות, מנסים ה"מומחים" לייצר משהו. שמישהו יסביר להם שכל מספר שמוכפל באפס הוא עדיין אפס, ולא חשוב איזה מספר זה.אין ביניהם שום פריצת דרך כפי שניסו ליצור. זה גם לא מעניין אם הם מתאימים או לא. הדס נרתעת משי. הקלילות היחידה שיוצאת ממנה עכשיו היא האושר מכך שהתהליך לקראת סיום והיא שרדה כדי לספר. בעצמה אמרה שלא האמינה שתגיע עד לשלב הזה.

דני קורא לילד בשמו ואומר ששי התאהב בהדס עוד לפני שהוא פגש אותה. הגישה האובר חיובית שלו לא מאפשרת לו לראות אותה באמת. הוא רואה מישהי אידיאלית ולא את הדס האמיתית.

אולי בכלל היו צריכים לשדך לו את מנור. מרוב ששניהם חיים באשליה מדומה ובעולם מקביל, ומאוהבים ברעיון האהבה, הזוגיות שלהם היתה שורדת הכל. שניהם גם מתעסקים בנדל"ן, ונראה לי ששי שמכיל הכל היה יכול להכיל גם את המוגזמות של מנור. היה יכול להיות שם המון אקשן. פספוס של ההפקה.

צילום: צילום מסך

יעל מנסה להיות אופטימית ומדברת על הדרך הארוכה והמשמעותית ששי והדס עשו. האם הדרך חשובה כשאין שכר ממשי בצידה? הדס עדיין מרגישה דחייה כלפי שי. מישהו היה רוצה להיות בזוגיות כזו? אבל יעל עדיין שחושבת שכדאי להסתכל על הפוטנציאל. בעידן שבו אנשים יוצאים לדייט אחד ופוסלים (או אפילו עוד לפני), אין מצב שהם יתנו צ'אנס נוסף אחרי 42 ימים יחד. הרי בדיוק בגלל הבעיה הזו נוצר הפורמט של חתונה מבט ראשון. בגלל שאנשים ממהרים לדפדף הלאה.

קארין ואיתמר – יעל קובעת שהם הזוג שהכי צריך את פסק הזמן הזה כדי לחשוב אם הם רוצים להיות זוג או לא. לא נראה לי שאף אחד מהם צריך לחשוב בכלל. שניהם יודעים היטב מה הם רוצים או בעיקר לא רוצים ומשכו את זה עד עכשיו בשל אילוצי הפקה כשלא רצו לצאת רע מול המצלמות. בזמן ההפסקה כל אחד מהם ייזכר כמה טוב לו להיות לבד בלי השני ורק ירצה להמשיך את הלבד הזה הלאה.

ה"מומחים" מציינים שהמשיכה החזקה של קארין ואיתמר עבדה לטובתם, אבל משיכה זה לא הכל. שניהם תופסים בית בצורה אחרת. זוגיות בדרך אחרת. ותוהים האם דווקא הפערים הללו רבים מידי בשבילם.

יעל מוסיפה שקארין ואיתמר אמנם נכנסים להרבה משברים, אבל גם יודעים הכי טוב לצאת מהמשברים הללו ולהמשיך קדימה. רק חבל שהיא לא מציינת את הסיבה לכך: קארין, שמוותרת שוב ושוב לאיתמר, נכנעת לכוחנות שלו, לרצונות שלו, מבטלת את עצמה או שדוחקת את זה לצד. זו הסיבה שהם יוצאים מהמשברים שלהם. זו לא זוגיות טובה. היות שקארין הבינה את זה לפני כמה פרקים, היא לא תישאר שם.

מנו וניצן – יעל מחמיאה על הזוגיות והחברות בניהם אבל שואלת האם יש ביניהם גם אהבה. זו בדיוק השאלה החשובה שיש לשאול בהקשר שלהם.

צילום: צילום מסך

הם מכינים את הקרקע – שאם הם יגידו לא, זה יהיה פספוס ענק ואף פספוס שני. לא בטוח. בפעם הקודמת הם לא הכירו ולכן התפספסו. היום הם כן מכירים. החלטה לא להמשך יחד אינה בהכרח פספוס.

 

בסופו של דבר מישהו צריך להסביר ל"מומחים" שפרק ההחלטה הוא לא פרק כזה חשוב וההחלטות לא יהיו כאלו הרות גורל. חלק מההחלטות לא יבוצע באופן רציונלי לאחר אנליזה מורכבת כפי שה"מומחים" הציגו בפרק, כי אם על סמך רגשות. אם יש רגש הם ישארו. אם אין הם יפרדו. היו להם 42 יום של רציונליזציה. עכשיו הרגש יכריע.

רוב הזוגות יודיעו שהם לא ממשיכים, ואלה שכן ימשיכו, נצטרך לחכות לפרק הסוגר של העונה בה אנחנו לומדים מה קרה מאז שהסתיימו הצילומים ועד היום – או במילים אחרות: מה קרה איתם בחיים האמיתיים בחוץ. ובחיים האמיתיים האלה בחוץ, הזוג היחיד שיש לו איזה שהוא סיכוי לדעתי הם רק לירון ועינת, וגם שם אחרי שהמשיכה תחלוף לא בטוח שיישאר משהו.

 

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel