עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – לחזר או לא לחזר אחרי גבר?

חתונה ממבט ראשון – לחזר או לא לחזר אחרי גבר?

צילום: pexels
את הפרק של אתמול מכרו לנו בפרומואים כפרק רומנטי בין מעין ועמרי, והינדסו לנו את החשיבה שהנה הולכת להיות הנשיקה הרומנטית הראשונה ביניהם.

כמובן שרק ב-5 השניות האחרונות של הפרק (יחד עם הכתוביות) מגיעה אותה נשיקה, שמסתבר היתה סוג של רפרוף קל על השפתיים ולא משהו שאפשר להחשיב כנשיקה אמיתית. במקום זה, ראינו מה קורה כשאישה מחזרת אחרי גבר (קארין), ומה קורה כשהאישה לוקחת צעד אחורה ומבהירה לגבר שאין מתנות חינם (שני).

לא סתם משתתפי התוכנית נפגשים לראשונה תחת החופה, כששניהם הכי יפים שהם יכולים להיות. מעבר לכך, ההתנהגות שלהם בחתונה ובימים שלאחר מכן מקבעים ברוב המקרים את התודעה של הצד השני. לרושם הראשונה יש משקל מאוד מכריע (זוכרים את אריק שלא הצליח לשחרר כל העונה את העלבון שלו מחוסר ההתייחסות של דובי כלפיו בחתונה?).

כך גם המצב אצל דני. כשהוא פגש את שני, ובימים הראשונים לאחר ירח הדבש, היא היתה מבינה, סבלנית, קשובה, פשרנית, מכילה… הכל! שזה מה שנחרט אצלו בתודעה. לאחר מספר ימים היא פתאום הבינה שהיא  לא אמא שלו ולא המטפלת שלו, ולאחר הביקור בקליניקה בה שמעה על חוסר הניצוץ, היא שינתה כיוון. העניין הוא שדני לא הפנים את השינוי. הוא מבחינתו מצפה לשני המכילה, הסבלנית והפשרנית שכבר מזמן לא נמצאת…

כשהוא מתעורר והיא לא בבית, בניגוד למה שהם קבעו, זה מעורר אותו מהאדישות שלו כלפיה. כשהיא לא עונה לו לטלפון הוא כמעט המום, וכשהיא כבר כן עונה, הוא שומע שגם לה אין ניצוץ. הוא לא מבין מה בדיוק קורה, רק שהוא ממש לא אוהב את הכיוון החדש הזה. אז הוא קורא לה לשיחה בערב. אבל גם בשיחה הוא לא מצליח להחזיר את המצב לקדמותו.

שני לא נבהלת וקובעת שהם צריכים יותר דייטים כייפים ופחות שיחות כבדות. אז הם יוצאים עם החברים, ויושבים לעוד סשן בקליניקה.

שני אומרת את הדברים הכי ברור שאפשר: "אני פה כדי שיהיה בינינו משהו רומנטי, ואם זה לא הולך לשם – אז תימנע (מקרבה ומגע פיזי)". דני לא מבין את הנחרצות ומנסה להסביר שזו הדרך שלו להראות חיבה וקירבה. וזו בדיוק לב העניין. דני לא רוצה לתת כלום מעצמו. הוא לא רוצה להתחייב לתהליך (הוא רק נוכח, וזה לא מספיק), הוא לא נותן מעצמו, הוא לא משקיע, לא מראה אכפתיות. כל מה שמעניין אותו זה הוא עצמו והחרדות שלו. הוא רואה רק את השלילי (בדיוק כמו שהחבר אמר לו: תסתכל על החיובי). ועדיין – הוא רוצה לקבל משני הכל: את הקרבה הפיזית, את הכיף של הזוגיות, את השינה ביחד, את ההתעוררות המשותפת בבוקר… אבל אי אפשר לקבל הכל כשאתה לא נותן כלום. קצת כמו הגברים שמחפשים זוגיות למשך 3 ימים ואז נעלמים עד לחודש הבא. זה מה שדני מחפש. ולשני זה לא מתאים. שני לא הגיעה לתכנית בשביל זה. היא הגיעה כדי למצוא זוגיות מלאה ומחייבת שתוביל למגורים משותפים ולהקמת משפחה.

צילום: pexels

מבחינת שני בלי הניצוץ, המחוייבות וההשקעה מצידו, הוא לא יקבל כלום. והיא אומרת את זה הכי ברור שיש. היא מספיק חכמה, בוגרת ומנוסה כדי להבין מתי זה אמיתי ומתי לא. והיא אומרת: ברגע שהיא תקבל מהצד השני, היא תיתן הכל.דני רוצה נוסחה אחרת: אני לא אתן לך כלום, ואקבל הכל. זה לא עובד ככה. אולי הוא רגיל לקבל את זה מנשים קודמות בחייו, אבל שני לא כזו. היא יודעת את מקומה. היא בטוחה בעצמה. היא יודעת מה היא רוצה ומה היא צריכה בחיים. היא מציבה את דני במקום שבו הוא יצטרך להחליט אם הוא הולך איתה או לא. האם הוא נותן לפחד שלו לנהל אותו (ל"אין ניצוץ") ופורש מהמירוץ, או נותן לזה צ'אנס אמיתי ומתהפך על עצמו.

לדעתי האישית? הוא לא יצליח להתגבר על הפחד ויפסיד אותה.

שני היתה יכולה להיות מועמדת מושלמת לתפקיד "הרווקה" (משודר ב-YES). שם היו רבים עליה הגברים ומתאהבים בה אחד אחרי השני. חבל שפה לא עושים את התכנית הזו. מצד שני, באמריקה – כמו באמריקה, הכל נראה הרבה יותר גדול ונוצץ J

להבדיל משני שלוקחת צעד אחורה, עושה לדני בית ספר ומכריחה אותו להיות פעיל יותר בקשר, קארין נוקטת בגישה הפוכה: היא מתחילה לחזר אחרי איתמר. אחרי שבועיים של קשר בהם ראינו שאיתמר משקיע ומחזר אחרי קארין ללא הרף, נראה שהתהפכו היוצרות ועכשיו קארין היא זו שמחזרת אחריו.

בשלב הראשון נראה שזה עובד טוב. קארין מחכה בבית, הדלת נפתחת ואיתמר נכנס עם זר פרחים. אלא שבאוטו איתמר מחליט פתאום לשתף את קארין בתחושותיו כשהוא מדווח לה: "אני בשלב שקשה לי בקשר" ואף מפרט שאם לא היה מחוייב לתכנית זה היה השלב שהוא היה חותך את הקשר. את ההצהרות הללו הוא מסיים ב"רק רציתי שתדעי. אני משתף אותך כי רציתי שהכל יהיה פתוח".

קארין מקבלת את החדשות בצורה שראויה לשבח. היא לא נותנת לזה לערער אותה ואפשר לראות כמה היא משקיעה בביקור אצל המשפחה שלו, שמקבלת אותה באהבה גדולה.אבל בדרך חזרה הביתה, איתמר שוב מדבר על זה. הפעם קארין נראית יותר מוטרדת, ובצדק.

חשוב לומר – או שברגע שהתהפכו היוצרות, כשקארין ירדה ממעמד "הפרינססה" והחלה לחזר אחרי איתמר, איתמר החל לאבד עניין, או שזו אסטרטגיה מחושבת מראש של איתמר כדי לבסס את עליונותו בקשר ביניהם.

באופן אישי, אני לא חושבת שזה יעבוד לו. זה יצליח לזמן קצר, עד שקארין תקלוט את המהלך. קארין חכמה מאוד ולא פראיירית. כרגע היא מושקעת בקשר ורוצה שזה יצליח ולכן עושה ויתורים. לאורך זמן זה לא יעבוד לו כי קארין היא לא האישה הקטנה והכנועה. לא חשוב איזה מניפולציות הוא יעשה לה.

בקליניקה היא פותחת את זה מול יעל, ויעל מסבירה לה בצורה עדינה שלא תפקידה של האישה לחזר אחרי הגבר. היא אומרת לה שהיא צריכה להפסיק לפחד, ולהוציא את האני האמיתי שלה מול איתמר. בבית, בפיג'מה, יחפה, בלי איפור, מול הטלוויזיה. שזה הסיוט הכי גדול של קארין. מילא לעשות את כל זה, אבל מול המצלמות?! עד כאן! עובדה שהיתה מוכנה למות מקור במרפסת ולא ללבוש טרנינג או מעיל כדי שחלילה לא יצא איזה טוקבק שהיא נראתה שמנה.

בגדול – יעל צודקת. קארין לא צריכה לארגן פרוייקטים ולא צריכה לחזר אחרי איתמר. היא צריכה להיות היא עצמה ולהפסיק לפחד שמישהו (איתמר או הצופים) לא יאהב אותה. לעזאזל עם כולם! תהיי את עצמך. ומי שיאהב אותך – ירוויח. ומי שלא? לא מעניין.

הדס ושי –

שי חי לו בעולם שכולו טוב. הדס אומרת לו בפעם האלף שאין משיכה, והוא עדיין רואה את הפוטנציאל. היא בורחת לחדר משלה, והוא נכנס לשים שם את הדברים בארון שלה… היא אומרת לו שאין בו רגש, אז הוא מספר לה על סבא וסבתא שלו ובוכה והיא אומרת למצלמה זה שהיה קיצוני ומוגזם… אין ממש קשר בין המציאות לבין מה שהדס משדרת לו. והדס, באמת שמנסה, אבל זה כנראה לא יקרה כי הוא לא עושה לה את זה. אפילו לא קצת. היא ממש סובלת כי זה מוציא ממנה את החלק הלא יפה בה שהיא לא אוהבת לראות.

וזה חלק מאוד מהותי בזוגיות. כשאנחנו נמצאים בזוגיות, בני הזוג מוציאים מאיתנו משהו. אנחנו רוצים להיות עם מישהו שמוציא מאיתנו את המיטב שלנו, אבל להדס יש חוויה הפוכה. שי מוציא ממנה את הצדדים הרעים שבה. "זו לא אני" היא אומרת לו בדמעות כשהיא מבינה שהיא חסרת סבלנות כלפיו.

היא גם אומרת לדני שהיא מרגישה שאין מוצא, אבל דני, שכנראה מקבל בונוס על כל זוג שממשיך לעוד פרק מחרטט לה "את לא באין מוצא. את במקום שאת לא מכירה". יאללה-יאללה, היא במקום שהיא מכירה היטב, קוראים לה: "הוא לא עושה לי את זה בשיט!" ואכן ששי מתחבק אותה היא נראית כמו מי שרק רוצה למות. בבקשה שמישהו מההפקה יציל אותה ויבריח אותה משם!

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel