עמוד הבית » חתונמי – מי שטורח בערב שבת אוכל בשבת

חתונמי – מי שטורח בערב שבת אוכל בשבת

צילום: pexels
הדבר הכי מעניין שראינו בפרק הקודם, היה הפרומו של הפרק הבא. אם להיות מדוייקת אז בעיקר המהפך של הדס ושי, אלא שבפרק האחרון של חתונמי גילינו שמהפכים אמיתיים לא התרחשו על המסך שלנו, כי שי והדס בכלל לא הוזכרו... שוב מכרו לנו לוקשים. מי היה מאמין?

אז מה כן ראינו אתמול?

ראינו את איתמר פורח מאושר מכך שהיה 4 ימים בלי קארין. לא מתגעגע, מנסה (ללא הצלחה ממשית) לעדן את האושר הזה שלו מול המצלמות, ובעיקר רואה רק את עצמו ו"בטוח שקארין תבין אותו". למה הוא כל כך בטוח שהיא תבין אותו? הרי ראה שהיא יצאה מהבית שלו בחמיצות פנים ושאל אותה על כל כמה פעמים. הוא גם ראה כשדיבר איתה בזום שהיא לא מרוצה, ואפילו הרגיש שמשהו לא בסדר גם כשהיא הכחישה, אז למה שהיא תבין אותו?

אולי בארבעת הימים שהיה לבד, האושר של הלבד ערפל את  זכרונו, ואולי זה בגלל שקארין תמיד ממהרת לסלוח, לבטל את הרצונות שלה ולעבור לסדר היום כדי לא לעורר את כעסו.כשהם מנהלים שיחה מול יעל, הוא נכנס לנעלי איש המכירות. הוא מוכר לה את כל מה שמסביב: הדירה קטנה ולחוצה, היה לנו רק 30% סיכוי להצליח ככה ועוד. לא שהוא לא צודק, אבל זה לא העיקר. העיקר היה שהוא הרגיש שזה כבר יותר מידי. שהוא לא באמת רוצה אותה. שהרגש לא מתפתח וזו מבחינתו היתה הזדמנות פז להיות לבד כשהפז"מ דופק.

אבל קארין צודקת בכל מה שהיא אומרת. היא אישה מאוד חכמה שרואה הכל וקולטת את איתמר. הפעם היא שמה לו ראי מול הפרצוף כשהתלוננה שאין לו ניצוץ בעיניים. ומה עושה איתמר כשקארין צודקת? תוקף אותה וגורם לה להרגיש שהיא אשמה (כי היא מלחיצה אותו ורוצה תשובות). וכשזה לא עוזר הוא שובר את הכלים: "נמאס לי מההתעסקות הזאתי!" מה שעובד כמו קסם, גורם לקארין מיד ללכת כמה צעדים לאחור, ולשלוח יד מלטפת למטרת פיוס.

צילום:pexels

הבעיה העיקרית של קארין היא שהיא כבר פיתחה רגש לאיתמר. ברגע שהרגש קיים, החשש לעשות משהו שיחבל בקשר, שגם ככה תלוי על כרעי תרנגולת, הוא מאוד גדול. לכן היא ממהרת לפייס אותו. האירוניה היא שדווקא הפיוס הזה, הביטול העצמי של הרצונות שלה והצרכים שלה, הוא זה שגורם לו עוד יותר לא להעריך אותה, ובהמשך לחזור שוב על אותו דפוס התנהגות. אני כל הזמן מחכה שקארין תתעורר. היא אישה חכמה וחזקה, אלא שמכיוון שפיתחה רגשות לאיתמר, הרגשות הללו מעכבים אותה, מעוררים בה פחד וחשש שמא היא תגרום לו להתרחק עוד יותר ולכן היא לא עומדת על שלה.

לאורך כל הפרק רואים כמה קארין התגעגעה לאיתמר, וכמה הוא לא. זה אפילו עצוב לראות את זה, במיוחד משום שאיתמר לא באמת משקף לה את המצב כפי שהוא. הוא מאשים אותה שהיא מלחיצה. אבל האמת היא שהוא זה שמלחיץ את עצמו. היא בסך הכל רוצה תשובות ורוצה להבין איפה בדיוק היא עומדת במערכת היחסים הזו, מה שאיתמר לא באמת מבהיר לה.

מצד אחד, אולי חבל שהיא ושני לא מכירות ולא נפגשות, כדי ששני תנחה אותה לשחרר ולהתמקד בדייטים ויצירת חוויות משותפות שיורידו את הלחץ מאיתמר בדיוק כפי שעשתה עם דני. מצד שני, לא בטוח שבמקרה של איתמר זה יעזור. זה מרגיש שהוא לא רוצה אותה, ולא משנה מה היא תעשה.היא אולי לא מבינה את זה ברגעי צילום התכנית, אבל במצב שהוא מתנהג כרגע, עדיף לה בלעדיו.

איך היא אמרה לחברה שלה? אני רוצה מישהו שיעוף עליי! שיתרגש. שיהיה באקסטזה ממני! לקארין הכי מגיע בעולם גבר שיעוף עליה בטירוף. איתמר לא עף עליה. הוא גם לא קרוב. אז קדימה. לכי לחפש את זה שכן יעוף. הוא בטוח נמצא שם.

 

מנו וניצן –

בתחילת העונה מנו התגלה כגבר עם יכולת אבחנה מאוד גבוהה, חכם ובעל חוש הומור. בפרק של אתמול, אותו מנו שהכרנו בתחילת העונה חזר. הוא קולט את ניצן בדיוק כפי שהיא. זה לא שהיא מסתירה. אבל עדיין, איך מנו תיאר זאת? "אני מרגיש שהיא כן עשתה מאמץ להתקרב, אבל מה שאני תופס בתור קרבה, זה לא מה שהיא תופסת בתור בקרבה" וזה בדיוק לב העניין.

אנחנו נוטים לחשוב שמה שאנחנו ראינו, הרגשנו או חשבנו, זה פחות או יותר מה שהצד השני ראה, הרגיש או חשב. אלא שכל אחד מאיתנו חווה דברים אחרת. הבדלים אלה גדלים עוד יותר כשצד אחד הוא אישה והצד השני הוא גבר. מנו מסתבר צריך יותר ממה שניצן מעניקה לו.

שניהם מרגישים שהקשר ביניהם תקוע. מנו גם אומר שאין ביניהם באמת מגע, והוא צודק. האם ראינו אותם פעם אחת מתנשקים באמת? לא. רק נשיקות קטנות ורופפות. גם בסילבסטר. ולמנו זה מפריע, והוא צודק. אם זו זוגיות, זה צריך להתפתח מעבר וזה לא קורה.מסתבר שמה שעוצר את זה, אלה הפחדים של ניצן.אולי גם פה עצה משני יכולה היתה לעזור.

צילום:pexels

עינת ולירון –

אחרי שעינת ולירון מדברים ביניהם, עינת מתלוננת שהשיחה ביניהם היתה טכנית. אבל גם כשהיא סרקה את התמונות שלה בטלפון שלה ודיווחה לו על הסיפור מאחוריהן, זה היה טכני.

צרם לי מאוד שהוא סיפר לה, די בהתלהבות, על תכניותיו לעתיד: רילוקיישן, ארבעה ילדים ותואר שני בחו"ל, והיא מיהרה לפסול בטענה שרילוקיישן לא בא בחשבון, ארבעה ילדים – כבר צריך להתחיל לעשות, כלומר לא כל כך פרקטי, ותואר שני בחו"ל לא כדאי מבחינה כלכלית. מה שנקרא: גרמה לו להגיע ממאה לאפס תוך 3 שניות. למה לבאס ככה? והכל בבת אחת?

כשהיא ניסתה להכניס יותר רגש, והוא הגיב לה בעצות, היא אומרת למצלמה שלא ביקשה ממנו עצות, אלא רק רצתה שיקשיב לה ויחבק אותה. שזה תכלס, מה שרוב הנשים רוצות מהגבר שלהן בשלב הזה. אבל מאיפה לירון צריך לדעת את זה אם היא לא אומרת לו? הוא גבר. גברים נותנים עצות. זה מה שהוא חשב שהוא צריך לעשות. כפי שזה נראה בפרק האחרון, המציאות מתחילה להתנגש לעינת עם הפנטזיה והחלום והיא מתחילה להתעורר.

דני ושני –

ירח הדבש האמיתי היה אתמול אצל דני ושני. אין ספק שמי שטורח בערב שבת אוכל בשבת. הערב סוף-סוף ראינו את שני נהנית מפירות השקעה שלה. כזכור, דני היה אחד הגברים הכי מעצבנים בתחילת העונה. הוא היה חרדתי ברמות בלתי נסבלות בעליל.

לאחר שניסיונות ההכלה של שני לא השפיעו, כמו גם שיחות העומק שלא רק שלא השיגו את התוצאות הרצויות כי אם גרמו לחרדות שלו לצמוח ולגדול עוד יותר, שני חישבה מסלול מחדש והודיעה: נגמרו שיחות העומק! מעכשיו אנחנו יוצאים לדייטים. עושים רק דברים כייפים.

היא התעקשה על כך וזה עבד!

כבר בדייט הראשון בתל אביב זה עבד, ואתמול שני קצרה את כל הפירות. לדני סוף-סוף נפל האסימון מי זאת שני, כמה היא מכילה, איזו נתינה גדולה יש בה, כמה הוא לומד ממנה, וזה שבה את ליבו.

תגובה

הוספת תגובה

  • מאז דובי, הזכורה לרעה, התכנית לא מעניינת. דובי היתה הוכחה לכך, שעדיף להיות גרוש בודד מאשר להיות בזוגיות עם רוע לב