עמוד הבית » מבקר הקולנוע רון פוגל חזר מפסטיבל טאלין. קבלו הצצה

מבקר הקולנוע רון פוגל חזר מפסטיבל טאלין. קבלו הצצה

רון פוגל שמאלי, צילום : באדיבות רון פוגל
לפני מספר שנים הופעתי (זום) בפסטיבל הסרטים בטאלין, יחד עם מבקר הקולנוע רון פוגל, שנכח פיזית במקום.

יחד השתתפנו בכנס בינלאומי שעסק ב…ג'יימס בונד, המרגל מספר 1, סדרת הסרטים לאורך השנים, ועל הפער בין עולם הקולנוע למציאות, שלא תמיד נוצצת. ביקשתי מפוגל לשתף את קוראי מוקסיני בחוויותיו מהמסע האחרון, ממש לפני שבועיים, וזו התוצאה: "חזרתי השבוע מפסטיבל הקולנוע של טאלין בירת אסטוניה. הפסטיבל מכונה "הלילות השחורים" בגלל שבתקופה זו של השנה השמש זורחת בסביבות 10 ושוקעת בשלוש…

הפסטיבל נחשב לחשוב ביותר בצפון אירופה ולאחד מעשרת פסטיבלי הקולנוע הטובים בעולם. זו הפעם הרביעית שאני מוזמן לפסטיבל. במקור הוזמנתי כדי לסקר אותו אבל מהר מאד מצאתי את עצמי חלק מהמצוות – פותח הקרנות של סרטים, מראיין יוצרים ומשתתף בשידורי הטלוויזיה של הפסטיבל.

צילום: באדיבות רון פוגל

מזג האוויר בתקופה הזו די קשוח – מינוס עשר מעלות ושלג כבד. הדבר לא מנע ממני להשתתף במסורת המפורסמת של הפסטיבל-טבילת בוקר בים הבלטי (ואז זינוק לסאונה הקרובה). השנה גם השתתפתי בטיול לביצות של צפון אסטוניה ומצויד בנעלי שלג מיוחדת שוטטתי באזורים מושלגים וקפואים-ממש ספארי שלג לחובבי ספורט אתגרי.

בכל יום הייתי בעיקר מנחה הקרנות של סרטים, ואחרי ההקרנה מנהל את השאלות והתשובות בין הבמאי לקהל. כמו כן ראיינתי לא מעט יוצרים לטלוויזיה של הפסטיבל.בלילה יצאתי למסיבות במועדוני העיר עם החברה של הפסטיבל שאת חלקם אני מכיר עוד מביקורי הראשון לפני 4 שנים.

השנה היה 'פוקוס' בפסטיבל על הקולנוע הישראלי. הוקרנו למעלה מ-15 סרטים ישראלים חדשים וישנים. חלקם קלאסיקות כמו -"אוונטי פופולו" ,חלקם סרטים שכבר הוקרנו בארץ כמו "קריוקי" ו-"בתולים" וחלקם כאלה שעדיין לא הוקרנו בארץ כמו "כאילו אין מחר" של ניצן גלעדי (אותו ראיינתי לטלוויזיה של הפסטיבל) ו-"האישה אחרת" של מעיין ריפ.

צילום: באדיבות רון פוגל

מהארץ הגיעה משלחת גדולה שכללה את שר התרבות חילי טרופר וראש קרן הקולנוע הישראלית ד"ר נועה רגב." ראיתי כ-25 סרטים, נהניתי מאד ואני כבר מחכה לחזור לטאלין בשנה הבאה!

רון פוגל הינו מרצה מבוקש בעברית ובאנגלית ומיוצג בסוכנות המרצים הבינלאומית: www.spylegends.co.il

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה