עמוד הבית » פנינה בלב המרכז

פנינה בלב המרכז

גינת התבלינים במתחם חוות שלם בפארק אריאל שרון,צילום: בן ניקסון
הפתיחה הרשמית של מתחם חוות שלם נפתח לרווחת הציבור,ריאה ירוקה ואקולוגית עבור 4 מיליון תושבים. הפארק המטרופולין הגדול בישראל מהווה מרכז אזורי לאומי בהביטי קיימות פנאי וחופש. בפארקאגמים מלאכותיים, נחלים,ארכיאולוגיה, תצפיות מיוחדות ומסלולי אופניים.

לדברי השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג:" שמחה וגאה לעמוד בחניכת הפארק אריאל שלום וגאה שזה באחריות ציבורית המדינה למען כלל אזרחי המדינה ואזרחי גוש דן האזור הצפוף בארץ והפארק מאפשר חווית טבע אמתית חקלאות ופנאי. בפארק עוברים ארבעה נחלים חלק מהפתרונות שיבוצע כאן למנוע נועד למנוע שיטפונות הטופוגרפיה והשטחים הטבעיים ישמשו אותנו וגם את הטבע. הפארק הזה הוא לדורות קדימה".

מוסיף דן ליכטמן מנכ"ל פארק אריאל שרון:" אנו נרגשים לקראת פתיחת המתחם המרכזי של הפארק. מדובר ביום חג עבור כל אזרח במדינת ישראל שאיכות הסביבה והשמירה על המרחבים הפתוחים והריאות הירוקות במדינה יקרים לליבו".

הפארק משתרע על 8000 דונם, הפארק הוא שיקום מהר הפסולת חירייה לאחר תקופת הקורונה האזרחים הבינו כמה התושבים  זקוקים לשלווה, נופש ציפורים, צמחיה מגוונת וניתן ליהנות בתוך אזור גוש דן הצפופה. הפארק כולל שטחי טבע, ארכיאולוגיה, נחלים, תצפיות ייחודיות,  אגמים מלאכותיים ואף שטחים חקלאיים לצד מסלולי  טיול, הליכה ורכיבה על אופניים. בנוסף הפארק מהווה מרכז אזורי ולאומי בהיבטי קיימות, אקולוגיה, חינוך, פנאי ונופש.

מתחם נחל כופר שרון,צילום: פארק אריאל שרון

שדרת הכניסה לפארק  עוצבה בהשראת אלמנטים טבעיים על ידי האדריכל פיטר לאץ והוקמה בה פרגולה שתהווה מקום מפגש  לקיום מיזמים תרבותיים אמנותיים וקהילתיים כגון ירידים, מופעים ועוד. כמו כן הושלמה הקמת אזור המגוון האקולוגי הכולל הקמת בריכת חורף, אגם צפרות, גינת צמחי תבלין ומרפא ועוד.

מתחם בריכת החורף צילום: פארק אריאל שרון

מדי שנה פוקדים את הפארק למעלה מ200 מינים שונים של בעלי כנף והוא מהווה נקודת קינון ונדידה מרכזית. באגם הצפרות מתקיים ניטור קבוע של ציפורים ובמהלכו נערכות הדרכות צפרות לקבוצות מאורגנות. בנוסף מוצעים סיורים בנושאי טבע, סביבה וקיימות על ידי מחלקת ההדרכה בפארק, המותאמים לקבוצות גיל מגוונות.

מתחם חוות שלם, צילום: בן ניקסון

במקום מבנים המשוחזרים של "חוות שלם" שנקראה בעבר חוות הזרע. החווה מהווה ציון דרך חשוב על ציר הזמן של ימי ראשית המדינה. החווה הוקמה בשנת 1953 על ידי האגודה החקלאית השיתופית "הזרע". האגודה עסקה בגידול, פיתוח והפקת זרעים לחקלאות בארץ ישראל. הרקע להקמת החווה היה החרם הכלכלי על המשק היהודי בארץ ישראל באותם ימים, אל מול הצורך ההולך וגובר בתוצרת לאוכלוסייה הגדלה של הישוב.

חוות שלם, צילום: בן ניקסון

שמרו על ניקיון הפארק.

הוספת תגובה

הוספת תגובה