עמוד הבית » פסטיבל עכו הבינלאומי 2021

פסטיבל עכו הבינלאומי 2021

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר בתמונה ההצגה הכובשים פינת אלנבי צילום .
הפסטיבל יחגוג את שנתו ה- 42 ויתקיים בחול המועד סוכות, בתאריכים 21-24 לספטמבר 2021, רחבי העיר עכו

פסטיבל התיאטרון הייחודי חוזר לאולמות האבירים ולמרחב הציבורי של העיר העתיקה עכו, לאחר שבשנה שעברה התקיים במתכונת וירטואלית בעקבות משבר הקורונה.

בפסטיבל יופיעו מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב ומופעים חדשים, מתוכם:

  • 8 בכורות שייקחו חלק בתחרות הפסטיבל
  • 4 הצגות במה קצרות
  • אירועי חוצות הכוללים עשרות מופעים, הצגות רחוב ואירועים מיוחדים, חינם לקהל הרחב
  • מגוון מופעי לילה

 דברי שמעון לנקרי, ראש העיר עכו : "אנו שמחים ונרגשים שפסטיבל עכו ה-42 חוזר לבית הטבעי שלו במרחב הציבורי של העיר העתיקה הקסומה של עכו, לאחר שבשנה שעברה הפסטיבל התקיים במתכונת וירטואלית בעקבות משבר הקורונה. פסטיבל עכו מהווה את אחת מאבני היסוד של התרבות הישראלית וידוע ככזה המאפשר במה לכל השקפה ומשמש בית חם להפקות רב תרבותיות וחברתיות ומוקד משיכה ליוצרים מהארץ ומהעולם. מזה 5000 שנים, העיר עכו הינה בית ל- 4 דתות המטביעות בה את חותמן, כאשר הפסטיבל, על צבעוניותו ומורשתו, מטביע את החותמת התרבותית והרב גונית על העיר והמשתתפים בו. אני בטוח שהפסטיבל השנה יהיה סמל לחזרה לשפיות ולאחדות ושמח להזמין את כל עם ישראל לבוא לעיר עכו וליהנות מפסטיבל מרתק וייחודי."

רצח_בהסכמה צילום אילן בשור

 דברי ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית:"אני נרגשת שפסטיבל עכו, החוגג 42 שנים להיווסדו, חוזר השנה לביתו המקורי והאותנטי בתוך חומותיה המרהיבים של העיר העתיקה וההיסטורית של עכו. פסטיבל עכו מזה עשרות שנים הפך לנכס צאן ברזל תרבותי, אשר מאפשר לכלל אמני הבמה – מחזאים, במאים, שחקנים, רקדנים ועוד, להגשים את החלומות שלהם ביצירה ישראלית מקורית, רב גונית ואחרת. לאחר שנה קשה ומאתגרת לעולם התרבות והתאטרון, אני בטוחה שפסטיבל עכו יציג השנה מגוון רחב של הצגות מרתקות ומעוררות השראה."

דברי שלום שמואלוב, מנהל אמנותי, פסטיבל עכו: "לאחר שנה מאתגרת שאילצה אותנו להעביר את פסטיבל עכו לאון ליין, אני שמח על החזרה למתכונת הרגילה של הפסטיבל ולחוויית התיאטרון הפיזית והמציאותית הקסומה שהוא מציע. משבר הקורונה יצר תקופה מאתגרת לעולם התרבות והתיאטרון ואנשיו, דבר הבא לידי ביטוי בחלק מתכני הצגות התיאטרון, הנותנות ביטוי אותנטי לכל אמני הבמה להביא את עולמם ואת המציאות שלהם כהווייתם. הועדה האמנותית ואני עבדנו ימים כלילות על מנת לאתר ולהביא את ההצגות הכי מעניינות, מרתקות, בועטות ומעוררות שיח לפסטיבל, כדי לייצר חוויה תרבותית חד פעמית לכל המבקרים."

בפני_מי_להשתחוות צילום אילן בשור

 מטרת הפסטיבל להעניק ליוצרים צעירים וליוצרים אלטרנטיביים, שאינם חלק מהתיאטרון הממוסד, אפשרות ליצירה אחרת ושונה. המושג "תיאטרון אחר", שמחבר יחד גישות תיאטרוניות מחוץ לזרם המרכזי, כגון פרינג', תיאטרון ניסיוני, תיאטרון אלטרנטיבי, אוונגארד ועוד.

מופעי הפסטיבל מתקיימים במתחם אולמות האבירים מימי הצלבנים בלב עכו העתיקה, שהוכרזה ב-2002 אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. חללים אלה מעניקים אווירה ייחודית למופעים האלטרנטיביים. הפסטיבל בנוי משלוש מסגרות עיקריות: התחרות היוקרתית, שבה מוצגים מופעי "תיאטרון אחר",  הצגות אורחות, ותיאטרון רחוב ואירועי חוצות.

בימי_כתר צילום אילן בשור

אתר פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2021: http://www.akko.2207.co.il/

הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התרבות, מפעל הפיס והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.