עמוד הבית » צבעים במערכות יחסים

צבעים במערכות יחסים

צילום:pexels
מדוע נשים אוהבות לקנות בגדים סקסיים בצבע שחור? מדוע בוחרות ללבוש אדום? למה הוא קונה לך לינג'רי בצבע לבן? מה אנו משדרות ומשדרים דרך הצבעים לבני/בנות זוגנו? הצבעים משמשים אותנו בחיי היום יום וגם בחיי זוגיות. איך?

כאמנית רב תחומית ובמהלך לימודי חקר צבעים, הבנתי שהצבעים הם שפה. משפיעים בכל תחומי החיים וגם בחיי זוגיות. משפיעים עלינו רגשית וגם על מי שמתבונן בנו. כמו תדר של מוסיקה שעוקף את ההיגיון ומשפיע עלינו ישירות על הרגש.

האדום הוא צבע עם נוכחות גבוהה. אנו משתמשים בו קודם כל כשאנו רוצים לבלוט ולהתבלט. אי אפשר להתעלם מאישה שלובשת שמלה אדומה במסיבה. העיניים שלנו קולטות את האדום טוב יותר מכל צבע אחר. לדוגמא- תמרורי דרך (עצור, אין כניסה ועוד…) ומודעות פרסומיות בעולם התקשורת והדיגיטל, משתמשים באדום כדי לקלוט את עיין הצופה. גבר עם חולצה אדומה משדר מסר אחר מגבר שלובש חולצה בכל צבע אחר. האדום הוא האש הפנימית שבנו. משדר עוצמה, אומץ, נועזות, פרובוקטיביות, תשוקה, אגרסיביות, אותנטיות, מעורר למגע, לעשייה ופעולה.
בדייט ראשון שלא למטרות מיניות, אני פחות ממליצה ללבוש אדום מאחר והאמירה שלו מאד חזקה. צבע שיכול לפתות או להבהיל את הצד השני. גם בראיון עבודה לא ממליצה על אדום. משדר מסר של רצון לשלוט ונועזות.

בימי קדם לדוגמא, הילידים היו צובעים את פניהם בדם אדום לפני יציאתם לקרב או לצייד. דם אדום הינו מקור כוח וחיות. לכן יש להשתמש בו במינון נכון כדי שלא יצור בנו הסתייגות ותוקפנות. הנשים היום משתמשות באודם אדום לצוד ולפתות את הצד השני. במערכת יחסים ארוכת שנים- האדום מאד משמעותי. אף גבר לא יישאר אדיש מול כותונת סקסית אדומה… נסו את זה !

צילום:pexels

מי לא אוהב ללבוש שחור? הצבע השחור משדר גם עוצמה וגם קלאסיות. באנרגיה האלקטרו מגנטית- השחור בולע את כל הצבעים בלי לשחרר אותם. לכן בשעות החשיכה אנו לא רואים צבעים אלא כהות. השחור אינו צבע שקוף כמו הלבן ולכן מסתיר יותר את גופנו ומחשבותינו. לכן חושבים שהוא מרזה אותנו. אין צבע מרזה אלא צבע שפחות חושף, השחור הוא צבע ששומר עלינו. הפן הרשמי של החיים: שופטים, עורכי דין, דתיים, בדווים, מרבים ללבוש שחור. מגן בפני קרני שמש ולא משדר רגשות. האין רגשות יוצר מסתוריות. ואנו אוהבים מסתוריות בחיי הלילה שלנו !

צילום:pexels

הלבן לעומת השחור משקף את הצד הראשוני, הבתולי, הצח שבנו. לא לשווא כלות לובשות לבן ביום החשוב בחייהן. משדר התחלה חדשה ואופטימית. דרך הסריג הלבן אנו מרגישים שקופים- קווי מתאר גופנו בולט. הלנג'רי הלבן מעביר תדר של טוהר ובתוליות. תדר של רכות, כנות והתמסרות באופן נקי ללא דרמות. אני מכירה נשים רבות שמעדיפות מצעים לבנים ולא צבעוניים באופן קבוע בחדר שינה, גם אם זה פחות פרקטי מבחינת ניקיון. משדר חגיגיות. ואין על הוד וחג מידי פעם גם בחדר המיטות. הלבן אינו נחשב לצבע סקסי אבל הוא בהחלט מרענן שלובשים אותו מידי פעם. התדר שלו חיוני בכל מערכת יחסים.

צילום:pexels

הצבעים נוכחים בכל תחום בחיי היום יום. מבחירת עיצוב בית ומשרד, גינה, ריהוט וכלי תחבורה ועד צבע שיער, ביגוד, אקססוריז ולק בציפורניים. בחירת הצבעים הינה אינטואיטיבית ומשתנה בהתאם למצב הרוח והאנרגיה שאנו זקוקים לה ביום הנתון.  והתקופה. ככל שתהיו מודעים למשמעות הצבעים- כך תוכלו להיעזר בהם בחיי היום יום גם מבחירה מודעת. שבוע צבעוני לכם ומואר בשמחה.

מאת: רונית נוביק אמנית רב-תחומית ומנטורית

תגובה

הוספת תגובה

  • תענוג של כתבה!
    אף פעם לא חשבתי על המשמעויות של הצבע בהקשר הזוגי..
    הכתבה פתחה לי צוהר חשוב👌🏼
    תודה!!💛💛💛