עמוד הבית » קולקציית אמנות אפריקאית אותנטית ברשת גולף & קו

קולקציית אמנות אפריקאית אותנטית ברשת גולף & קו

גולף & קו קולקציית אפריקה צילום: עידן מלכה
גולף & קו השיקה אתמול בבוקר בחנות הדגל (ברחוב הלח"י בבני ברק) את קולקציית קפסולה ייחודית בשיתוף פעולה מרגש עם המיזם החברתי החשוב KUCHINATE

KUCHINATE הנו מיזם כלכלי ופסיכו-סוציאלי מבוסס אומנויות עבור נשים אפריקאיות, מבקשות-מקלט, שעברו דרך רצופת תלאות ומכאובים בדרכן אל החופש. האומניות של KUCHINATE מפרנסות את עצמן ואת משפחותיהן וזאת באמצעות עיצוב ויצירת מלאכות יד יפהפיות בהשראת התרבות האפריקאית. הנשים זוכות להכנסה קבועה והוגנת, המסייעת בבניית ביטחונן העצמי ושיפור מעמדן בתוך המשפחה. במסגרת שיתוף הפעולה עוצבו ונוצרו כ- 1,500 פריטים בתהליך של עבודה פרטנית, שערך כחצי שנה.

המיזם  עוזר לעובדותיה להתמודד ולהירפא מהטראומה דרך כוחה של אמנות, קהילה והגשמה עצמית ומקצועית. באמצעות תמיכה קהילתית, סיוע וליווי פסיכו-סוציאלי אישי וקבוצתי, על מנת לבנות חוסן פנימי, לרכוש כלים מקצועיים ומיומנויות אשר יעזרו להן לחיות בכבוד.

צילום: עידן מלכה

הקולקציה כוללת מגוון פריטי טקסטיל ונוי לבית, כגון: נר בכוס זכוכית מעוטרת, כריות נוי, ראנר למרכז השולחן, סינר, תיק בד ועוד. כל הפריטים מתאפיינים בדפוסים אפריקאים מסורתיים, בצבעוניות עזה, משמחת וכובשת לבבות, ובאיכויות הבלתי מתפשרות האופייניות לרשת גולף & קו. שיתוף זה מהווה חלק מתוך קולקציית אפריקה, קולקציה המבוססת על פלטת צבעים מדברית חמה ועמוקה, וגימורים המעניקים תחושה של מלאכת יד, כגון אריגת YARN DYE, תבליטים, צביעה ידנית וחומריות טבעית וגולמית.

צילום: עידן מלכה

אבי וזנה, סמנכ"ל חטיבת הבית של גולף, אמר היום: "אנו גאים בחיבור של רשת גולף&קו למיזם החברתי KUCHINATE, ונרגשים לתת במה לפעילות חברתית חשובה זו. מאחורי כל אחד מהמוצרים עומדת אישה אמיצה ויצירתית, שיש לנו את הכבוד לתת לה יד משמעותית בדרכה. אנו רואים משמעות עמוקה ואמיתית בעשייתנו המשותפת, וזכות גדולה להעניק ללקוחותינו את ההזדמנות לתמוך בקהילה אמיצה זו."

לדיברי ד"ר דידי מימון-קהן והאחות (נזירה) עזיזה קידאנה, מנהלות ומייסדות קוצ'ינטה: "מאז הקמתה, KUCHINATE שואפת להתרחב ולהגיע לעוד קהלים בארץ ובעולם, והחיבור למותג המוביל לטקסטיל ומוצרי בית הייתה הזדמנות יוצאת דופן עבורנו. קולקציה אינה נוצרת יש מאין, אלא היא תוצר של עשרות ומאות נשים שעובדות לילות כימים כדי להגיע לכדי שלמות. חבלי לידה של הרכבת קולקציה, בחירת והזמנת בדים ומכונות תפירה, הכשרות ושעות של תפירה ואריזה הן רק חלק מתהליך שארך כשנה, עד שאתם ואתן, תוכלו להיכנס לסניפי גולף ברחבי הארץ ולרכוש את הפריטים  שמאחורי כל מוצר ישנה אישה, משפחה וסיפור מרגש עד דמעות. את מוצרי התפירה הכינו עשר נשים ירוסלם וליצ'יה. הנרות הצבעוניים, הוכנו בקפידה על ידי שלוש נשים, בהובלת בריכטי.

צילום: עידן מלכה

יום עבודה ב- KUCHINATE, נראה אחרת ממה שרובנו מכירים. מרבית האומניות מתמודדות עם עוני, חד-הוריות, נכות וטראומה. KUCHINATE מבקשת להיות רגישה למורכבויות אלו ועל כן אנו מאפשרות לנשים להכין את המוצרים אצלנו בסטודיו, או לקחת חומרים, בדים ומכונות תפירה לביתן".

כל פריט של KUCHINATE, שנרכש בגולף & קו משמעו תשלום ישיר לאומנית שיצרה את הפריט.

טווח מחירים: 25 – 159 ש"ח