עמוד הבית » "אחרי האהבה"

"אחרי האהבה"

פוסטר מוקטן, צילום באדיבות סרטי נחשון
המזרח התיכון משני גדות לאמאנש, סרט של אלים חאן

שני צדיה של תעלת לאמאנש, תמיד היו יותר ממכשול ימי – כזה שמותיר את האומה האנגלית בטוחה ומשגשגת גם כשהיא מתעמתת עם הכוחות הגדולים בעולם החדש, מימי הביניים ועד לתום מלחמת העולם השניה. אבל התעלה היא איך לא, גם גבול תרבותי. כזה אשר מעבר לו שוכנים אויביהם בנפש של האנגלים, אך גם כיבוש מוסלמי המעסיק את השכנה הצרפתית, ספרד, עד לסוף המאה החמש עשרה במשך כשבע מאות שנה.

ג'ואנה על המעברות, צילום:

אחרי האהבה, עוסק בקונפליקט זהויות כזה – אנגליה ממוצעת בת סוף המאה העשרים, המתאסלמת בקנאות עם נישואיה לאנגלי יליד פקיסטן, אשר רק עם מותו הטראגי, מסתבר כי ניהל חיים כפולים, עם צרפתיה חילונית והעמיד משפחה משגשגת שלמה מעבר לתעלה. הסיפור האנושי בדבר משבר זהות, משבר תודעה היסטורי, משבר תרבותי, מסמל את מצבה הקיומי של אירופה ואנגליה, המוצאת עצמה מאבדת אט אט את זהותה הליבראלית -מערבית המסורתית, ומביטה במראה בחברה רב לאומית, עם אלמנט ניכר של אנשי החברה המוסלמית, כאותו זר אחר הניצב מנגד.

לאחר הלוויה, צילום: באדיבות סרטי נחשון 

צילומי הסרט הצנוע, החכם והמרגש הזה, ממחישים באמצעות צילומי גוף נטולי ברק והדר של דוגמנים ואנשים יפים, משטחי צבע גדולים של ים, שמים וחופי סלע קירטון לבנים וענקיים את השסע התרבותי החורג מעבר לתעלת לאמאנאש. במובן מסוים, לא קשה לראות גם נקודה ישראלית משתמעת, המתמודדת עם משבר זהות מערבי-מזרח תיכוני משלה וצריכה להחליט לאיזה עולם היא משתייכת.

צילום:באדיבות סרטי נחשון 

בקיצור – לכו לראות!

מאת: אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש הפודקאסט "משפט חוזר" בתאגיד השידור "כאן", ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.

הוספת תגובה

הוספת תגובה