עמוד הבית » "אסטרואיד סיטי"- סרט של ווס אנדרסון

"אסטרואיד סיטי"- סרט של ווס אנדרסון

אסטרואיד_סיטי
בחודש אפריל שנת 1955 עורכת ארצות הברית ניסוי בנשק גרעיני במדבר נבאדה, כשימים ספורים לאחר מכן, נחנכת מסעדת המזון המהיר הראשונה של רשת מקדונלד'ס.

שני אירועים אשר הופכים לשגרה ברבות הימים, אך דווקא שגרה זו חותמת בחותם אופייני את התרבות האמריקאית שלאחר מלחמת העולם השניה. מלחמה קרה ותרבות צריכה לדעת.

צילום באדיבות : Tulip Entertainment

בתוך שדה תרבותי זה, נוצקת עלילת הסרט "אסטרואיד סיטי", שכולו מחווה פנטסטית לשנות החמישים האמריקאיות בכל מובן שקולנוע רק יכול – החל מן ההיבט האתסטי – בו כל פריים וסצינה נראים כלקוחים מתוך פלקט פרסומת למוצר צריכה אמריקאי, המשך ביצירת סיפור המסגרת שנוצר מתוך דרמת טלויזיה בראשיתית של שנות החמישים, המשך בטקסטים המדוברים מפי הדמויות, טקסטים שנראים כמו נלקחו מסרטוני פרסומת בני התקופה וכלה במחוות לסרטי הקולנוע והטלויזיה של התקופה על שלל האתרים והדמויות הסטריאוטיפיות של התקופה.

צילום באדיבות : Tulip Entertainment

כל אלה, מתעמתים בעיירה דמיונית במדבר נבאדה, בה כל כמה דקות נערך ניסוי גרעיני בנונשלאנטיות, והכל תוך התכנסות לכנס אסטרונומי שמבקש להציג בני נוער מצטיינים בתחום המדעים, כל אחד מציג את מרכולתו האינטקלטואלית, החושפת אנשים בעלי חוסר כישורים חברתיים, גיקים בגרסתם המוקדמת, המצטופפים כולם יחד.

התוצאה היא סרט שחייבים כנראה לראות יותר מפעם אחת בכדי להבחין בשלל הניואנסים של הדמויות הפלאקטיות המודעות לפלאקטיותן, עם להקת שחקנים מן השורה הראשונה, במופע שהוא הכלאת ג'אנרים שונים, ליצירה שכנראה עוד ייכתבו עליה ספריות של ספרים.

צילום באדיבות : Tulip Entertainment

בקיצור, מסוג הסרטים שחייבים לראות, ולו רק בכדי להיות בעניינים בשיחות סלון על תרבות, ולהפגין ולו שמץ של סקרנות אינטלקטואלית.

מאת אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש הפודקאסט "משפט חוזר" בתאגיד השידור "כאן", ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.

הוספת תגובה

הוספת תגובה