עמוד הבית » בלעדי: ראיון אישי, למתוח את הגבולות: הכל על מתיחת פנים

בלעדי: ראיון אישי, למתוח את הגבולות: הכל על מתיחת פנים

דוקטור פרנד יעקב מומחה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת צילום יחצ
האם את מועמדת מתאימה למתיחת פנים והאם הניתוח יעניק תוצאות טובות יותר מהזרקת חומרי מילוי בפנים? ד"ר פרנד יעקב, מומחה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת עונה על השאלות.

פרוצדורת מתיחות הפנים הפכה לטרנד החם של העונה. יותר ויותר נשים וגברים פונים לתחום הכירורגיה הפלסטית על מנת להעניק מראה צעיר ורענן לפנים. החדשות הטובות הן, שבימינו הפרוצדורה נמשכת הרבה פחות זמן מאשר בעבר וכך גם תהליך ההחלמה של המטופלים.

"ברגע שמבצעים מתיחת פנים שלא כוללת את הצוואר, ההחלמה מתקצרת באופן משמעותי עד שבוע ימים ואף פחות, ולא נדרש אישפוז לילה." מסביר ד"ר יעקב פרנד, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי וולפסון. "ישנם מצבים בהם ההזרקות לא רק שלא מסייעות במטרה להעניק למטופלים מראה צעיר יותר, אלא מקבעות מראה מוזרק. מסביר ד"ר יעקב פרנד.

בימינו, טרנד מתיחות הפנים הולך ונעשה מקובל יותר בקרב נשים צעירות יותר. אם בעבר המנותחות לרוב פנו לביצוע הפרוצדורה הזו במהלך העשור השישי והשביעי לחייהן, הרי שהיום המגמה היא לפנות לכירורגיה הפלסטית כבר בשנות ה – 40, ויש מאחורי זה הגיון לא מבוטל. "בגילאים צעירים העור אלסטי יותר מאשר בגיל המבוגר, והתוצאות של מתיחת פנים שבוצעו בגיל זה טבעיות יותר ונשמרות למשך זמן ארוך יותר.

יתרה מכך, בתקופת הקורונה, יותר ויותר נשים וגם גברים פונים אליי בבקשה לביצוע מתיחת פנים. עטיית מסיכה בתקופת הקורונה מסתירה את הצלקת בשלב ההחלמה וכך הנשים והגברים שעברו מתיחת פנים מרגישים בנוח להופיע במקומות ציבוריים כשבועיים אחרי הפרוצדורה". מספר ד"ר פרנד.

למי מומלץ לבצע מתיחת פנים?

מתיחת פנים מתאימה לנשים וגברים שקו הלסת שלהם צנח ונראת העמקה משמעותית של הקמטים הנזולביאלים (קמטי אף-שפתיים). "לרוב, המטופלים, בין אם הם גברים או נשים, יכולים לדעת בעצמם אם הם מועמדים לעבור מתיחת פנים, עוד לפני הייעוץ אצל מומחה לכירורגיה פלסטית. כל מה שצריך לעשות זה לעמוד מול המראה ולמתוח את עור הפנים אחורנית עם נטייה למעלה. אם אתם אוהבים את התוצאה, סימן שאתם מועמדים מתאימים למתיחת פנים. אחרי ההבנה שהטיפול המיטבי הוא ניתוח, המועמדים צריכים לקבוע תור לייעוץ אצל מומחה לכירורגיה פלסטית". מסביר ד"ר פרנד.

מיד עם סיומו של הסגר הראשון בעקבות וירוס הקורונה, האיגוד האמריקני לכירורגיה פלסטית דאג להוציא עלוני מידע ומחקרים אודות הטרנדים המבוקשים בקרב ציבור המטופלים בכירורגיה פלסטית. "הנתונים שמפרסם האיגוד מציגים עליה משמעותית בביקוש למתיחות פנים, אך עם זאת חשוב להבהיר שאין תחליף לבוטוקס ולזריקות של חומרי מילוי, בדיוק כפי שאין תחליף למתיחות פנים.

כל שיטה כבודה במקומו מונח. מה שכן חשוב להדגיש הוא, שאין תחליף למומחים לכירורגיה פלסטית, בין אם זה אני או בין אם זה מומחה אחר לכירורגיה פלסטית. אנחנו יודעים לראות את התמונה המלאה, להציג למטופל את כלל האפשרויות העומדות לרשותו, ולהציע את הטיפול הנכון". מסכם ד"ר פרנד.

*מילות הבהרה: בכתבה זו אנחנו מתייחסים לניתוחים שהם מתיחת פנים ללא מתיחת צוואר. ישנם מספר שמות לניתוחים אלה כמו:מיני – פייס-ליפט, מיקרו-פייס-ליפט, מתיחת מרכז פנים ועוד… העיקרון דומה בכל הפרוצדורות פשוט עם שמות שונים המתייחסים למתיחת פנים ללא מתיחה של הצוואר.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה