עמוד הבית » "גן קופים" בימוי אבי נשר

"גן קופים" בימוי אבי נשר

צילום: פוסטר הסרט
גן קופים" הוא קומדיה שנונה על סופר ישראלי (אדיר מילר) שספריו זכו להצלחה גדולה בשנות ה-60, אך תרבות הביטול באמצע שנות ה-70 הביאה לדעיכה סופנית של הקריירה הספרותית שלו.

לקראת סוף שנות ה-80 מזהה הסופר שזוהי שעת הכושר לצאת למלחמה על מקומו הראוי בקאנון הספרותי הישראלי. מהאסטרטגיה בה נוקט הסופר מבריקה, איננה מוסרית בעליל ומשעשעת באבסורדיות הגמורה שלה.

אל מערבולת המזימה רבת התהפוכות של הסופר נסחפים גם ילדות מהקיבוץ אלמנה דיי מרוצה מהחיים (שני כהן), קיבוצניק הנושא סוד אסור (יניב ביטון) , שחקנית צעירה חסרת השכלה יחד עם זאת, אינטלגנטית שרוצה לטרוף את החיים אך כושלת (סוזנה פפאין), מבקר ספרות מוביל בתחום חד לשון (ערן זרחוביץ'), במאי קולנוע איטלקי (עלא דקה) הנושא סוד משלו ומפיקה צעירה ואמביציוזית (שירה נאור).

צילום: באדיבות סרטי-יונייטד-קינג

המפגש הגורלי בין כל הדמויות הססגוניות, ישנה לעד את מסלול חייו של הסופר שאינו מוכר ושל כל אחד מהדמויות האחרות."גן קופים" חוקר את הדרך שבה מתגבש קאנון, את נושא ההצלחה האומנותית והמסחרית, ואת השאלה – "איך אני רוצה שיזכרו אותי?" זהו סרטו העלילתי ה-13 של אבי נשר, ששמו הפך כבר מזמן לשם נרדף לקולנוע איכותי, מצליח וקאנוני. נשר גייס גם הפעם את מיטב הכוכבים של המסך הישראלי – אדיר מילר, שני כהן, יניב ביטון וערן זרחוביץ' – ומציג לראשונה גם את סוזנה פפאין, בתפקיד הפריצה שלה. הסרט בהשראה סיפור אמיתי דרמטי מפתיע אשר הדמות המרכזית הסופר כל מהותו להיות נערך בקרב מבקרי הספרות והדרך בא הוא נוקט לספר סיפור שהוא יוצר במוחו הקו הדק בין מציאות לדמיון ומצייר דרך הסביבה הצלחה.כך הוא מגייס ל"תוכנית " את סוזנה משלם לה בעבור שירותיה על מנת שתשקר ויוצרת עבור הסופר את המהלכים לפרסומו.

באדיבות סרטי-יונייטד-קינג-צילום: זיו-ברקוביץ

 

הסרט נפלא הדמויות מורכסות ובעלילה הולכת ומסתעפת עם השקרים, דרמה מהפנטת ומרגשת. משחק נהדר של השחקנים אשר ידועים בתחום הקומדיה ובסרט זה הם מוכיחים את יכולם הגדולה לשחק בסרט דרמטי.

הסרט נרכש להפצה בינלאומית בידי חברת ההפצה היוקרתית "פנדנגו", אשר הפיצה בעבר את הסרטים של פאולו סורנטינו, נני מורטי וסרטים זוכי פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. במסגרת העבודה על פסקול הסרט חברת המוזיקה יוניברסל מיוזיק פאבלישינג גרופ. הפיקה גם את שיר הסיום של הסרט, בביצוע של מגי היקרי. היקרי מבצעת גם את שיר הנושא של הסרט "חום ואהבה", יחד עם סוזנה פפאין, והקליפ לשיר בוים בידי נשר, קליפ ראשון בקריירה רבת ההישגים שלו.

באדיבות סרטי-יונייטד-קינג-צילום:זיו-ברקוביץ

 

הסרט הופק על ידי "סרטי יונייטד קינג"- משה אדרי ולאון אדרי, אבי נשר, מטרו תקשורת, אלעד גביש, ארטומס תקשורת ובתמיכת קרן רבינוביץ' לאמנויות וקשת 12.

בהשתתפות: אדיר מילר, שני כהן, יניב ביטון, סוזאנה פפיאן, ערן זרחוביץ', עלא דקה, שירה נאור, כרמל נצר, אבי סרוסי, פדריקו פצ׳יפיצ׳י, רינה מצליח, דנה פריד.

28/9 בבתי הקולנוע

לכו לראות!

טריילר "באדיבות סרטי יונייטד קינג"

הוספת תגובה

הוספת תגובה