עמוד הבית » האמן יצחק אליעזרוב חושף את סיפור חייו במופעו החדש בשם "מפלורנטין להוליווד"

האמן יצחק אליעזרוב חושף את סיפור חייו במופעו החדש בשם "מפלורנטין להוליווד"

צילום: שירן אליעזרוב
מילדות בשכונת פלורנטין ועד להופעות בהוליווד ובניו יורק, בגיל 84 אליעזרוב מסרב לנוח ומשיק מופע ייחודי המספר את אודות חייו

במרכז האתני הרב תחומי ענבל בתל אביב נערכה ביום שלישי בשבוע שעבר הבכורה הרשמית של המופע "מפלורנטין להוליווד" של האמן יצחק אליעזרוב בן ה-84. אליעזרוב אולי נשמע לכם על פניו מבוגר, אך אם תשאלו אותי, הוא בעל אישיות וכריזמה של גבר בשנות ה-40 לחייו.

עוד בטרם שהמופע התחיל, ניתן היה לראות אלמנטים עם סגנון בוכרי על הבמה, מה שנתן לנו הצצה קלה על חייו עוד לפני שאליעזרוב התחיל במופע. עם עלייתו לבמה, הדבר הראשון שלא היה ניתן להתעלם ממנו זה ההתרגשות והחיוך שהיה נראה כאילו הוא מופיע בפעם הראשונה בחייו. זה אומנם מצחיק קצת לחשוב כי בכל זאת מדובר באומן מנוסה שעשה את דרכו הראשונה על הבמה בגיל שמונה.

צילום: מיכאל חיימוב

את המופע התחיל כאשר סיפר כי נולד בשכונת הבוכרים בירושלים ובהמשך הוא ומשפחתו עברו לשכונת פלורנטין בתל אביב. כאשר גולל את תחילת סיפור חייו, אליעזרוב ליווה את סיפורו במספר שירים אותנטיים ויפים כאשר מאחוריו ניתן היה לראות את מילות השיר ואף תמונות משפחתיות וקטעי וידיאו מאותה תקופה.

צילום: מיכאל חיימוב

חלק זה במופע בהחלט נתן טוויסט מעניין מצידו של אליעזרוב שגרם לקהל להרגיש שהם חלק בלתי נפרד מסיפורו. בהמשך סיפר על הפעם הראשונה בה הופיע על הבמה. לדבריו, היה בן שמונה בלבד כאשר הופיע עם הוריו בלהקה בוכרית שהייתה שייכת לאביו. את ילדותו תיאר כמיוחדת במינה, וציין שעל אף החיים הדלים שהיו באותה תקופה בארץ, מוזיקה הייתה דרך חיים עבורו ועבור משפחתו.

לאחר מכן סיפר כי לאחר שירותו הצבאי, הצטרף ללהקת "ענבל" ובהמשך יצא עימם לסיור הופעות ברחבי ארצות הברית ובקנדה, שם הופיע לראשונה עם כלי הנגינה המכונה צ'אנג שנראה ממש כמו נבל אותו הכין בעצמו. זמן קצר לאחר שסיפר על הכלי המפורסם הוא החל לנגן בו. הצלילים שנשמעו מהצ'אנג היו כה עדינים ומיוחדים ונתנו מרגש של אווירה אותנטית של תקופה אחרת, או במילים אחרות זה הרגיש כמעין מסע בזמן.

צילום:מיכאל חיימוב

בהמשך המופע כדי להמחיש לקהל את אהבת משפחתו למוזיקה ולתרבות, הצטרפה אליו אחייניתו והחלה לנגן באורגן בעוד הוא מנגן בחליל צד. יחדיו ניגנו מספר שירים ואליהם הצטרף הקהל בשירה ומחיאות כפיים. אליעזרוב לא חסך מהקהל את המידע וסיפר בהמשך כי במהלך חייו התחתן ארבע פעמים ונשוי היום באושר לאשתו איוט שנכחה גם היא במופע. בעודו מספר על אשתו היה ניתן לראות תמונה מאירוע חתונתם מוקרנת מאחוריו.

צילום: מיכאל חיימוב

לקראת הסוף כדי לחתום את המופע עם סממנים של העדה הבוכרית וברצון עז לחשוף את הקהל בפני תרבות העדה, אליעזרוב וכמה מבני משפחתו עלו לבמה כשהם עוטים בגדים מסורתיים והחלו לפצוח בריקודי פולקלור המאפיינים את העדה. ולי רק נשאר להודות לאליעזרוב ומשפחתו שחשפו בפניי סיפור חיים מרתק ומופע מיוחד במינו.

ליאור שמיר צילום: פרטי