עמוד הבית » הדרך לאילת סרטו של יונה רוזנקיאר

הדרך לאילת סרטו של יונה רוזנקיאר

הדרך-לאילת פוסטר, באדיבות יונטייד קינג
פרמיירת הסרט נערכה בסינמה סיטי בגלילות הגיעו שחקנים ,בני משפחה ואורחים לצד קוקטלים ונשנושים

רקע על הסרט

בן, ממורמר ודימכאוני שאנו מוצא את הכיוון בחייו, מגיע עם אשתו ובנו לביקור בקיבוץ ילדותו בצפון לאביו שהקשר עימו רופף. הוא מתכנן עם אשתו לבקש מאביו אלכוהוליסט אלברט, לעזור לו לתבוע את הדירה האבודה של הוריו של אלברט בוורשה. אך לאלברט יש תכניות אחרות, הוא שותה בבר הקיבוץ ולאחר מריבה עם משהו הוא תערב, כשהוא שיכור כלוט, מול חברי הקיבוץ שהוא יכול לנהוג על טרקטור כל הדרך לאילת. חברי הקיבוץ לועגים לו וכך אלברט ובנו יוצאים למסע איטי, הזוי ובלתי צפוי דרך הפריפריה המוזנחת והנשכחת של ישראל, ולאורך הדרך הם מכירים אנשים עם סיפורי חיים שונים. במהלך המסע הבן מגלה מחדש את אביו המרתק, את הסיבה האמיתית מאחורי היציאה למסע וייתן לאלברט הזדמנות אחרונה לגאולה.

צילום: ורד אדיר."באדיבות סרטי יונייטד קינג"
צילום: ורד אדיר."באדיבות סרטי יונייטד קינג"

הבן מתאמץ עבור אביו להגיע לאחיו החורג ולדבר אל ליבו ושיסלח לו על הנטישה שלו בילדותו אך ללא הואיל. הם ממשיכים במסע תוך כדי הם מגלים את אהבתם של אב ובן.

יונה רוזנקיאר מספר: "כשניגשתי לכתוב את הדרך לאילת לא ממש ידעתי לאן אני נכנס. ידעתי שאני ארצה לכתוב סרט על אב פוסט טראומטי ממלחמת יום כיפור וידעתי שאני גם רוצה לספר קצת על מי היה אבא שלי, שנפטר כמה שנים קודם. הפוסט טראומה היא נושא חוזר וכאוב אצלי. אם בסרט הראשון רציתי לספר על הפוסט טראומה של הבנים, כאן אני מתמקד בפוסט טראומה של האבות, ומנסה לעזור לילדים להסתכל על אביהם שחזרו אחרת מהמלחמה באור אחר. השנה נציין 50 שנה למלחמת יום-כיפור, ובסרט זה אני מבקש להאיר את הפוסט טראומה של אותו דור שכמעט ולא טופל".

זהו סיפור קומי ודרמתי מצחיק ומרגש על אב שמעולם לא ידע להיות אחר ועל הבן שניסה כל חייו לברוח מעצמו וממשפחתו ולאט הבן מתחיל להבין את משמעות המשפחה ואהבתו לאביו. סיפור מרגש ונוגע ללב.

לכו לראות.

שחקנים: שמואל ויזלוז'ני | יואל רוזנקיאר

אביבה נגוסה | דובר קוסשווילי | אברהם סלקטר | דניאל סבג | מיכה רוזנקיאר

מופץ על ידי סרטי יונייטד קינג

בבתי הקולנוע החל מה-4.5.23

הוספת תגובה

הוספת תגובה