עמוד הבית » היגיינת הידיים גורם במניעת התפרצות שפעת

היגיינת הידיים גורם במניעת התפרצות שפעת

דר פישר סדרת אלכוג'ל צילום-יעל האן
עשרות אלפי ישראלים מוצאים עצמם בימים אלה ללא חיסון לשפעת, זאת לאחר שמשרד הבריאות קרא לציבור הרחב ללכת ולהתחסן. רבים פקדו את קופות החולים בכל רחבי הארץ, אולם התורים התארכו ובמקומות רבים החיסונים אזלו.

ארגוני הבריאות המובילים בעולם, בניהם ה-CDC – המרכז לבקרה ומניעת מחלות (Centers for Disease Control and Prevention), קובעים כי היגיינת הידיים מהווה גורם מכריע במניעת התפשטות מזהמים במהלך התפרצות מחלות חורף כמו שפעת. על מנת להקטין את התפשטות המזהמים, יש לשטוף את הידיים במים וסבון, או בהיעדר מים וסבון, יש לחטא את הידיים בחומר חיטוי המבוסס על אלכוהול (דוגמת ד"ר פישר אלכוג'ל) בריכוז 60% לפחות.

לפי ה-IFH – הפורום המדעי העולמי להיגיינת הבית (International Scientific Forum of Home Hygiene), זיהומים רבים מתפשטים דרך הידיים, משום שהן באות במגע עם נקבי הגוף כמו האף, הפה והעיניים. בצורה זו יכולים גורמי הזיהום הפתוגניים לחדור לגוף ולגרום למחלה.

השפעת נמצאת סביבנו בכל מקום ואי אפשר לעצור אותה לחלוטין. עם זאת, מומחי בריאות רבים מסכימים כי ניתן להפחית באופן משמעותי את ההידבקות במחלה על ידי שמירה על היגיינת הידיים.

הדרך הנכונה לשמירה על היגיינת הידיים היא באמצעות שימוש במים וסבון באופן יסודי במשך 15-20 שניות. עם זאת במצבים רבים במהלך היום, מים וסבון אינם זמינים בקרבת מקום. לשם כך פיתחו מעבדות המחקר של ד"ר פישר את סדרת אלכוג'ל – סדרת מוצרים לשמירה על ההיגיינה, המאפשרים ניקוי יסודי בכל זמן ובכל מצב, גם בהיעדר מים וסבון בקרבת מקום.

תכשירי הסדרה מבוססים על נוסחה ייחודית המשלבת אלכוהול (70%) לניקוי יסודי, פרו ויטמין B5 וגליצרין לשמירה על לחות ורכות העור. תכשירי הסדרה מתאימים לבעלי עור רגיש (סנסיטיב) מאפשרים ניקוי מהיר, יעיל ויסודי ללא צורך במים וסבון וקוטלים 99.99% מהחיידקים.

הסדרה מהווה פתרון יעיל ונוח לשמירה מרבית על היגיינת הידיים בכל זמן ומצב גם במקומות ציבוריים, בעבודה, בנסיעות ובטיולים, בגן, בבית ספר ואפילו בבית. כמו כן, הסדרה משמשת את הסגל הרפואי, רופאים ואחיות במרפאות ובבתי החולים.

בסדרת אלכו-ג'ל פתרונות רבים המתאימים לשמירה על ההיגיינה:

Alco-Gel ג'ל יעיל במיוחד לשמירה על היגיינת הידיים לניקוי מהיר ויעיל במיוחד ללא צורך במים וסבון. נוסחה ייחודית המשלבת  70%אלכוהול לניקוי יסודי, פרו ויטמין B5 וגליצרין לשמירה על לחות ורכות העור. בסדרה מגוון גדלים וניחוחות. (30-500 מ"ל) 9.90-34.90  ש"ח

 

בלעדי!  ALCO- GEL WIPES מגבונים היגייניים לידיים לניקוי מהיר ויעיל בנוסחה ייחודית המשלבת 70% אלכוהול לניקוי יסודי, גליצרין לשמירה על רכות העור ואלוורה להרגעת העור. ארוזים הרמטית באריזות אישיות. לשימוש נוח במיוחד, לנשיאה בכיס, בארנק או בתיק. מחיר 14.90 ש"ח

 

אלכו-ג'ל Wipes לניקוי וחיטוי משטחים ואביזרים – מגבונים אנטי-בקטריאליים לניקוי וחיטוי משטחים ואביזרים. לשמירה מרבית על היגיינה בכל זמן ובכל מצב. עומדים בתקן הישראלי לחיטוי משטחים. מגבונים גדולים ועבים במיוחד. מתאימים לשימוש במקומות ציבוריים, נסיעות, טיולים, בגן, בבית הספר ואפילו בבית. המגבונים מומלצים לשמירה על ההיגיינה קודם מגע עם מושב אסלה, עמדת החתלה, משטח אוכל, עגלת תינוק, עגלת קניות ועוד. 20 מגבונים באריזה, מחיר 9.90 ש"ח

 

טיפים נוספים להקטנת הסיכוי להידבקות:

  • כשמשתעלים או מתעטשים מומלץ לכסות את הפה והאף בטישיו ולא ביד. מיד בתום השימוש לזרוק את הטישיו לפח.
  • להימנע ממגע ידיים לא נקיות באף ובפה וגם בעיניים בכדי להימנע מהדבקות בדלקות עיניים.
  • חשוב לאוורר את הבית והמשרד לעיתים קרובות ולאפשר לאוויר נקי להיכנס פנימה.
  • האוויר בבית יבש יותר בחורף, לכן מומלץ להוסיף לחות על ידי שימוש במכשיר אדים.
  • יש להקפיד על תזונה עשירה בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים לחיזוק המערכת החיסונית.
  • להרבות בשתיית מים במשך היום.
  • להימנע מעישון ואלכוהול.
  • להקפיד לרחוץ ידיים לפני שאוכלים.
  • להורים לתינוקות יש להקפיד על היגיינת הידיים בעת הטיפול בתינוק: לפני הכנת המזון, האכלה ולפני/אחרי החלפת חיתול.
  • מומלץ להימנע משימוש במגבות פנים משותפות.
  • לצוות האחיות והרופאים יש להקפיד על ניקוי הידיים בין חולה וחולה.

על פי מחקרים שנערכו בארה"ב:

  • כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת אינם מקפידים על שטיפת ידיים לאחר הביקור בשירותים.
  • אחד מכל ארבע אינו שוטף ידיים אחרי החלפת החיתול לתינוק.
  • פחות ממחצית מקפידים לשטוף ידיים אחרי הטיפול בחיות המחמד.
  • שני שליש אינם שוטפים ידיים אחרי שיעול או התעטשות.
  • שמונים אחוז אינם שוטפים ידיים אחרי מגע עם מטבעות ושטרות של כסף (הידועים כמזוהמים).

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה