עמוד הבית » המדע שמאחורי כיסויים לבריכות: שמירה על ניקיון המים

המדע שמאחורי כיסויים לבריכות: שמירה על ניקיון המים

צילום: Spartaspa
בריכה נוצצת וצלולה היא התגלמות ההנאה בקיץ. עם זאת, בעלי בתים רבים מתקשים בשמירה על איכות מים וניקיונם, וזאת הנקודה שבה נכנסים לתמונה כיסויים לבריכות. אביזרים אלה חשובים להגנה ויוצרים מראה מזמין.

מאמר זה מציג את המדע מאחורי כיסויי בריכה והאופן בו הם תורמים ביעילות לשמירה על מים נקיים בבריכת השחייה שלכם.

חשיבות כיסויים לבריכות לשמירה על ניקיון המים

מי בריכה נקיים יוצרים מראה אסתטי ומאפשרים שחייה בריאה ובטוחה, כפי שנקבע על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כלומר, בריכות שאינן מתוחזקות היטב עלולות להכיל פתוגנים מזיקים ולהוביל למחלות שעלולות להוביל למגוון תסמינים, מגירויים קלים בעור ועד לבעיות חמורות במערכת העיכול.

על מנת למנוע בעיות אלו וליהנות מסביבת שחייה בטוחה, יש להקפיד על ניקיון מי הבריכה עם פרישת כיסויים לבריכות, המשמשים מחסום יעיל מפני מזהמים שונים.

מחסום פיזי

אחד התפקידים העיקריים של כיסוי בריכה הוא לשמש מחסום פיזי המונע כניסת פסולת ומזהמים למים. עלים שנפלו, חרקים, אבק ולכלוך אינם מזהמים את המים כשהכיסוי מותקן על הבריכה, וכמות הפסולת שחודרת למים מופחתת בשיעור של עד 95%.

עם הפחתת חדירת חלקיקים זרים, כיסויים לבריכות מפחיתים משמעותית את עומס העבודה של מערכות הסינון והניקוי של הבריכה, מה שמוביל לתפקוד תקין למשך פרק זמן ארוך של ציוד הבריכה, לצד הפחתת עלויות התחזוקה.

הפחתת אידוי

אידוי מים הוא תהליך טבעי המתרחש בכל הבריכות. עם זאת, אידוי מוגזם יכול להוביל לחוסר איזון בכימיה של המים, הדורש התאמות תכופות. על פי הסוכנות להגנת הסביבה של ארצות הברית (EPA), בריכות לא מכוסות עלולות לאבד עד 70% מהחום שלהן עקב אידוי.

כיסויים לבריכות, ובמיוחד הכיסויים התרמיים, מפחיתים משמעותית את קצב אידוי המים, כך שטמפרטורת המים נשמרת ואין צורך לבצע התאמות כימיות, כפי שמוסבר במחקר שפורסם בכתב העת Journal of Environmental Management שהוכיח ששימוש בכיסויי בריכה יכול להפחית את אידוי המים בעד 95%.

שימור כימי

שמירה על האיזון הכימי הנכון בבריכה חיונית לצלילות המים ולבטיחותם. עם זאת, כאשר המים מתאדים, הם מרכזים את הכימיקלים הקיימים בבריכה, ולעתים קרובות דורשים טיפולים כימיים נוספים, כך שכיסוי לבריכה יכול להפחית את הצורך בהתאמות כימיות בשיעור של עד 60%.

עם  הפחתת צריכת כימיקלים, כיסויי הבריכה לא רק חוסכים לכם כסף אלא גם תורמים לסביבת שחייה יציבה ובטוחה יותר.

כמה מילים לסיום

כיסויים לבריכות חיוניים להגנה על ניקיון מי הבריכה, והם מתפקדים כמחסום פיזי שמונע חדירת פסולת ומזהמים למים, לצד הפחתת עומס העבודה על מערכות הסינון.

וזה עוד לא הכול. הכיסויים מפחיתים באופן משמעותי את אידוי המים, חוסכים במים, שומרים על טמפרטורת המים ומפחיתים את הצורך בהתאמות כימיות.