עמוד הבית » "הנהג של מדלן" – סרט של כריסטיאן קריון

"הנהג של מדלן" – סרט של כריסטיאן קריון

פוסטר הנהג של מדלן באדיבות סרטי נחשון
המשפט "כרמלה בוחבוט הייתה אשה מוכה" – הוא אולי אחד ממשפטי הפתיחה המפורסמים בתולדות המשפט הישראלי. בוחבוט הורשעה בהמתתו של בעלה שנהג להכותה, אך לאחר דיבייט ציבורי שהתרחש בשנות התשעים למאה הקודמת, נגזר דינה לשלוש שנות מאסר, לאחר שבית המשפט העליון הפחית את העונש משבע שנים.

אבל המשפט בעיקר העלה לתודעה את תסמונת האשה המוכה המשמשת בשיטות משפט שונות, כטענת הגנה בפלילים. BATTERED WOMAN SYNDROM הועלה בשנות השישים והשבעים למאה הקודמת, אך לא שימש כטענת מזכה נאשם או נאשמת אך בהחלטה קיבל מקום בשיח המשפטי וברפורמות השונות בעבירות ההמתה.

אבל מן המזרח התיכון, אל צרפת, המדינה המתקדמת, ואל מונית בה מתרחש סרט שלם, במהלכו גיבורת הסרט מבקשת מנהג מונית המסיע אותה לאורך יממה בתחנות חייה בפאריס. תחנות של שמחה ועצב, ולא מעט טרגדיות שפוקדות אותה.תחנה הדרמטית והמרכזית היא זו שמעוררת מהומה בציבוריות הצרפתית בשנות החמישים והשישים למאה הקודמת ועוסקת בשינוי התפישה באשר לצורך להגן על נשים ולהעצימן, ופורשת יריעה חברתית וספרותית נפלאה של אשה שחצתה את שנת התשעים לחייה, ועוברת דרך תחנות חייה השונות, שהן גם תחנות בחיי האומה הצרפתית, כמודל של אומה מערבית טיפוסית.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

לין רנו, שחקנית בשנות התשעים לחייה, משחקת משחק מאופק ונפלא לצדו של נהג המונית שמשוחק בידי השחקן הנפלא דני בון שמתחיל את הסרט כעוד יום שגרתי ומוצא עצמו שותף למסע שישנה גם את חייו.

באדיבות : סרטי נחשון

הבמאי כריסטיאן קריון, ידוע בסרטים המבקשים להציג יחסים בין שני זרים, בעלי תכונות שהופכות את היחסים הבלתי אפשריים לחיבור גורלי, ויש לו חיבה ליחסים בין זקנים לצעירים, כאלה שמהדהדים את חייהם אלה באלה, וגם הסרט הנפלא הזה בנוי על פי המתודה הייחודית הזו של קריון.

הנופים האורבאנים הפריסאים לצדם של השחקנים, מעלים מסע אפי ומרגש בסרט שהדרמה שבו משוחקת באיפוק נפלא, באנדרסטייטמנט קולנועי שמעצימים את הדרמה והופכים את הסרט לחוויה עוצרת נשימה.

צילום: באדיבות סרטי נחשון

בקיצור, סרט נפלא. לכו לראות.

מאת אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש הפודקאסט "משפט חוזר" בתאגיד השידור "כאן", ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.

הוספת תגובה

הוספת תגובה