עמוד הבית » הסוד הקבלי של הצופן הזוגי

הסוד הקבלי של הצופן הזוגי

צילום: pexels
"טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן-הָאֶחָד" (קהלת ד' ט')

מאז ומעולם רצו בני האדם, שהם חיות חברתיות, לייצר קשרי זוגיות טובים ופוריים. כבר בספר בראשית בסיפור הבריאה (ב' י"ח) אנו קוראים, "לֹא-טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ; אֶעֱשֶׂה-לּוֹ עֵזֶר, כְּנֶגְדּוֹ". מפרש רש"י, זכה – קיבל עזר, קיבל תמיכה, לא זכה קיבל התנגדות וביקורת.

הסיף שלמה המלך החכם באדם וכתב בספר קהלת "טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן-הָאֶחָד" (קהלת ד' ט'). הוסיף וכתב " שְׁלֹשָׁה הֵמָּה נִפְלְאוּ מִמֶּנִּי וְאַרְבָּעָה לֹא יְדַעְתִּים. דֶּרֶךְ הַנֶּשֶׁר בַּשָּׁמַיִם  דֶּרֶךְ נָחָשׁ עֲלֵי-צוּר דֶּרֶךְ-אֳנִיָּה בְלֶב-יָם   וְדֶרֶךְ גֶּבֶר בְּעַלְמָה" (משלי ל' י"ח). כלומר, " סוֹד גֶּבֶר בְּעַלְמָה " הוא אחד מפלאי הבריאה: שני אנשים שונים במהותם, בעלי תכונות שונות, צרכים שונים, רגשות וריגושים שונים, מתאחדים תחת קורת גג אחת ומייצרים תא שתפקידו לקיים את העולם כולו.

החיים במאה ה-21 מורכבים. כל אחד רוצה: הגשמה עצמית בלימודים ובקריירה, הגשמה עצמית בסביבת החיים: בית, רכב, מוצרי חשמל, חופשות ב-חו"ל, הגשמה עצמית במשפחה ואת הכל! כאן ועכשיו ומיד. ומה אני רוצה בעצם? לא לבזבז זמן וכסף על דייטים מיותרים. לא לנחול אכזבה כתוצאה מדייט כושל ולמצוא את האחד/האחת המתאימים לי.

צילום: באדיבות שרון נריה

 מה קורה כיום בעולם הדייטים?

ממש עצוב. כאשר זוג יוצא לדייט והאישה מבקשת לשלם את חלקה הגבר מסרב באבירות. אבל… כשהדייט נכשל, הגבר דורש בתקיפות לשלם לו את מחצית עלות הפגישה בבית הקפה או המסעדה, אם לא, הוא עלול אפילו לתבוע את הבחורה. מאיפה אני יודע את זה? כך פורסם במאמר ב 12N ב 13.04.2023 "הנוקמים- גרסת הדייטים: "תחזירי לי את הכסף על הדייט או שאני אתבע. עיגלתי לך למטה". כשאדם שואל את עצמו מדוע הדייטים כושלים או מדוע אין לכם זוגיות, כדאי לשמוע מה אומרת מפת הסוד הקבלי של הצופ והזוגי על פוטנציאל החיבור.

 מהי מהות מפת הסוד הקבלי של הצופן הזוגי?

מפת הסוד הקבלי של הצופן הזוגי מאפשרת לנו לדעת, מראש עוד לפני שאנחנו יוצאים ל"דייט", מהם הסיכויים ומהם הסיכונים בחיבור עם ה"מיועד" ונותנת לנו כלים להתנהגות נכונה. מפת הסוד הקבלי של הצופן הזוגי היא מפה המאפשרת לנו להכיר כלי רב עוצמה לניתוח שלם, ככל האפשר, על אופי ומהות הקשרים, בכל תחומי החיים, הנוצרים בין בני זוג.

צילום: pexels

על מה מבוססת הסוד הקבלי של הצופן הזוגי?

מפת הסוד הקבלי של הצופן הזוגי מבוססת על חיבורי אותיות בין שמות הנבדקים. אות ראשונה עם אות ראשונה, אות שנייה עם אות שנייה, אות שלישית עם אות שלישית ואת רביעית עם אות רביעית. כל הסוד הוא בצירופים. כמו שחיבורי אלקטרונים ופרוטונים יוצרים יסודות כימיים, חיבורי אותיות במיקומים השונים, יוצרים חיבורים אנרגטיים היוצרים מלה או רעיון המאירים התאמה אפשרית או קושי בהתאמה באחד מארבעת התחומים. הקבלה ממליצה על שם בן ארבע אותיות. מה קורה אם בשם יש פחות אותיות? לשם הבדיקה אנו מכפילים את האות האחרונה עד שנגיע לכמות של ארבע אותיות.

יחד עם זאת יש להבין שתורת הקבלה יכולה רק לתאר את הפוטנציאל לזוגיות טובה או גרועה. מה שחשוב הוא, מה יעשה האדם עם המידע אותו הוא מקבל, שכן כאשר אנו למדים על הפוטנציאל הקיים יכולים אנו להגבירו או להנמיכו כפי כתב שלמה מלכנו במשלי כ"ה ט"ו, "לָשׁוֹן רַכָּה תִּשְׁבָּר-גָּרֶם".

צילום: pexels

מה מספרים לנו חיבורי האותיות?

חיבורי האות ה-1 מייצגים את ההתאמה הנפשית בין בני הזוג, את טיב החשיבה של כל אחד מהם ואת רמת החברות ביניהם. חיבורי האות ה-2 מייצגים את הקשר הרגשי בין בני הזוג, את המשיכה המינית ביניהם, את הצרכים הרגשיים שלהם בזוגיות ואת יחסם לבית למשפחה ולילדים. חיבורי האות ה-3 מייצגים את הקשיים בקשר הזוגי. כיצד בני הזוג מתנהגים בעת כעס, מתח או ריב ומהו התיקון של כל אחד מהם. חיבורי האות ה-4 מייצגים את הפן החברתי ואת התחום המעשי של בני הזוג.

הבה ונתבונן במספר זוגות, חלקת ידועים וחלקם אלמונים ונבין איך מתבצע הניתוח הלכה למעשה.

תרח בן נחור ואמתלאי בת כרנבו – ההורים של אברהם אבינו

הזוג הראשון הינו זוג מוכר לנו בספר בראשית. תרח בן נחור, שכידוע היה עובד אלילים ויצר פסלים וצלמים ורעייתו אמתלאי בת כרנבו שהאמינה בבורא עולם האחד והיחיד. נשאלת השאלה כיצד הם הצליחו לקיים זוגיות טובה ואף להביא שלושה בנים: אברם, הרן ונחור.כאשר אנו מציבים את אותיות שמם, האחד מתחת לשני: תרח ומתחתיו אמתלאי, אנחנו מקבלים באות ה-1 את החיבור בין האותיות אלף ותו. א-ת או ת-א. באות ה-2 את החיבור בין האותיות מם וריש.  ר-ם או מ-ר. החיבור באות ה-1 מספר על חיבור עמוק ביותר ברמת התא, חיבור שלם מאלף ועד תו. החיבור באות ה-2 מאפשר שתי אפשרויות. האפשרות האחת לריב כל הזמן ולמרמר את החיים זה לזו מ-ר, האפשרות האחרת היא ר-ם, לרומם זה את זו וזו את זה, לפרגן, לתמוך ולראות את חצי הכוס המלאה.

אברם בן תרח ושרי בת הרן

חיבור האות ה-1, האות אלף והאות שין, נותנות לנו את המלה "אש", כלומר יש לנו כאן פוטנציאל של אהבה לוהטת וגם של עשייה. הרי יסוד העשייה והבריאה הוא יסוד האש. בבחירה נכונה של התנהגות שניהם, שרי יכולה להיות לעזר לאברם. בצרוף ההפוך, ש-א באהבתם הם יכולים לשאת האחד את השני על כפיים.   רק… לא כדאי שאברם ירגיז את שרי, כי היא עצמאית בחשיבה וחכמה ולא כדאי להלהיט את אש המריבה ביניהם. חיבור האות השנייה בית – ריש. נותנת לנו בר – חיטה – הרבה עושר וגם רוב, בחולם חסר. יש לשים לב לפוטנציאל של המריבה 'רב', ולכן כאשר הם יודעים את זה, תמיד כדאי לשוחח על כל סוגיה ולא לריב בגינה.

בואו ונתבונן בשני זוגות של שורדי שואה במאה ה-20, שנפגשו באקראי והיו נחושים להקים משפחות. שכן, הניצחון הפרטי שלהם על מכונת ההשמדה הנאצית, היה להינשא ולהקים משפחות. מה שחשוב במקרים אילו, לדעתי, להתבונן בחיבורי האות ה-2 שלהם, חיבורי הקשר הרגשי.

יוסף היה ספר – חביבה תפרה תיקים

החיבור הוא "בו". שניהם באו מ"שם". למרות שגדלו וחיו רק 360 ק"מ זה מזה, לולא השואה, כנראה שלא היו נפגשים. השקעה רגשית רבה בבן/בת הזוג. קשר לבבי ורגשי עמוק. מוכנים לעשות ולוותר למען הקשר. יש נתינה גבוהה בקשר. גישתם לחיים מעשית וחומרית. לשניהם חשובים הביטחון הכלכלי, היציבות והעבודה.

חיים היה קצב – חדוה היתה גננת

החיבור הוא "יד" ו- "די". עם עליית הנאצים לשלטון, היא ברחה מוינה והוא ברח מצפון גרמניה. מרחק של כ 1000 ק"מ. נפגשו בטריאסט באיטליה להעפיל לארץ. לולא השואה, כנראה שלא היו נפגשים. זהו קשר מומלץ הנותן תחושה של יציבות, בטחון ושייכות. של מתן יד האחד ואחר. רצוי להם ללמוד לא לעצור זה את זה, לא לומר "די", אלא להקשיב.

מעניין אתכם לדעת מה מספרת מפת הסוד הקבלי של הצופן הזוגי שלכם בנושא? מוזמנים לפנות אלי בנושא.

מאת שרון נריה בר און