עמוד הבית » העיקר הבריאות: כיצד להתאים את הבית למי שסובל מבעיות במפרק הירך?

העיקר הבריאות: כיצד להתאים את הבית למי שסובל מבעיות במפרק הירך?

צילום pixabay
אם אתם סובלים מבעיות במפרק הירך, משימות יומיומיות כמו בישול, רחצה, כביסה או אפילו מעבר ממקום למקום ברחבי הבית, יכולות להפוך לאתגר אמיתי. אולם אינכם צריכים לסבול, ישנם צעדים שתוכלו לנקוט כדי להתאים את ביתכם לצרכים שלכם, ולהגן על המפרקים שלכם בו זמנית. ביצוע התאמות אלו יסייע לכם לנהל את שגרת חייכם ללא התקלות ובמינימום כאבים וסיכונים.

זהו את המחסומים

השלב הראשון בדרך הוא לזהות את המחסומים שעומדים בפניכם, על מנת לדעת אילו שינויים בבית עליכם לבצע. קבלת ייעוץ מגורמים מקצועיים עשויה לסייע לכם להתחיל לחשוב על סדרי העדיפויות שלכם ולזהות את המקומות הבעייתיים בבית שלכם. זה נהדר את אתם יכולים לרדת בכוחות עצמכם מהמיטה ב- 80% מהזמן, אך עליכם להכין את הבית ל- 20% מהזמן שבו אינכם יכולים.

המטבח וחדר האמבטיה

ביצוע התאמות בחלל האמבטיה והמטבח יוכלו לחסוך מכם המון כאב ובזבוז של אנרגיה. חיסכון באנרגיה הוא חשוב כאשר אתם מתמודדים עם בעיות במפרק הירך, על מנת שבמהלך היום תוכלו לנצל את האנרגיה שחסכתם עבור פעילויות שחשובות לכם. שימו לב לשגרת היום שלכם ולאתגרים שאתם מתמודדים אתם בחללים אלו והיערכו בהתאם. אם אתם מתקשים לקום מהשירותים, לצאת מהאמבטיה או שאתם זקוקים לתמיכה בזמן השהות במטבח, מומלץ להתקין מעקות וידיות אחיזה באזורים המתאימים.

מדרגות

אם מפרקי הירך שלכם נפגעו יכול מאוד להיות שיהיה לכם קושי אמיתי לרדת ולעלות במדרגות. אם אינכם רוצים להעביר את חדר השינה שלכם לקומה התחתונה, או שלחלופין אין לכם אפשרות לעשות זאת, אתם יכולים להרוויח המון מהתקנת מעלון. מעלון לנכים יכול לשפר את חייכם במידה משמעותית, שכן בעזרתו תוכלו לעלות ולרדת במדרגות ללא שום מאמץ גופני. בנוסף, אתם יכולים גם להתקין מעקה לבעלי מוגבלויות, להניח שטיחים נגד החלקה, לוודא שהדרך מוארת היטב ולעשות שינויים בבית שימנעו מכם את הצורך לעלות ולרדת בתדירות גבוהה.

הימנעו מהחלקות ונפילות

עוד אתגר שאתם עשויים להתמודד אתו הוא הסיכון שבנפילות ובהחלקות. לכן, אתם צריכים לשים את הבטיחות שלכם בבית בראש סדר העדיפויות. נפילות עלולות לגרום לחבלה ורק להחמיר את המצב שלכם, כך שאם תוכלו להימנע מהן מה טוב. מעלון לנכים יכול לסייע לכם להימנע מנפילות במדרגות, אך מעבר לכך עליכם לדאוג שהסביבה שלכם תהיה בטוחה עד כמה שאפשר. יש דרכים שונות לעשות זאת ביניהן: התקנת מוטות אחיזה ליד האמבטיה והשירותים, פיזור שטיחים נגד החלקה באזורים בעייתיים, השארת אור דלוק בלילה, ישיבה על מושב בעת הרחצה וכדומה.

החשיבות של היערכות נכונה ומותאמת אישית

איבזור הבית ורכישת המוצרים הנכונים דורשת השקעה אך תהיה זו השקעה משתלמת שתאפשר לכם להמשיך להתנהל בעצמאות מרבית, ולהימנע מהצורך להיות תלויים באחרים, או לחלופין, להחליף את מקום המגורים שלכם. לכן שחזרו את שגרת החיים שלכם, זהו את האתגרים והיערכו בהתאם כדי לשפר את איכות החיים.

הוספת תגובה

הוספת תגובה