עמוד הבית » השנה ה-75 לשחרור אושוויץ

השנה ה-75 לשחרור אושוויץ

מלון המלך דוד לובי צילום אורי אקרמן
מלון "המלך דוד" ירושלים יארח את מלך ספרד פליפה השישי, מלך הולנד וילם-אלכסנדר, מלך בלגיה פיליפ, יורש העצר הבריטי הנסיך מוויילס צ'ארלס, יורש העצר של נורבגיה הנסיך הוקון מגנוס, נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא גרמניה פרנק וולטר-שטיינמייר במהלך ביקורם בישראל

רכבת אווירית למלון המלך דוד ירושלים לקראת ציון יום השנה ה-75 לשחרור אושוויץ: מלון "המלך דוד" ירושלים יארח את מלך ספרד פליפה השישי, מלך הולנד וילם-אלכסנדר, מלך בלגיה פיליפ, יורש העצר הבריטי הנסיך מוויילס צ'ארלס, יורש העצר של נורבגיה הנסיך הוקון מגנוס, נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא גרמניה פרנק וולטר-שטיינמייר במהלך ביקורם בישראל.

בנוסף, המלון יארח גם את נשיא איטליה סרג'יו מאטרלה, נשיא בולגריה רומן ראדב, נשיאת קרואטיה קולינדה גרבר-קיטרוביץ', שר החוץ של צרפת ז'אן-איב לה דריאן, שר החוץ של ספרד אלפונסו דאסטיס, שר החוץ של בלגיה דידייה ריינדרס והמושל הכללי של אוסטרליה דייוויד הארלי.

המלון, על כל 233 הסוויטות והחדרים שלו, נערך לקראת ביקורם של מנהיגים וראשי מדינות מכל רחבי העולם שיגיעו לישראל להשתתף בפורום השואה הבינלאומי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ בחסות נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין ויהפוך למבצר ממוגן בין התאריכים: 20-24/1/20.

מלון "המלך דוד" ערוך לביקורים חשובים ומורכבים מסוג זה ובמרוצת השנים אירח שועי עולם, מלכים, נשיאים, ראשי מדינות ומפורסמים רבים.

בין האורחים רמי הדרג שביקרו במלון: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הנשיאים לשעבר ברק אובמה (בביקורו כנשיא וכסנטור), גורג' וו.בוש, ג'ורג' בוש האב, ביל קלינטון, רעייתו מזכירת המדינה הילארי קלינטון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, חוסיין מלך ירדן, אנואר סאדאת נשיא מצרים, הנסיך צ'ארלס יורש העצר הבריטי, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, יורש העצר הספרדי הנסיך פליפה, הזמרת ברברה סטרייסנד, הזמר בונו מ-U2, מרתה סטיוארט, שחקן הקולנוע הבריטי רוג'ר מור ועוד רבים.

מלון המלך דוד נבחר דרך קבע על ידי מגזין Travel & Leisure לרשימת 500 בתי המלון הטובים בעולם. המלך דוד, המלון המוביל מישראל ברשימה המכובדת, נכלל ברשימת עשרת המלונות המובילים באפריקה והמזרח התיכון במשך 15 שנה ברציפות על ידי המגזין.

בנוסף, מלון המלך דוד ירושלים נבחר על ידי הארגון היוקרתיThe Leading hotels of the world בין עשרת בתי המלון הטובים ביותר במזרח התיכון ובאפריקה לשנת 2019.

ההיסטוריה של מלון "המלך דוד"

האמונה כי יום אחד תהייה התיירות ענף כלכלי פורח בישראל, חייבה בתקופת המנדט הרבה מאוד חזון. מלון "המלך דוד" בירושלים מייצג יותר מכל את החזון הזה.

כבר בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת, כאשר ירושלים הייתה עדיין עיר קטנה, האמינו מייסדי המלון, בני משפחת מוסרי ממצרים, כי יש הצדקה להקים בעיר מלון שישתווה ברמתו למלונות פאר בעולם. הגשמת החזון הייתה תהליך ארוך ומורכב לנוכח המצב הביטחוני המעורער בארץ ישראל. למרות כל הקשיים, לא התפשרה משפחת מוסרי על איכות הבנייה ועל ההידור, על רמת החדרים ועל איכות השירות. בינואר 1931 נפתח המלון בנוכחות אורחים רבים מהארץ ומחו"ל.

בשנות ה-40 הפך מלון "המלך דוד", למשכן הקבע של המנהל הבריטי הבכיר, הן הצבאי והן האזרחי. ב- 22.7.1946, בשיאו של מאבק המחתרות בשלטון הבריטי נכנסו למקום אנשי האצ"ל כשהם מחופשים לעובדים ערבים והחדירו כדי חלב מלאים בחומר נפץ למטבח מסעדת לה רג'אנס בקומה התחתונה שבאגף הדרומי של המלון. בשעה 12:30 בצוהרי יום הקיץ החם הרעיד פיצוץ אדיר את ירושלים. האגף הדרומי של מלון "המלך דוד" קרס כולו. אמנם נשלחה התרעה על הפיצוץ המתוכנן, אך מסיבה לא ברורה המלון לא פונה וחמש קומות של אבן ירושלמית התרסקו וקברו תחתיהם עשרות מבין העובדים אשר שהו באותה שעה במלון.

האגף שפוצץ לא שוקם ונותר כפצע מפויח בלב המבנה המרשים. עד חודש מאי  1948 שימש המלון כמעין מצודה עבור חיילי הצבא הבריטי. עם עזיבתם אימצו אותו אנשי הצלב האדום כמטה הארגון בארץ ישראל אך עם פרוץ מלחמת העצמאות נטשו אותו גם הם ועברו אל בניין ימק"א, המוגן יותר, מעבר לכביש. את מקומם במלון הכמעט נטוש תפסו משקיפי האו"ם אשר שהו בו תקופה ממשוכת.

כאשר המערכה על ירושלים הגיעה לשיאה ומלון "המלך דוד", אשר נמצא מול קו האש של חיילי הלגיון הערבי, הפך לעמדה קדמית הנמצאת תדיר תחת אש, החליטו גם משקיפי האו"ם לנטוש את הבניין לטובת חיילי צה"ל.

בשלהי 1948, עם שוך הקרבות, חזר "המלך דוד" אט אט לתפקד כמלון ובשנת 1958 רכשו אותו האחים יקותיאל וסמו פדרמן, מקימי רשת "מלונות דן" הצעירה דאז.

כשנרכש היה מצבו של המלון בכי רע – הריסות האגף הדרומי אשר פוצץ האצ"ל בשנת 1946 יחד עם צלקות הכדורים אשר ירו בו חיילי הלגיון בזמן מלחמת השחרור יצרו למלון מראה מוזנח ורק חדי עין יכלו עדיין להבחין ביופיו המקורי. האחים פדרמן הבינו את גודל האתגר הניצב בפניהם והשקיעו 2 מליון דולר – סכום עתק במונחי אותם ימים – בבנייתו מחדש של האגף הדרומי ובשיפוץ החדרים הקיימים.

בסוף שנת 1958 פתח מלון "המלך דוד" המחודש את שעריו והפך מיד למלון הבית של כל חברי ממשלות ישראל ואורחיהם.

על מלון "המלך דוד"

המלון  היוקרתי  צופה אל מול נופי העיר העתיקה בירושלים ושוכן במרחק הליכה מהאתרים הקדושים וההיסטוריים וממרכזי המסחר והתיירות הרבים בעיר. המלון אירח נשיאים, ראשי מדינות ושועי עולם ומפורסמים רבים.

בריכת המלון הינה הבריכה היוקרתית ביותר בארץ הצופה לנוף ירושלמי עוצר נשימה, מטופחת, מוקפת גנים מרהיבים, כוללת בריכה מיוחדת לילדים ומתקני שעשועים. מלתחות ושירותים חדישים ומטופחים, מסעדה בשרית כשרה בשטח הבריכה  ושירות מלצרים לנופשים בבריכה.

במלון שפע של אטרקציות לנופשים ולאנשי עסקים, המתחילים בהיצע הקולינרי המשובח שיצא שמו למרחקים בניצוחו של שף המלון דוד ביטון שנבחר לאחרונה על ידי מדריך המסעדות הצרפתי "גו-מיו" לשף השנה לשנת 2020, על עבודתו במסעדת לה רג'אנס במלון. החל  מארוחת גורמה בשרית כשרה הנשענת על מגוון וטעמי המזרח התיכון במסעדת לה רג'אנס  הידועה,  או חוויה  חלבית  וצמחונית  במסעדת גן המלך הצופה אל  הגנים הייחודים ובריכות המלון, או  הנאה בבר היין הסולידי שמציע תפריט יין ישראלי איכותי באווירה אינטימית ויוקרתית.

מלון המלך דוד ירושלים צילום יורם אשהיים
המלך דוד- סויטה מלכותית-
צילום אורי אקרמן
סוויטת ירושלים במלון המלך דוד סלון
צילום אורי אקרמן

הוספת תגובה

הוספת תגובה