עמוד הבית » השפעת דימוי הגוף על השחרור המיני הנשי

השפעת דימוי הגוף על השחרור המיני הנשי

צילום:pexels
"לעולם אינך ערומה יותר מאשר את ניצבת ערומה מול גבר". כך כותבת ננסי קאליש בספרה באנגלית: the nice girls guide to sensational sex

אם נפשט את הדברים, אחד הדברים שיכולים מאד לעכב  את השחרור המיני של האשה הוא עד כמה האשה שלימה עם המראה שלה, הגוף שלה. בתקופה שלנו ענין היופי והשלימות עם הזהות החיצונית שלנו הפך למורכב יותר. הנשים במדיה – דפי השער של העיתונים, פרסומות, תמונות הפייסבוק והאינסטגרם שעוברות שיופים על גבי שיופים בפוטו שופ, משדרות ומחצינות לא פחות מאשר שלימות!

כשהמדד ליופי ולשלימות עם המראה שלנו הינו ביחס לכל המדיה שהזכרנו לעיל, יש סיכוי גדול שנשים רבות לא ירגישו שלימות עם המראה שלהן, מכיוון שהוא איננו עומד בסטנדרט השלימות של דוגמניות העל במדיה. למרות שכולנו יודעים שכדי לצאת כמו שהן יוצאות בתמונות, מלבד איפור כבד שהוא קרוב למסכה של ממש שהקשר בינה לבין המקור מקרי בהחלט, ישנם גם הצלמים המקצועיים והעריכה של התמונות המסירה פגמים ומצמצמת ממדי גוף. אך בסופו של דבר, מה שעולה למדיה הינו ה-רף שנשים רבות מאמינות שהוא ה-רף שעל פיו נקבע מדד היופי שלהן.

צילום:pexels

האם נשים מן המניין יוכלו להתמודד עם סטנדרטים של דוגמניות שהמראה החיצוני שלהן הוא מפעל חיים ומקור הכנסה המייצר כסף? והלא אותן 'cover girls' מטפלות בגופן כל היום, קופצות מניתוח לניתוח, משקיעות שעות על אימונים, אוכלות מאכלים המזכירים יותר אצות ים מאשר מזון שגרתי, ובעצם עושות הכל כדי להשקיע בעסק שלהן שנקרא היופי, שמכניס להן כנראה הרבה כסף.

הבעיה איננה רק ההשוואה של חלק מהנשים ל-רף היופי של דוגמניות העל, אלא גם עצם העובדה שנשים רבות מודעות היטב למה גברים מעדיפים ואוהבים יותר בגוף של אשה והן עלולות להרגיש שלא בנח בינן לבין עצמן מחמת הספק שהן "לא מספקות את סחורה".

כשהאשה לא תרגיש שלימה עם המראה שלה, בין בעיני עצמה, אך בעיקר בעיני בן הזוג שלה, כשהיא חושבת/מרגישה שגופה לא מוצא חן בעיניו, זה עלול להשפיע באופן ישיר על האיכות המינית והשחרור המיני שלה. נשים כאלה בדרך כלל לא ירצו לקיים יחסים באור.

גם בחדר החשוך, הן יהיו יותר עסוקות במה הגבר שאיתן רואה או לא רואה מאשר בהנאה מהמין עצמו. הפחד מהגוף שלהן, מחוסר השלימות שלהן, עלול לגרום למחסומים רבים שיפגמו בהנאה הזוגית.

כאן נכנס תפקידו של הגבר לתמונה.

אם האשה שלך מוצאת חן בעיניך, אתה נמשך אליה פיזית, מינית, מבלי להתחשב במדדי החברה להגדרת יופי אלא לפי הטעם האישי שלך, חשוב שהיא תדע מזה. אמנם לא בהגזמה, אל תרבה להחמיא לה על כמה היא מושכת וסקסית כל יום כמה פעמים, אבל חשוב שתביע בפניה מדי פעם עד כמה היא מושכת וסקסית בעיניך. יש שסוברים שכדאי שלא לשבח אשה על מיניותה אלא דוקא סמוך ובמהלך האקט עצמו ולא סתם ככה במשך היום כדי שלא ליצור תוצאה הפוכה של סלידה מהגבר בגלל 'נידיות'. כך או כך חשוב שבת הזוג שלך תדע שהיא מושכת בעיניך. טריק נחמד שאוכל ללמד אותך הינו לבהות פעם בכמה זמן באשה שלך בהייה עיונית, תוך כדי שהיא עסוקה במשהו. כשהיא תשאל למה אתה מסתכל עליה, פשוט תאמר לה: "אני  לא יכול להוריד את העיניים מלהתבונן ביופי שלך". משפט קטן שעושה המון.

צילום:pexels

בזמן ההיריון חשוב אפילו יותר לתת לאשה ביטחון לגבי המראה שלה. נשים רבות מרגישות בזמן ההיריון שמנות ובלתי מושכות בעליל. היריון הוא דבר יפה, הוא עוצמתו של הטבע בשיא תפארתו, לפעמים הוא עושה את האשה אף יפה יותר בהיבט העמוק. אם הגבר רוצה לשמור על איכות חיי המין שלו גם בזמן ההיריון, עליו להבין את התפקיד החשוב המוטל עליו בהיבט הפסיכולוגי – לשחרר את בת זוגתו מרגשות שליליים ומדימוי עצמי נמוך. ואף להדגיש לה שההיריון אף עשה אותה יפה יותר. אין זמן יותר נחוץ לאשה לחיזוקים ותמיכה כמו הזמן שבו היא  בהריון מתקדם.

לצערי ישנם מקרים של חוסר מציאת חן של האשה בעיני הגבר וכמובן גם להיפך. זאת אחת הבעיות הקשות ביותר, שאני הכי שונא להתבקש בהן לפתרון על ידי השואלים. כשיש חוסר במציאת חן זאת בעיה מורכבת, כי מדובר במצב שלא תלוי בנו. בפן ההתנהגותי אנחנו יכולים לנסות וליצור שינויים אצל האחר על ידי שינויים התנהגותיים בעצמנו בכך שהצד השני יגיב לשינויים שלנו. אך כשהצד השני לא מושך אותנו במראה חיצוני, זאת בעיה קשה, מכיוון שאין הדבר בשליטתנו ואין בידינו הרבה מה לעשות.

יש יפי נפש שיטענו שכשאנחנו אוהבים את התוך של האדם אי אפשר גם שלא לאהוב את החוץ שלו. זה אמנם משפט שיזכה להרבה לייקים ורייטינג, אך במבחן התוצאה הוא לא יותר מאשר משפט. מראה חיצוני הוא גורם משפיע ביחס שלנו אל בן הזוג.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה