עמוד הבית » השתלות שיער כל מה שרצית לדעת מאת : ד"ר עופר מור

השתלות שיער כל מה שרצית לדעת מאת : ד"ר עופר מור

צילום דר מור עופר
בשנים האחרונות תחום זה הפך למאוד פופולארי בקרב נשים וגברים בשל היותו נגיש יותר, זול יותר ומניב תוצאות מרשימות לכל הדעות.

השיער, הינו כרטיס הביקור שלנו, לאנשים רבים הנושא מאוד חשוב והצורך למצוא פתרון להתקרחות ולדלילות עולה עם השנים.

יש צורך להבדיל בין נשירת שיער פעילה-דלילות שיער –התקרחות .

ישנן סיבות רבות לנשירת שיער ובינהן-  דיאטה חריפה, סטרס נפשי או פיזי, תרופות שונות , היריון ועוד. על מנת לאבחן את הסיבה המדויקת יש לבצע אנמנזה מתאימה ומעמיקה.

השתלות שיער, מי מתאים?

יש להבדיל בין דלילות שיער לבין התקרחות. דלילות שיער נובעת בדרך כלל מסיבות גנטיות הורמונליות כמו גם התקרחות , אך במצב של דלילות ישנם עדיין זקיקי שיער , בשל כך ישנו סיכון לפגוע בזקיקים הקיימים ולכן לא מומלץ לבצע השתלה.

התקרחות נשית וגברית טיפוסית – מצב בו כבר לא קיימים זקיקי שיער, בשלב זה ניתן לבצע השתלה בהצלחה אך טרם כך יש לבדוק את מצב "האיזור התורם" – הוא האיזור ממנו נלקחים הזקיקים אשר יושתלו באיזורי ההתקרחות וכל זאת לאחר תהליך של הרדמה מקומית בלבד.

לאחר הוצאת כמות זקיקים מספקת עליה החליט הרופא עוד בטרם החל התהליך, עוברים לשלב הבא בו הרופא יבצע נקבים וכך בעצם יקבע את כיוון השערה שתושתל בהמשך. תהליך זה חשוב מאוד לצורך תוצאה טובה וטבעית .

התוצאה כמובן, תלויה "בחומר גלם"  (עובי השערה, איכות השערה, צבע וכו..) של המטופל ולכן לא ניתן להשוות באופן מלא בין שתי השתלות של  של שני אנשים שונים.

כיום ניתן לבצע השתלות בנשים ובגברים כאחד ללא צלקות וללא נזקים בלתי הפיכים, התהליך חייב להתבצע ע"י רופא כמובן.

טיפול לדלילות שיער :

ישנם תכשירים שונים ומגוונים שמציעים צמיחה וחיזוק השערה. כמה באמת עובדים?

לא הרבה.

טיפולים מוכחים מדעית:

גברים– טיפול בכדורי פרופסיה (פינסטריד 1מ"ג) פעם ביום , משיג תוצאות טובות בשמירה על המצב הקיים וגם באחוזים לא נמוכים צמיחה של שיער. יש צורך ליטול את התרופה באופן קבוע ובדרך כלל לאחר שנה ניתן לראות תוצאות. רצוי לצלם את הקרקפת בתחילת התאריך ולהשוות לאחר לפחות שנה.

טיפול נוסף שיכול לעזור לנשים ולגברים הוא מינוקסידיל 5 % קצף.

תכשיר שמורחים פעם-פעמיים ביום באופן קבוע על איזורי שיער דליל, יש למרוח על שיער לח או יבש בלבד. התכשיר הטופיקלי היחיד שבאמת יכול לעזור בהצמחת שיער. יש לקרוא את העלון לצרכן טרם השימוש.

נשים

מנסיוני בטיפול בדלילות ונשירת שיער מצאתי שויטמין B6  במינון 300 מ"ג פעם ביום על קיבה ריקה למשך 4 חודשים עוזר מאוד בחיזוק השיערה וכך במניעת נשירת השיער. יש ליטול כדור של 300 מ"ג ולא שלושה כדורים של 100 מ"ג שעלולים לגרום לכאב בטן. הכדורים נמכרים ללא מרשם.

צילום דר מור עופר

 

ד"ר עופר מור

 

לפגישת ייעוץ אצל ד"ר עופר מור התקשרו : 050-8339033