עמוד הבית » חושים וחושניות במערכת יחסים

חושים וחושניות במערכת יחסים

צילום:pexels
ששת החושים שלנו, עד כמה משפיעים ומכריעים במפגש שבינה לבינו במערכת יחסים?

ככל שחוקרת יותר את נושא הזוגיות, מבינה שכבר במהלך הדקות הראשונות של מפגש ראשון, דייט, אנו מחליטים ויודעים מה יהיה מהות הקשר. אם יהיה מפגש חולף או קשר מהותי ממושך. החושים שלנו משלבים יד ביד ומנווטים אל שביל הבריחה או אל החושניות. החושים שלנו כמו קלטים, שולטים על תגובת המוח שלנו. גם על הפעולות מיניות שלנו.

חוש הראייה- הצבע הלבן
מראה חיצוני של אדם הוא למעשה התקשורת הראשונה שמקבל המוח בתחילת כל קשר. כל הדימוי העצמי והמיני שלנו מתבסס על תפיסות חזותיות. את חוש הראייה אמתג בצבע הלבן שמסמל בין השאר התחלה חדשה. ההתבוננות הראשונה הינה משמעותית וגורלית. הרבה אנשים לא מקפידים להשקיע בצילום פרופיל באתרי היכרויות, או בפרופיל ווירטואלי לשם קשרים חברתיים ועסקיים. שלא לדבר על לוק בדייט ראשון. לוק מתבטא בסגנון לבוש והתאמתו לאופי שלנו ולגופנו, צבע, תסרוקת, טיפוח, וכדומה. גם במערכת זוגית קיימת. אוהבת ומקפידה לגוון בסגנון לבוש ובצבע – כדי שהפרטנר שלי לא יראה אותי כמובן מאליו. שתמיד יישאר סקרן לגבי.

צילום:pexels

חוש הריח- צבע ירוק
אנחנו נמשכים לאנשים מסוימים ובוחרים דווקא בהם בצורה לא מודעת, בגלל שריח הגוף הטבעי שלהם יוצר אצלנו תגובה מסוימת וישירה בגזע המוח. מה שמעורר בנו תחושות קדומות של תשוקה, געגוע ואפילו דחייה. אנו מגיבים לריחות מסוימים ומתרגשים מהם, אלו שמזכירים לנו את ההורים, הילדות, ריח של אוכל מהמטבח של אמא, אפטרשייב של אבא, או ריח של אדם אהוב וקרוב שהיה בעברנו. מתוך 32,000 הגנים שלנו, כ 1000 קשורים בריח. תפקידם לשמור את הגנים שלנו. אצל הנשים- חוש הריח הוא הרגיש מבין החושים. ההסבר האבולוציוני: כדי שתוכלנה הנשים לאתר בחושך את צאצאיהן. המנגנון ההישרדותי של חוש הריח, תפקידו לסייע בידינו למצוא את בני הזוג המתאימים לנו.

הירוק הוא צבע הטבע, הצמיחה, ארבעת העונות וההמשכיות. ריח של דשא מכוסח, ריח הפריחות, ריח אורנים, ריחות שונים שמפעילים בנו רגשות מגוונים. ירוק הוא צבע הלב וצבע השפע. חוש ריח הינו דומיננטי מאד ועלול לדחות ולכבות תשוקה מינית. גם המינון בשימוש בבשמים הינו מכריע- לא לשים יותר מדי. לא לערבב בין מוצרי קוסמטיקה בעלי ריחות מנוגדים. מאחר והורמוני המין, פועלים על בלוטות הגוף שמשחררות את ריחות הגוף האופייניים לכל אחד מאתנו, יש לתת לחוש הריח מקום מכובד.

צילום:pexels

חוש השמיעה- כחול

צבע הכחול מסמל את צ'קרת הגרון. את שפת התקשורת. תקשורת מבוססת על הקשבה וביטוי עצמי. אנו נמשכים לקולות שמזכירים לנו דמויות משמעותיות בחיינו ובילדות, צלילים שהותירו חותמת ומעצבים את הבחירות שלנו והיכולת שלנו להיפתח לאנשים. אנו יכולים ללמוד לשלוט בגוון קולנו. הקול שלנו כמו כלי נגינה. מלחישה ועד צעקה. קול נמוך בעיקר אצל גברים נחשב לקול מעורר וסקסי. כחול הוא צבע שמאזן ומרגיע את הנפש והגוף. מאזן בין רגש לשכל. ומאזן בין היכולת להקשיב לבין הצורך להתבטא. בזוגיות בריאה נקפיד להקשיב לצרכים של הפרטנר שלנו- וגם לבטא את הצרכים שלנו. נלמד לפרגן במילים. תקשורת היא לב של כל קשר זוגי.

צילום: pexels

חוש הטעם- צהוב
צהוב הוא צבע של צ'קרת הקיבה ומערכת העיכול. אין ספק שהמזון שאנו מכניסים לגופנו- משפיע על הטעם שלנו וריח גופנו.

השפתיים הן אזור ארוגני, המון מסרים עוברים מהן אל שאר חלקי הגוף. הן גם כלי יישום בסיסי לחושים נוספים כמו מגע וריח. לשפתיים תפקיד חשוב בכל התקשורת הזוגית והמינית, דרך נשיקות של תשוקה, אינטימיות וחיבה. ביחסי המין לחוש הטעם תפקיד חשוב –לתזונה שלנו יש השפעה על בריאותנו הכללית וטעמנו. לצמחונים לדוגמא יש ריח גוף מעודן יותר.  אם נקפיד לצרוך באופן קבוע פירות, ירקות, מזון המכיל סיבים תזונתיים ודל בשומן. זה יתרום לבריאות הכללית וישפרו את טעם וריח הזיעה שלנו. כמובן לא לאכול מזון המכיל שום או בצל לפני יציאה לדייט. זה בהחלט גורם משמעותי להמשכיות הקשר ולמשיכה מינית…

מגע- אדום
האדום צבע שמעודד מגע. צבע שמעורר תשוקה. שפת המגע היא לא רק סקס. היא בעיקר חיבוק, לטיפה, תחושה של חום ואינטימיות. תחושה שאני אהובה ומוגנת בזרועות של אהובי. היינו עטופים ברחם, משם התכרבלנו בזרועות הורינו. תחושה של שייכות, בטחון, כייף בלהרגיש אהובה תוביל אותי לסקס בעל משמעות. כל חלק בגוף דורש מגע אחר. הגוף הינו ככלי מוסיקלי. כל לחיצה מוציאה תו נגינה אחר.

אינטואיציה- החוש השישי- צבע סגול
העין השלישית, המוח שלנו שנמצא בבטן הם האינטואיציה שלנו. הבטן יודעת… ככל שנקשיב לאינטואיציה שלנו נדע בהתאם לנתונים שאספנו מכל חמשת החושים- כיצד להתנהל במערכת זוגית. סגול הוא צבע שמבטא עומק נפשי, רוחניות, ריכוז ויצירתיות. ההיבט הרוחני בקשר זוגי מעניק תשתית של עניין ובטחון. פתיחות ושיתוף רגשי מחזקים את האינטימיות הזוגית ומעניקים תשתית לקשר בריא.

צילום:pexels

מאת: רונית נוביק אמנית רב תחומית ומנטורית

הוספת תגובה

הוספת תגובה