עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון: אם אין ניצוץ – רוב הסיכויים שזה גם לא יקרה

חתונה ממבט ראשון: אם אין ניצוץ – רוב הסיכויים שזה גם לא יקרה

צילום unsplash
כשדני ושני יושבים אצל דני ומדברים על החוויה שלהם יחד, שני מדברת על כמה היא שמחה שהחיבור שלה בתכנית הוא עם דני, ודני שותק. כשהוא נשאל שוב ושוב והוא לא באמת עונה, שני עונה בשבילו.

אלא שכאשר דני לוחץ על דני להגיד מה בדיוק הוא חושב, הוא מספר שאין ניצוץ. הוא כביכול מרכך את המכה ואומר: "אבל אני עדיין פה. בתהליך", שזה בערך כמו להגיד הניתוח הצליח, אבל החולה מת.

שני אמנם אומרת שזה מספק אותה להתחלה, אבל כל אישה עם קצת נסיון יודעת, שאם לגבר אין ניצוץ התחלתי, הסיכוי שזה יצליח שואף לאפס. מספיק מבט אחד על הפרצוף שלה כדי לראות כמה היא פגועה ומאוכזבת. ככל שהשיחה מתארכת, כך ניתן לראות ששני הופכת ליותר מאוכזבת, יותר מתעצבנת ופחות סבלנית כלפי "בעלה" הבלתי מנוצנץ.היא מבינה כמובן שאין את מי להאשים, כי זה לא משהו שדני שולט עליו. אבל היא כועסת על האמביוולנטיות כשהוא אומר שאין ניצוץ מצד אחד, אבל מחבק, מחזיק ידיים ומלטף מצד שני.

לדני, בניגוד לשני, אין באמת יכולת הכלה כלפיה וברכב הוא גם מבטא זאת. אפשר לא לדבר בשפה רוחנית כמו הצד השני, אבל לקבל את השפה של הצד השני מתוך הבנה והכלה. דני מזלזל בשני. היא נפגעת, ובצדק, לאחר שבמהלך כל ירח הדבש הוא לא הפסיק לחפור לה, והיא רק הכילה והבינה. היא גם אומרת: "אני אולי לא מדברת בשפה ברורה, אבל המעשים שלי ברורים" בניגוד למעשים שלו שאינם בהלימה לדבריו בקליניקה.

כשהם מגיעים לבית שלו, הוא מופתע, המום ומאוכזב גם יחד שהיא פתאום הולכת לישון בחדר נפרד, לאחר שישנו יחד במיטה בירח הדבש. אבל האמת היא שלא ברור למה הוא מופתע. מה הוא חשב אחרי שאמר שאין ניצוץ ולאחר שלגלג עליה על השפה הרוחנית שלה? שהיא תישן אותו באותו חדר? שהיא תמשיך להיות מכילה ומבינה וסבלנית? למה? היא הוא עדיין פה ומנסה?

צילום unsplash

אז לא. "אם אין לבנאדם ניצוץ – אין לנו מה לישון באותה מיטה" אומרת שני וצודקת לחלוטין. "מותר לי לבחור במה שנכון לי". היא לא יכלה לומר זאת בצורה נכונה יותר.כפי שזה נראה על הספה של הצופה, האישה הכי חכמה ובשלה לזוגיות בעונה הזו, קבלה את הגבר הכי לא סגור על עצמו והכי לא בשל לקשר. קצת עצוב.

מנו וניצן –

הכל הולך שם עדיין חלק ונהדר. גם כשניצן לא מרגישה בנוח בבית של מנו, הוא מרגיע אותה ואומר לה בצורה הכי אמיתית וישירה: "את יכולה לעשות מהבית מה שבא לך", ומוסיף: "כל מה שאת רוצה – נעשה".הוא שוב קולט את הסיטואציה בצורה נכונה וחכמה, מבין שהיא צריכה בטחון ונותן לה את זה.

ככל הנראה בפרק הבא יצוץ איזה מכשול שהם יצטרכו להתגבר עליו, אבל עושה רושם שהם יצליחו.התקשורת ביניהם מאוד טובה. הם אומרים אחד לשני הכל, בצורה יפה, לרוב משולבת בהומור, והם גם יודעים לקבל את מה שהשני אומר. הם פתוחים ומנסים להתקדם.

עינת ולירון

עינת מצטיירת לנו כאישה לא קלה. גם היא מעידה על עצמה שלוקח לה זמן לבחור את מה שהיא אוהבת, בכל התחומים, גם המומחים מספרים שהיא עורכת סינון מאוד קפדני, וגם החברות שלה לא בטוחות שהיא באמת תיתן צ'אנס.

היא אומרת שהיא תמיד מחכה לקושי, ולא מאמינה שהדברים הולכים חלק. היא מספרת שאת הדייטים שלה היא מסננת תוך שעה בלבד, במהלכה היא יודעת להחליט אם היא מעוניינת להתחתן עם הדייט שיושב מולה ושפגשה לראשונה לפני שעה, או שלא.

לכן לא באמת מפליא את הצופים שהיא שנשארה רווקה עד עתה. מי מחליט אחרי שעה שזה האדם שהוא רוצה להתחתן איתו??

כשהיא יושבת מול המומחים, והם שואלים אותה מה יקרה אם ישדכו לה מישהו שהוא לא בדיוק הטייפ-קאסט שלה, היא אומרת שהיא הגיעה לתכנית כדי לצאת מאזור הנוחות שלה. שהיא מרגישה שהיא מוכנה לעבור את התהליך ורוצה את זה, ומוכנה להשקיע.והאמת? לא השתכנעתי. כולם אומרים את אותו הדבר על הספה לפני שהם "מתחתנים", אבל ברגע האמת כמעט כולם חוזרים לדפוסים הרגילים שלהם, ולא באמת מסוגלים לתת הזדמנות. חלק באמת מנסים, אבל לא מצליחים. זה פשוט לא עובד.יכול להיות שזה גם קשור במשיכה.

גם הדס אמרה שהיא הגיעה לתכנית כדי לשנות ולצאת מאזור הנוחות שלה. היא התעוררה בבוקר שלאחר החתונה והזכירה את זה לעצמה, ועשתה מאמץ. אבל לא עבר יום אחד והיא שוב התרחקה. ולמה? כי מבחינת הדס אין ניצוץ.לעומת זאת, מבחינת עינת יש.

צילום unsplash

ולכן, כשעינת הגיעה לחופה, היא החליטה ללכת על זה. לתת צ'אנס אמיתי, גם אם הוא לא בדיוק עונה על הקריטריונים. גם אם הוא צעיר והיא רגילה למבוגרים יותר. יכול להיות שזה יחלוף כשהיא תשמע שהוא עובד שעות לא נגמרות, או שהוא גר עם 2 שותפים. יכול להיות שהיא היתה באופוריה של החתונה, ואחרי כמה ימים, כשהיא תכיר את לירון האמיתי (בלי קשר שהוא עושה רושם של בחור מקסים), היא פתאום תחווה רגרסיה.

או שאולי היא תפתיע ובאמת תחליט לתת צ'אנס ולזרום עם הבחירה של המומחים. נחכה לראות.

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel