עמוד הבית » "טנדורי: המסעדה שמביאה טעמים חדשים ומפתיעים לשולחן הישראלי

"טנדורי: המסעדה שמביאה טעמים חדשים ומפתיעים לשולחן הישראלי

צילום: נעמה משיח כהן
בפעם הקודמת שכתבנו על המסעדה עמדנו על הקשר בין מזרח ומערב ועל היכולת של רינה פושקרנה להוות גשר בין עולמות שונים אלו.

אלא שמסתבר שהקשר בין מזרח למערב כפי שמשתקף באמונה הדתית והפולחנית עתיק עוד יותר. בימי התנ"ך עבד עם ישראל אלילים נוספים בתקופות מסוימות ובתוכם אל השמש. כמסופר בספר יחזקאל פרק ח' פסוק ט"ז- "ויבא אותי אל חצר בית ה'הפנימית והנה פתח היכל ה' בין האולם ובין המזבח כעשרים וחמישה אישש אחריהם אל היכל ה'ופניהם קדמה והמה משתחווים קדמה לשמש".האמונה ההינדית מופיע אל השמש 'סוריא' כאשר הוא רוכב על מרכבה רתומה למספר סוסים.

צילום: פרטי

והנה, כבר בכניסה למסעדה אנחנו מזהים יצירות אומנות שמבליטות את השמש אשר נשקפת מכל פינה. "הבן שלי נולד עם רגישות לפול" מספרת רינה, הרופאים טענו שימיו ספורים והוא במצב קשה מאוד. עוד נאמר לה כי תענוד עליו את סמל השמש כסגולה לימים ארוכים. שנים רבות אחרי, אחרי שטנדורי המיתולוגית בדיזינגוף נסגרה, המסעדה החדשה אשר מעוטרת כולה בסמלי השמש, נפתחה עבור הבן הממשיך. "הכוונה הייתה ליצור מסעדה הודית עדכנית דינאמית וצעירה" זה בא ליידי ביטוי בבר מעוצב מעודכן ויפיפה שאותו מאיישים ברמנים מקצועיים קשובים ונכונים. הקירבה לים והדינמיקה הצעירה והתוססת של הטיילת והחוף חודרת מבעד לחלונות ובין הלקוחות ישנו גם דור צעיר וחדש שהוריהם פקדו את טנדורי לאורך השנים.רינה כהרגלה וכהוויתה מרפרפת בין השולחנות שוטפת את האורחים בהרבה אנרגיה ואהבה.

צילום: פרטי

על הבר הוגש לנו, אחרי שדאגו לנו לקוקטייל פרשי על בסיס רום ושתי כוסות יין (סירה של ירדן וריוחה ספרדי), פאפאד (מעין טאקו הודי מקמח עדשים), ממולא בנתחי דג מטוגנים עם עגבניות, גרגירי חומוס, נענע ובצל סגול. נפלא אורירי ומענג. בנוסף, הוגשו גם כנפיים בגלייז תמרינדי גינג'ר וצ'ילי (צ'יקן תמרינדי) כיפיות. משם כבר הועברנו לשולחן להמשך הארוחה. "אתם יודעים" אמרה תוך כדי שהיא קופצת מפעם לפעם להיפרד מלקוח או לברר שהכל בסדר לשולחן ליד. "יש לי במסעדה בניגוד כנראה לרוב המסעדות שמיישמות את האמונה הטפלה, שולחן מספר 13.

צילום: פרטי

זאת מכיוון, שיום הולדתה של בתה הוא ב 13.7. מעיין אמירה של בחירה בחיים מתוך עוצמה ואמונה וראיית העתיד הדור העכשווי הדור הצעיר. עוד לא סיימנו את היין והשולחן הלך והתמלא בכל הטוב שהמסעדה יודעת להציע:  סלט חסה עם רוקט, פרחי כרובית, שומר, משמשים, תפוחים, ז'וליינים של גזר, פקאנים ברוטב ויניגרט מייפל וליים.צ'יקן טיקה ברוטב עגבניות בצל ועגבניות,צ'יקן קסטורי במרינדת תבלינים,צ'יקן גואה מושרה במרינדת עשבי תיבול ירוקים עם תרד וצ'ילי ירוק,טופו בקארי ירוק עם חצילים, זוקיני ברוקולי ושברי בוטנים,בדאמי קורמה, ברוקולי, כרובית, אפונה, תפוחי אדמה ואפונה מבושלים ביוגורט קוקוס, ג'ינגר צ'ילי שום ואגוזים,אורז בריאני שמאודה עם ירקות זעפרן אגוזי קשיו וצימוקי בתוך קדירה שעטופה בבצק דק לאידוי.

צילום: פרטי

הרווינו את סקרנות החייך בקמצוץ מכל השפע הנהדר הזה וקינחנו בגולאב ג'מון שהם כדורי גבינה מבושלים בסירופ תבלינים מי ורדים והל.

צילום: פרטי

לסיכום: כשבאים לטנדורי טועמים את הודו, כשבאים לטנדורי טועמים גם מרינה וכשטועמים משניהם בחוויה הנוכחית מבינים שיש גם עתיד והעתיד כבר כאן. רוצו לחוות.

מאת לייא  סלרב